Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksaisi millään herätä aamuisin töihin

Vierailija
02.09.2020 |

Herääminen on jotenkin kauheata, se että pakko pakko lähteä nyt heti. Oisko mitään vinkkejä miten saisin tehtyä heräämisen itelleni mukavammaksi?

Työt ovat muutenkin jotenkin uuvuttaneet minut, en jaksa edes käydä enää suihkussa kuin kerran viikossa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työsi mielekästä? Kuulostaa hieman siltä, että ei ole, koska et vaikuta innostuneelta aamuisin.

No ei, hyvin uuvuttavaa. Toisaalta en keksi yhtäkään työtä joka olisi mielekästä.

Vierailija
22/36 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sin mitenkään mahdollista vähentää työaikaa? Saisit kerättyä itsesi ja mietittyä, mitä oikeasti haluat. Tuosta nykyisestä voi tulla burn out pian?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/36 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa laukku ja järjestä kaikki valmiiksi edellisenä päivänä. Herää hyvissä ajoin ennen lähtöä niin ettei tarvitse lähteä "nyt heti". Laita lempimusiikkiasi soimaan taustalle, sellaista mikä on rauhallista ja lohdullista. Ajattele jo sitä miten kivaa on tulla iltapäivällä takaisin kotiin.

Niinä aamuina, kun minun pitää herätä ja lähteä jonnekin enkä millään haluaisi, laitan jotain rauhallista musiikkia soimaan. Olen uskovainen, joten esim. tällainen on sopivaa:  https://www.youtube.com/watch?v=QcYzO8Y4PH0

Vierailija
24/36 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää ajoissa niin saat rauhassa tehdä aamutoimet. Mee ajoissa nukkumaan niin jaksat herätä aikaisin.

Ei auta vaikka nukkuisin 11 tuntia. Pitäis näköjään kokeilla nukkua vielä enemmän ja katsoa mitä tapahtuu.

Jotain lienee vialla, suosittelen kanssa lääkäriin menoa :) Yksityisellä voi lisäksi testata ferritiiniarvot n. 20 eurolla.

Vierailija
25/36 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä työpäivinä jaksa eikä ehdi mitään muuta tekemäänkään, joten ihan sama vaikka menee nukkumaan todella ajoissa niin saa ainakin sängyssä rentouduttua hyvän tovin ja nukuttua riittävästi ennen kuin hyppää taas oravanpyörään aamulla mukaan.

Vierailija
26/36 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sin mitenkään mahdollista vähentää työaikaa? Saisit kerättyä itsesi ja mietittyä, mitä oikeasti haluat. Tuosta nykyisestä voi tulla burn out pian?

Ei oikein ole kun olen jo nyt osa-aikainen... työ on vain sellaista suorittamista ja rehkimistä että voimat uupuu vähemmästäkin. Tulee hiki ja kaikkea joten suihkussakäynti tuntuu turhalta. Alkaa väkisin masentaa kun olen joka päivä likainen ja hikinen ja väsynyt.

Vierailija
27/36 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun heti töiden jälkeen. Näin olet puhdas illan ja saat siitä piristystä. Suihkun jälkeen voit levätä noin 20 minuuttia, jos väsyttää mutta ei enempää. Jaa töiden jälkeinen ilta pieniin osiin. Syö jotain helppotekoista ja nopeaa mutta terveellistä. Laita pesukone pyörimään. Sitten voit katsoa ohjelman tai selailla nettiä. Ripusta pyykit, kun kone on valmis. Jos on kaunis ilta, käy pienellä iltakävelyllä. Voit samalla soittaa ystävällesi ja juoruilla päivän kuulumiset tai kuunnella lempimusiikkiasi. Älä pidä kävelyä treeninä vaan vain sellaisena hyvänolon liikkumisena kauniissa illassa. Tee iltapala ja seuraavan päivän eväät valmiiksi, siivoa keittiö ja katso lempisarjaasi tai vaikkapa jokin elokuva tai vaihtoehtoisesti lue kirjaa. Mene nukkumaan viimeistään klo 22. Jos joudut heräämään aamuisin jo viideltä tai ennen sitä, niin ehdottomasti nukkumaan jo klo 21.

Aamulla on mukavampi nousta, kun keittiö on siisti ja olet jo käynyt suihkussa edellisenä iltana. Laita kahvi tippumaan, surffaile netissä ja anna itsellesi aikaa herätä kunnolla. Mieti, mitä kaikkea sait tehtyä eilen (pyykit, kävely, keittiön siivous, ruoka, suihku, ohjelman katsominen/lukeminen) ja ole itsellesi armollinen. Tuo riittää. Se on ihan hyvää elämää.

Vierailija
28/36 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vikaa oli. Nyt vapaaehtoisena työttömänä ja elämä hymyilee.

Vierailija
29/36 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten maailman turhun kommentti. "Ei se ole kun heräät vaan" tason neuvo

Vierailija
30/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä piina elikkä aamun pakkoheräämiset loppu kun sain tuet kelasta ja mutsilta ja nyt saan pelata vaikka aamuun asti.  Ei sillä, mulla oli helppo työ, ei tarvinnu tehdä oikeen mitään, mutta siellä piti olla aikasin aamulla.  Yritän saada eläkkeen koska oon selkeästi masentuvaa tyyppiä.

Vierailija
31/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin nukkumaan. Itse menen nukkumaan klo 22 ja herätys 6.25. Ja jotta saa unen klo 22, niin päiväkahvin juon jo lounaan yhteydessä klo 12. Sen jälkeen ei kahvia. Joka ilta 30 minuuttia kävelyä auttaa nukahtamiseen myös.

Vierailija
32/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutus.

Vierailija
33/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää ajoissa niin saat rauhassa tehdä aamutoimet. Mee ajoissa nukkumaan niin jaksat herätä aikaisin.

Ei auta.

T. toinen väsynyt

Vierailija
34/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työsi mielekästä? Kuulostaa hieman siltä, että ei ole, koska et vaikuta innostuneelta aamuisin.

No ei, hyvin uuvuttavaa. Toisaalta en keksi yhtäkään työtä joka olisi mielekästä.

Onneksi jo eläkkeellä. En ole minuuttiakaan kaivannut töitä. 

Vierailija
35/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta, on teillä ongelmat! Saamatonta patalaiskaa porukkaa kaikki! Ja sitten haukutte Suomen valtiota kaikesta, vaikkette itse tee mitään! Vuorokaudessa on 24 tuntia, ja jos aikuinen sinkku ei tätä kykene jakamaan työn, vapaa-ajan ja unen kesken, niin huono ihminen on. 

Vierailija
36/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta, on teillä ongelmat! Saamatonta patalaiskaa porukkaa kaikki! Ja sitten haukutte Suomen valtiota kaikesta, vaikkette itse tee mitään! Vuorokaudessa on 24 tuntia, ja jos aikuinen sinkku ei tätä kykene jakamaan työn, vapaa-ajan ja unen kesken, niin huono ihminen on. 

Mene kuule hoitoon. Tarvitset vihanhallintakurssin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän