Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri joka vie musta kaikki mehut

Vierailija
02.09.2020 |

Mulla on yksi kaveri jonka olen tuntenut n.1,5 vuotta. Meillä synkkasi heti ja lähennyttiin aika nopeasti. Nyt musta on kuitenkin alkanut tuntumaan että hän vie musta kaikki mehut. Hakee huomiota epäonnellaan joka hänellä omasta mielestään on, minusta nämä asiat ovat ihan arkipäivää. Olen ajatellut että hän on hieman ehkä masentunut ja siksi ne asiat tuntuvat hänestä niin suurilta ja siksi olen kuunnellut ja auttanut häntä. Jos itse avaudun huolistani niin hänen huolet aina voittaa. Aina hänellä on vastaava tarina kerrottavanaan joka on hieman parempi. Sama pätee kaikissa muissakin asioissa. Jos kerron jonkun asian niin aina hänellä on joku kertomus jota hämmästellä ja ihailla pikkuisen enemmän kuin minun juttuani.

Myöskin sellaisen asian olen huomannut että jos olen jonkun toisen kaverin kanssa jonka hän myös tuntee niin hän haukkuu tätä toista kaveria minulle. Jokaisesta henkilöstö löytyy hänen mielestään lähinnä huonoja puolia ja hän kokee että häntä sorretaan. Itse en huomaa hänen sortoaan. Ehkä ihmiset tosin ovat hieman varpaillaan hänen seurassaan jos nyt mietin asiaa. Samalla hän tuntuu arvostavan minua korkealle ja pitää minusta. Mutta se on alkanut tuntumaan minusta jollain tavalla epäaidolta.

Mitä mieltä olette tilanteesta? Itse olen sitä mieltä että kavereita ei ole koskaan liikaa ja pidän kyllä tästä tyypistä enkä haluaisi hänellekkään mitään pahaa. Sitten taas olisi kiva jos hänen seurassaan voisi olla vähän positiivisemi ilmapiiri ja olen koittanut vaikuttaa siihen että hän ei haukkuisi muita kavereitani mutta tulosta ei tule.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma, että koska hän haukkuu kaikkia muita tuntemiaan ihmisiä, haukkuu hän myös sinua. Ota etäisyyttä tähän ihmiseen, hän on itsekeskeinen, empatiakyvytön ja ilmeisen tyytymätön elämäänsä. Tyytyväiset ja tasapainoiset ihmiset eivät näe ympärillään olevissa ihmisissä pelkkiä negatiivisia piirteitä eivätkä koe tarvetta pistää paremmaksi omilla kokemuksillaan.

Vierailija
2/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun oloinen tapaus. Entä jos kertoisit hänelle, mitä ajattelet. Juuri tuosta, että puhuu niin negatiivisesti muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla varma, että koska hän haukkuu kaikkia muita tuntemiaan ihmisiä, haukkuu hän myös sinua. Ota etäisyyttä tähän ihmiseen, hän on itsekeskeinen, empatiakyvytön ja ilmeisen tyytymätön elämäänsä. Tyytyväiset ja tasapainoiset ihmiset eivät näe ympärillään olevissa ihmisissä pelkkiä negatiivisia piirteitä eivätkä koe tarvetta pistää paremmaksi omilla kokemuksillaan.

Näin olen miettinyt, että haukkuu kai minuakin. Jotenkin sillä ei ole ollut niiiin väliä itselleni koska tuntui että hänellä ei ole kaikki ihan kunnossa kun mäkee pelkkää vastoinkäymistä. Eihän se kivaa ole jos haukkuu minuakin selkäni takana mutta toisaalta kun tiedän millainenhän on niin sillä ei ole niin väliä. Mietin voisiko olla myös vähän narsistinen? Ap

Vierailija
4/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutun oloinen tapaus. Entä jos kertoisit hänelle, mitä ajattelet. Juuri tuosta, että puhuu niin negatiivisesti muista.

Olen hänelle sanonut että itse en ole huomannut tällaista jostain henkilöstä jota haukkuu ja myös yrittänyt kertoa omia havaintoja toisesta kuten että "mielestäni hän on reilu kun niin pyynteettömästi auttaa aina" tms. En tiedä viitsinkö sanoa niin suoraan että puhut negatiivisesti kaikista. En usko että menee perille, luulen että ei johda mihinkään. Ap

Vierailija
5/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kenekään jarruttaa omaa lentoasi. Jos ko. kaveri tuntuu liian riippakiveltä, niin katkaise yhteys moiseen. Ehkä on kohteliaisuudesta hyvä ensin huomauttaa/varoittaa, että jos moinen jatkuva kitinä ja negaatio jatkuu, niin tämä oli sitten tässä.

