Minkä ikäisen annatte tehdä mitäkin?
Minkä ikäisen jättäisitte yksin kotiin esim. 15 minuutiksi?
Entäpä 1-2 tunniksi?
Antaisitteko 7-vuotiaan vahtia 4-vuotiasta edes vähän aikaa?
Minkä ikäisen annatte mennä 13-vuotiaan serkun kanssa kahdestaan liikenteeseen (siis kävellen)?
Minkä ikäiset teillä ulkoilee yksin?
Minkä ikäisenä lapsenne ovat menneet 1 km päähän kauppaan yksin?
Mitähän muuta... :)
Kommentit (4)
Meillä mies oli antanut 7-vuotiaan vahtia 4-vuotiasta vartin tms. Itse en olisi antanut. Hänen mielestään on ok, jos tuon ikäiset ovat puoli tuntia-tunnin kahdestaan, minusta ei missään nimessä. 5-vuotiaan olen antanut mennä 13-vuotiaan kanssa kahdestaan vaarille kävellen, sekin mua jännitti. Olenko mä ylivarovainen?
Omalla pihalla olen kyllä antanut lasten olla keskenään, välillä kurkkaan ikkunasta. 7-vuotiaan olen myös jättänyt yksin kotiin n. tunniksi, hän sitten soittaa jos on asiaa. Mutta 4-vuotiasta en aio jättää kokonaan 7-vuotiaan vastuulle.
Ap
No minä päästin yli 40v mieheni jääkiekkomatsiin. Otti tosin lapsemme mukaan, jottei ainakaan pahojaan pääse tekemään...
mietin vaan minäkin, että onko 11- ja 8-vuotiaat liian nuoria liikkumaan ja ulkoilemaan keskenään?
mun exä on yh ja antaa 11- ja 8-vuotiaiden poikien ulkoilla ja kävellä ihan vapaasti keskenään monta tuntia. toki kotiintuloajat on tiukat.