Voiko kirpputorilla myydä lasten "vanhoja" kalsareita?
Tai voiko kalsareita laittaa mukaan kivaan lastenvaate pakettiin? Meillä melko hyväkuntoisia 2-3v. pojan kalsareita ja mietin onko asiallista laittaa sellaisia kierrätykseen?
Miten on, toinen kysymys: Mitä kaikkea saa laittaa Uffin vaate keräykseen, saako sinne laittaa kenkiä?
Kiitos vatauksista :)
Kommentit (15)
alkkareita en laittais - saatika ostais - mutta pitkiä kalsareita kyllä
Tuntuisi niin turhalta heittää hyvin pidettyjä ja aina värinsä mukaan pestyjä söpöjä pikkukalsareita pois. Vielä kun osa on ehtinyt olla jalassa vain muutaman kerran.
Toisaalta, itse en mielelläni pitäisi muiden vanhoja (en edes vaatteita) kalsareita lapsillani. Minulla on tarkoituksena laittaa lumppuimmat suoraan Uffiin ja söpöt hyvin säilyneet lahjoitus kirpputorille, joka kerää varoillaan hyvään tarkoitukseen. En vaan tiedä kehtaanko laittaa kalsarieta lahjoitukseen, kun siellä on tuttuja töissä, enkä tiedä onko sopivaa.
ap
Minä olen monesti ostanut kalsareita lapselleni kirpputorilta ja myös huutiksen vaatepaketeissa niitä on ollut mukana. Itse asiassa ei niitä ole juuri uutena meille hankittu. Meillä ekologisista syistä melkein kaikki lastenvaatteet ostetaan käytettynä. Alkkarithan voi pestä vaikka 90 asteessa. Tietenkin voi laittaa myyntiin!
Uffilla myydään myös kenkiä eli niitä voi kyllä uffin lootaan laittaa.
Laitoin kokeeksi pojan kalsarit myyntiin itsepalvelukirppikselle. Vain täysin tahrattomat ja halpaan hintaan 10snt kappale. Kaikki meni, noin 20 kappaletta.
En ostaisi koskaan käytettyjä kalsareita, en lapsille enkä itselle, en myöskään myisi.
Vai haluutteko te vetää jonkun vanhat kalsarit jalkaanne, outoa.
Lasten alusvaatteet on sen verran vähän aikaa käytössä ettei ne pahemmin kulu. 60 asteessa pöpöt lähtee ja varuiksi voi liottaa vaikka etikkavedessä puolisen tuntia ennen konepesua. Ihan hyvin voisin ostaa lapselle käytettynäkin ja myydä mikäli ovat vielä suht hyvässä kunnossa.
Uffille ei ensinnäkään kannata kenenkää antaa yhtään mitään, mielummin vaikka Pelastusarmeijalle tai Fidalle.
Ja kirpputorilla voi tietysti myydä mitä vaan ;) Ei vaan oikeasti, tottakai voi myydä. Olen itsekin ostanut pojilleni useasti. Ei niistä toki paljoa rahaa saa, mutta jotain kuitenkin.
Itse olen ostanut poikani kalsarit pääasiassa käytettyinä. Heitän 60 asteeseen eka pesuun, siinä kyllä kuolee pöpöt.
Olen myynyt, kaikki menneet, etenkin popin alushousut tosi nopeastikin ja jopa 1-2 e hintaan.
En ostaisi käytettyjä kalsareita mutta tiedostan että se perustuu vaan siihen ajatukseen etten itsellenikään ostaisi. Esim käytettyjä kestovaippoja voisin ostaa(ja olen ostanutkin) parivuotiaalle yhtä hyvin kuin vauvalle. Ja niihin sentään kakataan, toisinkuin kalsareihin.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 08:30"]
En ostaisi käytettyjä kalsareita mutta tiedostan että se perustuu vaan siihen ajatukseen etten itsellenikään ostaisi. Esim käytettyjä kestovaippoja voisin ostaa(ja olen ostanutkin) parivuotiaalle yhtä hyvin kuin vauvalle. Ja niihin sentään kakataan, toisinkuin kalsareihin.
[/quote]
Mikä logiikka?! Oon myynyt ja ostanut käytettyjä poikien kalsonkeja ja alkkareita. Jos olisi tahroja, en myisi/ostaisi. Entä sukkahousut, onko sama juttu? Meillä poika e ole koskaan sukkiksia käyttänyt. Itse en kyllä käytettyjä alushousuja ostais. Kestovaippoja ei käytetä, muutenkin saa jatkuvasti pyykätä. Kokeiltu on, oli epähygieenistä ja ällöä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 22:57"]
Laitoin kokeeksi pojan kalsarit myyntiin itsepalvelukirppikselle. Vain täysin tahrattomat ja halpaan hintaan 10snt kappale. Kaikki meni, noin 20 kappaletta.
[/quote]
Mä laitoin myös itseommeltuja metsolan kankaista ja ,menivät heti ihan hyvään hintaan, siis poikien pikiä kalsareita.
Voi laittaa kalsareita myyntiin. Nehän voi pestä 60 asteessa. Olen itsekin ostanut.
Uffille voi laittaa myös kenkiä.