Vierailija
6/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös olen huomannut että kun hänen haukuista huolimatta jatkan jonkun muun kanssa olemista niin tuntuu kuin hän mielenosoituksellisesti yhtäkkiä vastailisi viesteihini jotenkin vähän tylysti tai kun olisi loukkaanutunut. Usein hän kirjoittaa viestejä paljon ja kertoilee kaikenlaista mutta sitten tällaisten tilanteiden jälkeen jonkun aikaa vastailee minulle tyyliin yhdellä sanalla. Vähän töksäyttelevästi. Ap

Vierailija
7/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen miettinyt, että haukkuu kai minuakin. Jotenkin sillä ei ole ollut niiiin väliä itselleni koska tuntui että hänellä ei ole kaikki ihan kunnossa kun mäkee pelkkää vastoinkäymistä. Eihän se kivaa ole jos haukkuu minuakin selkäni takana mutta toisaalta kun tiedän millainenhän on niin sillä ei ole niin väliä. Mietin voisiko olla myös vähän narsistinen? Ap

Voi olla narsismia tai sitten ihan "vain" masennusta. Masentunut, pettynyt ja uupunut ihminen ei usein kykene löytämään mielihyvää ns. normaaleista asioista vaan yrittää nostaa omaa häntäänsä lyttäämällä muita. Käyttäydyin itse tällä tavoin kun kärsin pahasta masennuksesta. Muistan myös, että empatiakykyni oli tuolloin pakkasen puolella.

Tämä ei silti tarkoita sitä, että sinun tulisi oman hyvinvointisi kustannuksella seisoa hänen rinnallaan ja olla kaatopaikkana hänen negatiivisuudelleen. Mikäli hän voi huonosti, on hänen itsensä vastuulla hakea apua. Hän saattaa havahtua omaan käytökseensä vasta sitten, kun ihmiset ovat kaikonneet hänen läheltään.

t. 1

Vierailija
8/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna kenekään jarruttaa omaa lentoasi. Jos ko. kaveri tuntuu liian riippakiveltä, niin katkaise yhteys moiseen. Ehkä on kohteliaisuudesta hyvä ensin huomauttaa/varoittaa, että jos moinen jatkuva kitinä ja negaatio jatkuu, niin tämä oli sitten tässä.

Hienosti sanottu! Juuri tuota olen miettinyt. Että en halua että minua jarrutellaan. Ja tykkään olla muidenkin kanssa ja ihanne minulle henk.koht. on elää kaikkien kanssa vähintään kohteliaissa väleissä. Enkä tykkää selän takana pahan puhumisesta. Siksi tännekkin kirjoittaminen arvelutti mutta toisaalta rn halua muiden kanssa alkaa asiaa analysoimaan sen enempää. Säälittää myös tavallaan tämä kaveri koska hänellä ei vissiin oikein ole sellaisia läheisiä kavereita ja oli lapsena kuulemma kiusattu. Ap

Vierailija
9/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista kaikille, vahvisti omia fiiliksiä. Nyt pitää lähteä treeneihin mutta palaan illemmella lukemaan näitä jos jotain vastauksia vielä tulee! Ap

Vierailija
10/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on.  Ei ystäväsi ole ainoa tuollaine ihminen.

Jos kuitenkin ainakain toisinaan viihdyt hänen kanssaan ja pystytte juttelemaan kuitenkin joskus muistkin asioista, niin miksi välit pitäisi katkaista.

Ja tosiaan ei kavereita koskaan ole liikaa, ei niitä tungokseen asti, ei ainakaan kaikilla, joten minä pitäisin tuon henkilön edelleen ystävänäni.

Ei kaikkia hänen puheitaan ja juttujaan kannata todesta ottaa, osa on aivan varmasti hatusta vetäistyä, pelkkää bluffia.

Näyttää siltä, että sisimmissään tuo ihminen jotenkin kadehtii sinua, ja haluaisi olla siksi, jollain tapaa sinua parempi.

Vierailija
11/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli just samanlainen "ystävä" kerran. tutustuttiin eräällä koulukurssilla puolivahingossa, ja sitten yhtäkkiä huomattiin olevamme tosi läheisiä. juttua riitti ja kaikki oli hauskaa, kuljettiin yhdessä vähän kaikkialle ja suunniteltiin tulevaisuuttakin keskenään. mulla ei ollut ennen ollut ketään yhtä mielekästä kaveria, jonka kanssa olisin niin läheinen ollut ja kenelle olisin yhtä paljon puhunut, joten en ajatellutkaan et jotakin vois mennä pieleen.

