Miksi suomalaiset eivät kayta mekkoja, hameita
Asin ulkomailta ja huomasin juuri etta pukeutimistyylini on vuosien mittaan muuttanut. Aitini ihmetteli Etta minulla on ainakin yli 20 mekkoa.
Tiedan etta suomessa ei kovin usein ole lamminta. Mutta olen Jo tottunut hamepukuihin toissa ja takin kanssa olen pärjännyt talvellakin.
Kommentit (34)
Jokainen käyttäköön sellaista vaatetusta, joka tuntuu kunakin hetkenä omimmalta. Naiset ovat Suomessa vapaita pukeutumaan mekkoon tai housuihin. Kuten miehetkin.
Olen myös aina ihmetellyt jonkun Saimi Hoyerin länkytystä siitä, että jokaisen naisen pitäisi käyttää korkokantakenkiä. Se käyttää joka käyttää, minä en.
Kyllä käytän! Oikeastaan en paljon muita käytäkään. Kesällä kesämekkoja ja muina vuodenaikoina paljon erilaisia hameita, mekkoja, tunikoita jne.
Minä olen alkanut käyttämään mekkoja vasta yli 50 vuotiaana. Kesällä jkäytin myös arkena kotona jonkin verran mekkoja. Mutta ei minulla ole kuin kesämekkoja ja juhlamekkoja, joten en ainakaan toistaiseksi pitää tyytyä viileämpinä vuodenaikoina housuihin. Hameita en tykkää pitää. Niissä yhdistyy housujen ja mekkojen huonot puolet.
Mä käytän ihan ympäri vuoden mekkoja ja hameita, talvella käytän niiden kanssa sellaisia lämpösukkahousuja ja pitkää takkia niin hyvin tarkenee. En nyt millään 20 asteen pakkasilla ehkä sentään mutta asun eteläisessä Suomessa niin suurimmaksi osaksi sen verran leutoja talvia, että tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Haluisin käyttää, mutta jalkani ovat mielestäni rumat. Paksut nilkat ja pohkeetkin.
Maksimittainen mekko tai hame auttaa siihen vaivaan.
Itse käytän johtuen ihan siitä että housuja on pirun vaikea löytää oikeassa koossa.
Muuten housut olisi mukavammat ja käytännöllisemmät.
Ap, miksi käytät aloituksessa pääasiassa ä:n tilalla a:ta ja ö:n tilalla o:ta, kun sinulla selkeästi ä- ja ö-näppäimet ovat koneellasi käytössä, kun niitäkin käytetään?
Koska suomessa myytävät mekot on rumia ja usein joko halpoja ja huonosti valmistettuja tai sitten kalliita ja telttamaisia.
Toisekseen, täällä on enin osa vuodesta talvi ja kylmä, joten mekon ostaminen pariski kuukaudeksi tuntuu haaskaukselta.
Sitten vielä sekin että kun on kesä niin siltikin voi olla kylmä tai ainakin tuulee ihan hitosti ja mekko nousee tuulen mukana.
Ja ihan viimeiseksi mekon kanssa joutunee ostamaan mekkoon sopivat kengätkin, koska niiden kanssa ei käy mitkään mitkä sopii muiden vaatteiden kanssa.
Siksi.
Nythän mekot on muotia! Minun työpaikalla on todella monta naista jotka pukeutuvat mekkoihin. On maximekkoa, kukkamekkoa, kotelomekkoa, satiinimekkoa, nahkahametta, vekkihametta. Ja sukkahousuja ja korkokenkiä.
Täällä Helsingissä ainakin omassa työpaikassa paljon mekkoja käyttäjiä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi käytät aloituksessa pääasiassa ä:n tilalla a:ta ja ö:n tilalla o:ta, kun sinulla selkeästi ä- ja ö-näppäimet ovat koneellasi käytössä, kun niitäkin käytetään?
Ei ole. Jostain syysta joskus see ilmestyy, muuten ei
Kyllä käytän, mekkohan on parasta, alusvaatteet ja sukkahousut ja mekko ja asu on valmis, ei tarvii miettiä erikseen ylä- ja alaosaa!
Käytän vain hameita ja mekkoja, paitsi töissä (työvaatteet) ja eräillessä. Ihan suomalainen olen.
Mun mielestä mekkoja ja hameita näkyy enemmän ihmisten päällä kuin esim. 10 vuotta sitten. Ovat trendikkäitä.