Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatus toisen äidin rintamaidosta inhottaa

Vierailija
04.10.2013 |

En tajua miten joku voi antaa toisen naisen/äidin rintamaitoa omalle vauvalle. Minua se ajatus inhottaa! Annan paljon mieluummin vaikka Tutteli maitoa. Mistä voin tietää mitä toinen on syönyt tai juonut? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en pystynyt imettämään, ja olin todella kiitollinen kun samaan aikaan omaa vauvaansa imettänyt ystävä pumppasi minunkin vauvalleni ylimääräistä maitoa. Saipahan sentään vähän muutakin kuin korviketta. Ihan vieraan ihmisen maitoa en ehkä olisi antanut, mutta tässä en kyllä nähnyt mitään ongelmaa.

Vierailija
2/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kaikenlaisia neuroosia. Tämä sinun ei onneksi aiheuta suurta ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, mitä se toinen äiti on syönyt ja juonut?

Vierailija
4/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pumpattu toisen naisen rintamaito on ihan ok. Mutta se että toinen nainen imettäisi mun lasta, kuulostaa aika järkyttävältä. Juttelin nimittäin tossa joku aika sitten vanhemman rouvan kanssa imettämisestä (kyseessä siis n.85v nainen). Hän sitten totesi, että aikanaan omille lapsille riitti hänellä maito mutta kun siskon lapsi tuli hoitoon, niin ei meinannut millään riittää kaikille... Hyi!! Tätä ei kai nykyään harrasteta ainakaan kovin paljoa.

Vierailija
5/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mitä siellä tehtaalla on sinne tutteliin laitettu, joka purkkia ei voi testata. Tai onko purkissa reikä ja koko tuote pilaantunut.

Vierailija
6/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

just joo.. oliskohan äidinmaito parempaa (monessakin mielessä) ku korvike.. 

Vierailija
7/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli ihan tavallista, että yläluokan naiset eivät imettäneet itse, vaan palkkasivat riskin maalaistytön imettämään lastaan. Oli melkein imettäjien ammattikunta, sillä nainenhan pystyy imettämään synnytyksen jälkeen varsin kauan. Eli kun oma lapsi oli niin iso, ettei enää imetetty, tyttö tai nainen siirtyi johonkin perheeseen imettämään vastasyntynyttä (ja sai samalla hyvää ravitsevaa ruokaa, jotta maitoa riittäisi) ja sitten vielä, jos maitoa tuli riittävästi, vielä uuteen perheeseen. Myös monien luonnokansojen tapoihin kuuluu, että lapsen imettää se, joka sattuu olemaan paikalla, kun lapsella on nälkä (siis tietysti sellainen nainen, joka itse imettää omaakin lastaan).

Vierailija
8/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmisen maito ei kelpaa, mutta lehmän kyllä :D. Mietihän mitä kaikkea se lehmä on syönyt ja nuoleskellut!

Vierailija
9/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mummo on imettänyt synnärillä myös naapuri  vuoteessa olevan naisen vauvan.

Vierailija
10/10 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain mun kaverilta maitoa mun lapselle, ei tullut mieleenkään epäillä, että söis jotain tai jois jotain ei sallittua, imettihän sen omaansakin...

Olin kiitollinen niistä maidoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän