Tori.fi: käytetty lampunvarjostin 50 eur??? Mitä noi myyjät ajattelee??
Siis kysyin käytetyn lampunvarjostimen hintaa, valkoinen, yksinkertainen. Myyjä pyysi 50 eur ja vain nouto 40 km päästä... joo ei. Ei tullut kauppoja. Miten tyhmiä noi tori myyjät voi olla?? Kerroin myyjälle että saan UUDEN varjostimen alle tuon hinnan!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Hintoja saa sinne laittaa ihan vapaasti, miksi siitä vouhkaat ap.
Kenenkään ei ole pakko ostaa sieltä yhtään mitään.
Ja itsehän olet yhtä ahne kuin myyjä, sinä haluat saada erittäin halpaa tai täysin ilmaista tavaraa ja myyjä haluaa saada tuotteestaan mahdollisman hyvän hinnan.
Typerimpiä aloituksia taas, mitä olla voi.
En ole ap, mutta tämän tekstin logiikkaa en kyllä ymmärrä. Mikä muu syy voi olla haluta ostaa torilta kuin saada tuote mahdollismman halvalla ja ekologisesti (poislukien antiikki yms. Itsestäänselvyydet)?
Ei se käyttö ainakaan tuotteen arvoa nosta ja ainakin kerran ostettu on jo kertaalleen maksettu ja rahat tuotteesta menetetty. Ei kai sitä ostajaakaan sen enempää kiinnosta harrastaa hyväntekeväisyyttä, varsinkaan kun käytettyä tavaraa etsivät usein ne kaikista pienituloisimmat.
Vierailija kirjoitti:
Laitan tuotteelle juuri sen hinnan, millä olen valmis myymään. Jos ei mene kaupaksi, sitten pidän itse. Jos yritän myydä, ei se tarkoita sitä että olen valmis luopumaan hinnalla millä hyvänsä. En ole myöskään niin tyhmä, että en ymmärtäisi että pyytämäni hinta saattaa joskus olla liian kokea sen hetkiseen kysyntään. Joskus vain sattuu kohdalle ostaja, joka on valmis maksamaan pyytämäni hinnan. Saahan sitä kokeilla, jos ostaja löytyy. Tänä vuonna olen tehnyt kolme erittäin hyvähintaista kauppaa Torissa. Tori ei ole kierrätyskeskus eikä kirppis. Ostakaa ihmeessä uusia, jos niitä on helposti saatavilla halvemmalla kuin Torissa, turha täällä on rutista hinnoista.
Sulla on ollut myynnissä haluttu tuote. Kyse kysynnän ja myynnin suhteesta. Eri asia on että myyjällä on hämärtynyt mitä tuotteesta voi pyytää. Joku hyvin yleinen tuote, jota myydään myös uutena on silkkaa ahneutta ja tyhmyyttä yrittää saada tuotteesta uuden tuotteen hintaa. Toki myyjänä voit pyytää vaikka 1000 euroa lampunvarjostimesta, ei täällä kukaan sitä kiellä! Mutta turha ihmetellä jos tuote ei mene kaupaksi, ja saa ostaja naureskella noille hintapyynnöille. Sun ei ole pakko myydä kuten ei mun ole pakko ostaa. Selvisikö?
Vierailija kirjoitti:
Ensin se oli lampunvarjostin, mutta sitten kasvoikin lattialla seisovaksi valaisimeksi.
Käsitit väärin. Kyse on lampunvarjostimesta. Lamppuun joka on pöytälamppu. Yritin selventää vain lampun varjostimen KOKOA. Miksi pitää kaikesta vääntää? Siis en osta jalkaosaa, vain varjostinta.
Ensin se oli lampunvarjostin, mutta sitten kasvoikin lattialla seisovaksi valaisimeksi.