Haluton puoliso rikkoi seksuaalisen itsetunnon
Vaikea uskoa että joku pitäisi haluttavana. Myös usko omaan tekemiseen ja osaamiseen mennyt. Pelottaa seksi muiden kanssa tästä syystä.
Kommentit (29)
Seksi on yliarvostettua, pärjäät ilmankin.
Miten puoliso on saanut sinut ajattelemaan noin? Mikset kerro puolisollesi että ei tee enää mieli seksiä ollenkaan kun hän on niin vaativa! Kyllä nainenkin rupeaa tekemään toisin kun sen kerrot, koska seksi loppuu kokonaan muuten.
Ihminen voi elää vaikka koko elämänsä ilman seksiä, turhaa vaahtoamista.
Oli niin huono aloitus että oli pakko tulla ketjuun lukemaan. Ei kukaan oikeasti aikuiseksi kasvanut ihminen sälytä vastuuta koko itsetunnostaan yhden ainoan ihmisen harteille.
Vierailija kirjoitti:
Oli niin huono aloitus että oli pakko tulla ketjuun lukemaan. Ei kukaan oikeasti aikuiseksi kasvanut ihminen sälytä vastuuta koko itsetunnostaan yhden ainoan ihmisen harteille.
T: pihtari
Kyllä on itsetunto heikko, jos se on seksistä kiinni. Jos joku on kanssasi ilman seksiä, niin hän pitää nimenomaan sinusta, ei roiku seurassasi seksin takia. Luulisi, että itsetunto vahvistuisi tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu ja silti tekisi mieli harrastaa seksiä.
T. mies
Niin tekisi. Sitten ahdistuneena miettii, jos toinen ei haluaisikaan, tai lukisi toisesta merkkejä halukkuuden puutteesta. Sitten miettii, osaisiko edes koskettaa kun kaiken teki väärin. Ja toisaalta ihmettelee, voisiko joku todella innostua seksuaalisesti niin, että olisi kokoajan kimpussa. Ja omat lähentelyt saisikin toisen syttymään.
Vierailija kirjoitti:
Miten puoliso on saanut sinut ajattelemaan noin? Mikset kerro puolisollesi että ei tee enää mieli seksiä ollenkaan kun hän on niin vaativa! Kyllä nainenkin rupeaa tekemään toisin kun sen kerrot, koska seksi loppuu kokonaan muuten.
Kuka nainen?
Miksi puoliso olisi vaativa?
Ei tässä ole kyse sinusta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Onko kyseessä 17-vuotias vai miksi ihmeessä itsetunto pohjaa seksiin tai haluttavuuteen? Todella outo ajattelumalli.
No ota ap kumppanisi huomioon sängyssä ja oikeasti kuuntele, mitä se haluaa ja, mistä hän nauttii, sen sijaan, että vain painat menemään oman pääsi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No ota ap kumppanisi huomioon sängyssä ja oikeasti kuuntele, mitä se haluaa ja, mistä hän nauttii, sen sijaan, että vain painat menemään oman pääsi mukaan.
Sulla ei selvästi ole kokemusta haluttomasta puolisosta.
"Öö" Aneeksi nyt mutta minulle ei ihan auennut se millä tavoin puoliso nyt rikkoo seksuaalisen itsetuntosi?
- On varmasti huomattavampi ero vaikka siinä arvoseleeko ja halveksiiko kumppanisi sinua ja olemustasi toistuvasti, vai eikö hän ole halukas ja valmis seksiin kanssasi; tai ei ole ainakaan valmis siihen kuin velvollisuudesta, ei siksi, etä haluaisi sitä lainkaan itse. Ja käyttäyyykin sitten sen mukaisesti....
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta miehestä, jonka kuvailemani kaltainen toiminta johti haluttomuuteen häntä kohtaan. Ei kuulemma pystynyt esileikkeihin, koska oli sellaiseen liian malttamaton. Myöskään jälkileikit eivät käyneet, koska oman laukeamisensa jälkeen kuulemma tarvitsi etäisyyttä. Ja nämä siis ehdottomia, ei voinut joustaa kertaakaan.
Normaalisti olen hyvin halukas nainen, mutta niin vain tämä yksi mies pystyi halukkuuteni tehokkaasti sammuttamaan. Muiden miesten kanssa ei onneksi ole ollut vastaavaa ongelmaa.
Itse jostain syystä vetoan vain a-seksuaaleihin. Seksittömissä suhteissa ollut koko ikäni. Luulisi että hoikka ja kaunis nuori nainen vetäisi puoleensa muunkinlaisia.
N28
Noinkin lyhyt otsikko ja silti suurin osa ei viitsi edes sitä lukea kun alkavat kommentoimaan. Tai sitten luetun ymmärtämisessä on todella suuria puutteita.
Haluttomat puolisot ovat peestä ja sitten kun haet sitä seksiä muualta, niin sitten sinua syyllistetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta miehestä, jonka kuvailemani kaltainen toiminta johti haluttomuuteen häntä kohtaan. Ei kuulemma pystynyt esileikkeihin, koska oli sellaiseen liian malttamaton. Myöskään jälkileikit eivät käyneet, koska oman laukeamisensa jälkeen kuulemma tarvitsi etäisyyttä. Ja nämä siis ehdottomia, ei voinut joustaa kertaakaan.
Normaalisti olen hyvin halukas nainen, mutta niin vain tämä yksi mies pystyi halukkuuteni tehokkaasti sammuttamaan. Muiden miesten kanssa ei onneksi ole ollut vastaavaa ongelmaa.
Itsekästä toimintaa ex mieheltäsi. Tapauksessani ei kuitenkaan ole kyse tällaisesta itsekkyydestä. Yritin kaikkeni, eikä se ollut riittävää sytyttämään puolisoni halua. En tarvi neuvoja, mitä voisin tehdä toisin vaan vertaistukea niiltä jotka samaistuu tunteisiini.
Ei "kieltäytyminen" johdu aina automaattisesti kumppanista, on monia muita syitä parisuhteiden tilaan. Ja ehkä se aiemman tai nykyisen parisuhteen tilan tutkiminen johtaa vastauksiin. Tai toinen on väärä kumppani. Se että yksi asia ei toimi yhden ihmisen kanssa, ei tarkoita etteikö asiat voi toimia myöhemmin jossain.
Vierailija kirjoitti:
Noinkin lyhyt otsikko ja silti suurin osa ei viitsi edes sitä lukea kun alkavat kommentoimaan. Tai sitten luetun ymmärtämisessä on todella suuria puutteita.
Haluttomat puolisot ovat peestä ja sitten kun haet sitä seksiä muualta, niin sitten sinua syyllistetään.
En hakenut muualta vaan lopetin koko suhteen. Nyt kun uskaltaisi yrittää jotain naista.
T. mies
Itse luulen olen tullut siihen tulokseen, että nämä pihtarit (M tai N) ovat todennäköisesti ihmisiä jota koko seksi touhu jotenkin ällöttää. En tiedä miksi, mutta näin luulen asian olevan.
Sama juttu ja silti tekisi mieli harrastaa seksiä.
T. mies