Mihin käyttäisit nyt 3000 euroa?
Mulla on vähän tämä tilanne nyt. On ns. ylimääräiset kolme tonnia tilillä.
- 3kk palkkaa vastaava puskuri on säästötilillä
- Sijoitussuunnitelman mukaisesti on mennyt rahastoihin yms automaattisesti 400 euroa/kk
- Mitään akuuttia tarvetta ei rahalle ole
Mitä tekisin sillä? Puskurin päälle säästötilille odottamaan? Ylimääräiset ostot rahastoihin? Mitä sinä tekisit?
Kommentit (31)
Ostaisin osakkeita tai laittaisin puskurirahaksi. En tuhlaisi sitä mihinkään materiaan tai vastaavaan, omasta mielestäni joutavaan.
Ostaisin jotain pientä kivaa itselleni tuollaisella karkkirahalla.
ostaisin hillebergin teltan, talvimakuupussit ja makuualustan kahdelle.
Noin vaatimattoman summan varmaan unohtaisin pankkitilille. Nolla perään niin jaksaisin jo vaivata aivosopukoitani, esim. avoauto kesäksi olisi jees 30 000 eurolla. No saishan 3 tonnilla siihen nätit aluvanteet ja ykkösautoon talvirengassetin.
Lahjoittaisin puolet koronahysterikoille maski- ja käsidesirahastoon. Toisen puolen lahjoittaisin Kaipolan paperimiesten hätäapurahastoon.
Ei ole tarvetta millekään krääsälle. Kaikki tarpeellinen ja haluttu tavara minulla jo on.
Ap
Olen kahdella viimeisellä Milanon matkallani ihastellut 3400 euroa maksavaa minipatsasta. Varmaan sen poistaisin jos joku tyrkkäisi 3000e ylimääräistä käteen. Näillä näkymin joutuu odottelemaan kevään osinkoja.
En alkaisi ainakaan väkisin keksimään tuolle mitään käyttöä, jos en oikeasti mitään tarvitsisi. Laittaisin säästöön.
Vauraat perus-palstalaiset, jotka asuvat 120 neliön omistusasunnossa, ovat löytäneet rahaketjun kuten aina.
En käyttäisi mihinkään nyt.
Miksi se pitäisi käyttää? Siirrä säästötilille odottamaan tai olemaan, unohda koko summa toistaiseksi.
Onko Sinulla hiukan materialistinen lähestymistapa, että sillä pitäisi "tehdä" jotain. Ei tarvitse.
Keskity nyt ottamaan irti nautintoa säästäväisyydestä ja minimalismista, ja huomaat että harkitsemalla jokaisen ostoksen tarkkaan, tai pikemminkin vain raa´asti karsimalla rahaa kertyy vieläkin lisää.
Huomaat että oikeastaan ehkä olet onnellisempi kun kun kulutat vähemmän.
Tulee vielä aika, jolloin sille 3000 eurolle tulee käyttöä, ehkä haluat opiskella jotain, matkustaa ja opiskella jne lisäarvoa.
En ostaisi rahastoistakaan nyt.
Tässä ei tiedä miten tämä maailmanmeno kehittyy.
Ps. Itse olin samassa tilanteessa keväällä ja nyt syön tonnikalaa koska tulot ovat pienentyneet ja vaikka olen todella tarkka menojen suhteen niin kaikkea ei voi poistaa. Lisäksi kaksi vuokralaista on juuri irtisanoutunut ja uusien etsiminen vie aikaa ja maksaa.
Pari GPU-rigiä kryptolouhintaan. Kylmät kelit tulevat ja "ilmainen" raha toki kelpaa kun taloa pitäisi muutenkin lämmittää sähköllä. Keväämmällä voi olla sijoitetut rahat jo tienattu takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta millekään krääsälle. Kaikki tarpeellinen ja haluttu tavara minulla jo on.
Ap
Tämä on hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Pari GPU-rigiä kryptolouhintaan. Kylmät kelit tulevat ja "ilmainen" raha toki kelpaa kun taloa pitäisi muutenkin lämmittää sähköllä. Keväämmällä voi olla sijoitetut rahat jo tienattu takaisin.
Olet vuosia myöhässä.
Ostaisin piríä ja myisin sen hyvällä voitolla.
Hieman hintavampi viskipullo...
M 45
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi mihinkään nyt.
Miksi se pitäisi käyttää? Siirrä säästötilille odottamaan tai olemaan, unohda koko summa toistaiseksi.
Onko Sinulla hiukan materialistinen lähestymistapa, että sillä pitäisi "tehdä" jotain. Ei tarvitse.
Keskity nyt ottamaan irti nautintoa säästäväisyydestä ja minimalismista, ja huomaat että harkitsemalla jokaisen ostoksen tarkkaan, tai pikemminkin vain raa´asti karsimalla rahaa kertyy vieläkin lisää.
Huomaat että oikeastaan ehkä olet onnellisempi kun kun kulutat vähemmän.
Tulee vielä aika, jolloin sille 3000 eurolle tulee käyttöä, ehkä haluat opiskella jotain, matkustaa ja opiskella jne lisäarvoa.
En ostaisi rahastoistakaan nyt.
Tässä ei tiedä miten tämä maailmanmeno kehittyy.
Ps. Itse olin samassa tilanteessa keväällä ja nyt syön tonnikalaa koska tulot ovat pienentyneet ja vaikka olen todella tarkka menojen suhteen niin kaikkea ei voi poistaa. Lisäksi kaksi vuokralaista on juuri irtisanoutunut ja uusien etsiminen vie aikaa ja maksaa.
Luetun ymmärtäminen! AP nimenomaan miettii laittaisko säästöön vai sijoituksiin vai jotain muuta , ei tarvitse tavaraa.
Sähköpyörä niin pääsis autosta eroon.
Maksaisin osan 16 000e velastani pois.
No huumeksia varmaan ostaisin 2000€ ja loput viinaan/tupakkiin.
Ostaisin itseäni miellyttävän taulun.