Mitä TOIVON lahjaksi, kun tavaraa liikaa jo nyt?
Mitä kannattaisi pyytää lahjaksi syntyvälle vauvalle, kun meillä on jo liikaa " kaikkea" ?
Pikkukakkonen syntyy loppuvuodesta ja hiukan pelottaa, että sukulaiset ja tuttavat innostuvat ostamaan vauvanvaatteita + leluja, vaikka niitä on jo kaapit pullollaan esikoisen jäljiltä. Raha olisi tarpeen, mutta sitä ei tietenkään kehtaa pyytää.
Mitä ihmettä kannattaisi ohjeistaa ihmiset ostamaan, koska kuitenkin he välttämättä haluavat jotain tuoda. Kasoittain vaippojako?
Kommentit (3)
...että ovat yhtä tohkeissaan ostamassa lahjoja? Oman (ja tuttavapiirin) kokemuksen mukaan pikkukakkonen ei (valitettavasti) enää ole niin ihmeellinen asia kuin se esikoinen - lahjojen määräkin romahtaa merkittävästi. Ekaa muistavat serkunkumminkaimatkin ja kakkosta (ja varsinkin kolmosta) enää lähipiiri.
:) ONNANNAA
Varsinkin, jos lapset sattuu olemaan samaa sukupuolta, voi lahjavaatteiden kanssa olla " tekemistä" . Leluja pursuaa joka tuutista meilläkin. Toisaalta lahjan ostajankaan paikka ei ole helppo, jotain kun on aina kiva viedä kuitenkin.
Kyllä minäkin haluan seuraavalle lapselle uusia vaatteita, vaikka hän olisikin samaa " merkkiä" edellisen kanssa. Vaatteita tarvitaan kuitenkin enää niin vähän (siis jos varsinaisesti tarvitaan ollenkaan), että haluan itse päästä niitä valistemaan.
Itse toivoisin myös noita ruokia tai leipomuksia sekä kulutustavaraa eli vaippoja (kestoja tai kertiksiä), perusrasvoja jne. Aivan ihana tuliainen esikoisellemme oli pussillinen rasvoja, pumpulia, kertakäyttöisiä hoitoalustoja jne.
Pyydä tilaamaan esim. joku vauvalehti sinulle (kaksplus, vauva tai meidän perhe). Tai tuomaan niitä vaippoja tai pilttipurkkeja.Tai sitten ihan vauin ruokaa pakkaseen tai piirakkaa eli jotain itse tehtyä tuotavaa. Ja ihan oikeasti kyllä kehtaa pytää ihan rahaakin, koska tavaraa ykköseltä jo on. Itse toivoisin ehkä myös jonkin verran uusia vaatteita vauvalle. Odotan itse toista ja vaikka vaatteita ykköseltä on yllin kyllin, olisi kiva jotain uuttakin pukea päälle,ettei toinen olisi vain kopio ensimmäisestä. Ja jos satut tietämään, että on eri sukupuolta niin sitten varsinkin vaatteet vielä korostuu.