no, oltiin sitten varmaan juurikin sen 1,5 vuotta oltu kun paita ja perse, ku yhtenä iltana aloin miettimään että mitä me oikeen oltiin keskusteltu koko päivän ajan, ku oli vapaata ollut. en keksinyt mitään muutaku sen, kuinka tämä kaveri oli valittanut ja puhunut paskaa joka ainoasta muusta henkilöstä meidän tuttavapiirissä, jos joku oli jotain kautta keskustelussa tullut esille, ja itkenyt kaikista sen viikkoisista muka pieleen menneistä asioista. jäi siitä vähän erikoinen olo, mutta en ajatellut siitä sen kummemmin, ehkä sillä oli vaan ollut huono päivä. kyllä se toki mun mieleen jäi, ja heti kun minä sitä vähänkään jatkossa mietin, niin huomasin että ei se ollut mikään yks huono päivä, vaan se oli ihan sama homma joka päivä. hänellä ei oikeastaan koskaan ollut mitään muuta sanottavaa kun se, miten kaikki muut on aivan persiistä ja vähintäänkin aivan idiootteja, ja sitten ainainen valittaminen juurikin samasta asiasta kuin sun kaverillasi AP: siitä, kuinka häntä sorretaan ja kaikki jättää hänet ja kaikki varmaan vain vihaa häntä. 15 vuotta sitten elämästä kadonnut isä oli myös vähintään jokaviikkoinen valituksen aihe.

jossain vaiheessa kun olin tämän kaavan huomannut, se sitten alkoi hermostuttamaan ihan toden teolla. itselläni ei ollut pohjatonta vihaa kaikkia muita ihmisiä kohtaan, enkä ymmärtänyt miksi hän kuvitteli että kaikki syrjivät häntä jotenkin erityisesti. koitin sitten vähän väliä sanoa jotain tyyliin että hei, voitaisko jostain muusta puhua kun siitä naapurin pekasta ja villestä, ja että hei, kerroit ton saman jutun jo viime viikolla... ei se toki auttanu, sieltä vaan tuli tuhahtelua ja tuntitolkulla vain lisää sitä samaa negatiivista p*skaa. joskus sitten sanoin kans aivan suoraan jonkun haukkumalitanian lopuksi että en kyllä itse ole todellakaan tuota samaa mieltä, ja sitten tuli pelkkää halveksuvaa naurua. mainitsit AP että sun kaveri arvostaa sua jollain tavalla: voin kertoa että ei arvosta, se on nimenomaan sitä epäaitoa. just niikun 1. kommentoija sanoi, se aivan varmasti haukkuu myös sinua kaikille. ja just niikun itekkin sanoit, hänkin varmasti paljastuu jossain kohdassa narsistiksi jos nyt sitä vasta epäilet. tämä kaikki tosiaan kävi myös mulle: ekaksi kuulin siitä minun haukkumisestani epäsuoraan muilta tutuilta, ja sitten loppua kohden sieltä alkoi tulla päin naamaakin vähän kaikenlaisia kommentteja - "et olis mitään jos mä en ois sun kaveri", "kukaan muu ei jaksais sua kattoa joka päivä", "miks yrität aina puolustaa kaikkia niitä idiootteja, oot vissiin itekki just semmonen p*skapää" , "jos vielä joskus sanot mulle noin niin tapan sut" jne. ihan selvät narsistin merkit. kyllä se silloin aikanaan tuntu perkeleen pahalta, mutta toisaalta tiesinhän minä että hän oli tuota mieltä selvästi aivan kaikista. (1/2)

Vierailija
12/14 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun aikaa minä sitä sitten vielä kattelin, mut heti kun alkoi koulusta lomat niin en ottanut siihen enää ikinä yhteyttä. koitti se sieltä aikansa soitella, vastasin kerran ja kieltäydyin näkemästä. vaihdoin oppilaitosta ja siihen se sitten jäi. on se välillä tullut myöhemmin vastaan elämässä, mutta ne kaikki näkemiset kertoo hänen nykyisestä elämästään kaiken mikä mun tarvii tietää. hän on yksin niiden kaikkien ihmisten keskellä joita hän niin anteliaasti haukkui päivittäin, eikä kukaan viitsi hänen seuraansa katsoa pitempään kui pari minuuttia kerrallaan. tais olla itse se jota kukaan muu kuin minä ois jaksanu kattoa joka päivä.

mutta joo, anteeksi tarinatuokiosta, oli vaan pakko jakaa samanlainen kokemus kun se tästä nyt mieleen kirvoittui. en tiedä sun ikää tai elämäntilannetta, mutta mikäli sulla on mitenkään mahdollista niin koita irtaantua tästä "kaveri"suhteesta niin pian kun vaan voit, se ei siitä ole parempaan suuntaan muuttumassa. aiheuttaa vaan enemmän ja enemmän mielipahaa jatkossa, ja sitten sua vituttaa kun olet sitä hyysännyt ja sen "ongelmia" vain päivittäin kuunnellut. tsemppiä sulle, tuommoset ihmiset ovat harvinaisen voimaa vieviä. (2/2)

Vierailija
13/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/14 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi