Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette 12 vuotiaidenne kanssa?

Vierailija
04.10.2013 |

Mulla on ongelma. 12 v. on älyttömän kiukkuinen koko ajan. Repii pelihousunsa aivan älyttömistäkin asioista ja auta armias, jos joku edes vähän sanoo jotain arvostelevaa hänen suuntaan, niin se on maailmanloppu. Juu tiedän, teini-ikä jyllää, mutta silti.

Shoppailemaan ei voi lähteä, kun joku voi nähdä äidin kanssa eikä mikään vaate sovi. Leipoa ei voi yhdessä, koska tyttö haluaa tehdä sen yksin. Mitään lenkkeilyä tai pyöräilyä ei enää harrasteta, koska se on pikkulasten touhua. Leffassa käydään joskus, mutta kun on muitakin lapsia, niin monesti mennään koko porukalla. Kaverit ovat vähentyneet, en tiedä mistä johtuu. Veikkaan, että jos samallalailla käyttäytyy kuin kotona, niin ihan omasta syystä tylsistyy kotona yksinään.

Tää ikä on kuitenkin sellainen, että pitäisi saada jotain positiivistakin lapsessa aikaan ja se hauskuus tuntuu puuttuvan kokonaan. Entinen iloinen tyttö on pelkkää myrskynmerkkiä koko ajan.

Mitä hauskaa te teette "teinienne" kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toivottavasti pahin mennyt ohi jo, 12 vuotias on ollut kesän ja syksyn kuin enkeli. Keväällä oli vääntää kaikesta ja kaikista, kaikki oli kauhea, typerää, vammaista ja vaikka mitä, mutta nyt meillä on hauskaa yhdessä! Teemme ruokaa yhdessä, käymme milloin missäkin ja mitä nyt vain keksimme ja mukavaa on. Harrastuksetkin auttavat varmasti asiaan, samoin aika iso vastuu omasta toiminnasta ja tekemisestä - en enää passaa ja herättele aamuisin, en käske tekemään läksyjä tms. Tyttö huolehtii itse ja vastaa pitkälti asioiden sujumisesta ilman minua. Huolehdin kyllä, mutta näkymättömästi taka-alalta. :-)

Vierailija
2/3 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti meillekin tulee pian tuo vaihe. Todella rasittavaa. Mä kestän ne kiukunpuuskat sun muut, mutta surettaa kun toinen on niin pahalla päällä koko ajan. Jokin syö itsetuntoa ja sitä pitäisi kohottaa, mutta vaikeaa se on, kun mitään positiivistakaan ei voi sanoa, koska se tulkitaan loukkaukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan harjoituksiin. Syömme hdessä. Teemme ruokaa yhdessä. Katsomme telkkaria. Juttelemme. Urheilemme. On kyllä ollut ajoittain huonotuulisuutta, mutta ei tämä ole kokonaan estänyt yhdessä tekemistä ja juttelemista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän