Kokemuksia näin lapun kanssa kiertäjistä, ovatko rosvoja?
Asumme rivariyhtiössä ja alueella kierteli tänään vaaleahko mies, joka kierteli kaikki pihatiet läpi ja soitti muutamia ovikelloja, näytti jotain lappua (ilmeisesti kerjäsi/myi jotain).
Ovatko nuo harmittomia kerjäläisiä vai murtoporukan tiedustelijoita?
Tapahtui siis eteläisessä Turussa tänään.
Kommentit (31)
Ei ne mitään kuuroja ole. Lähtevät menemään siinä vaiheessa kun osaankin viittomakieltä. Vaikka viittomakieli ei ole kansainvälinen kieli, ja vaikkei vittomakieltä osaisikaan, kuurot yleensä aina ilahtuvat, kun joku on valmis kommunikoimaan edes elekielellä. Ovat myös pelästyneet koirien rähjäämistä, vaikka näköyhteyttä koiriin ei ole ollut.
tämä kyllä ihan puhui, taisi esitellä itsensä tai jotain ja näytti sitä lappua eli tuskin esitti kuuromykkää. Onko muilla turkulaisilla vastaavia kokemuksia viime päivien ajalta? Tämä siis tapahtui Hirvensalossa.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 00:05"]
Mulle näytti joku mukamas kuuro jotain lahjoituslistaa Mellunmäessä viikko tai kaksi sitten. Lapussa luki jotain jonkun keskuksen perustamisesta. Tiedä häntä oliko ihan aidolla asialla, mutta en ole tarpeeksi hyväuskoinen antaakseni lahjoituksia epämääräisille tyypeille kadunkulmassa.
[/quote]
haha ei varmasti ollut oikealla asialla. Jos nyt jaksaisin etsiä, hakisin sulle linkin Iltalehden uutiseen, jossa poliisi varoitteli juuri tuosta kyseisestä huijauksesta, että listalle kerätään nimiä ja vaaditaan lahjoitusta kuurojen keskukselle. Missään tapauksessa ei saa antaa näille rahaa!
[/quote]
Heh, no niin ajattelinkin. Vähän turhan kätevä tekosyy tuu "kuurous", jos joku yrittää esittää jatkokysymyksiä hanketta koskien.
Miellä tuli tällainen taloon sisälle sillä välin kun oli TK:ssa. Olin jättänyt oven lukitsematta, koska sekä portissa että ovessa varoitetaan vihaisesta koirasta (kuvalla). Oli kuitenkin tullut sisään ja koira tarttunut käteen kiinni (verijäljistä päätelleen).
Aluksi pelästyin, että joku naapuri tms oli tullut sisään, mutta kun kiersin kysymässä kaikki sanoivat, ette ei he. Toisen puolen naapuri kertoi tällaisesta lappukerjääjästä , toisen puolen ei. Joten lienee mennyt nuolemaan haavojaan jonnekin.
Eräälle tuttavalle tuli tällainen lapun kanssa liikkuva avoimesta ovesta sisään.
Pihalla vapaana ollut iso koira huomasi tämän ja ryntäsi sisään puolustamaan kotiväkeä -puri monta kertaa syviä haavoja roskaväen edustajaan kunnes tämä pääsi pakoon.
Eipä ole mitään perästä kuulunut.
Koira on ihmisen paras ystävä!
Meillä Salossa kävi muutama viikko sitten. Olin itse keittiössä ja 5v poika avasi oven. Kesti hetken ennen kuin pääsin paikalle ja kaverilla olisi siinä ollut mahdollisuus kääntää eteisessä ollut käsilaukkuni, mutta eipä ollut koskenut siihen.
Mitenhän muuten käy jos joku tulee taloon sisälle ja koira käy päälle? Auttaako jos on varoitettu kuten meillä oli varoitukset sekä portissa, että ovessa vai saako siitäkin iltapäivälehdet Tappaja-dobermann puri rahankerääjää otsikoita?
13 kyselee
Ap ja 2. Minä antaisin vielä sellaisen vinkin, että tällaisista kulkijoista kannattaa aina, siis aina ilmoittaa myös paikallisradioille. Ainakin YLE ja tärkeimmät kaupalliset radiot kannattaa soittaa läpi. Näin ihmiset osaavat olla varuillaan ja tarkkailla alueella kulkijoita.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 14:57"]
Mitenhän muuten käy jos joku tulee taloon sisälle ja koira käy päälle? Auttaako jos on varoitettu kuten meillä oli varoitukset sekä portissa, että ovessa vai saako siitäkin iltapäivälehdet Tappaja-dobermann puri rahankerääjää otsikoita?
13 kyselee
[/quote]
Nähdäkseni omassa kodissa saa olla vaikka python ja joka menee luvattomasti sisään on itse vastuussa.
Tuskin on oikealla asialla. Mä sanon noille aina, etten pidä kotona käteistä (enkuksi siis) ja laitan oven kiinni.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 00:05"]
Mulle näytti joku mukamas kuuro jotain lahjoituslistaa Mellunmäessä viikko tai kaksi sitten. Lapussa luki jotain jonkun keskuksen perustamisesta. Tiedä häntä oliko ihan aidolla asialla, mutta en ole tarpeeksi hyväuskoinen antaakseni lahjoituksia epämääräisille tyypeille kadunkulmassa.
[/quote]
haha ei varmasti ollut oikealla asialla. Jos nyt jaksaisin etsiä, hakisin sulle linkin Iltalehden uutiseen, jossa poliisi varoitteli juuri tuosta kyseisestä huijauksesta, että listalle kerätään nimiä ja vaaditaan lahjoitusta kuurojen keskukselle. Missään tapauksessa ei saa antaa näille rahaa!