5:2 -muilla samanlaisia kokemuksia kuin mulla?
Siis pari viikkoa dietin aloittamisen jälkeen huomasin ettei enää ole nälkä edes "normaalipäivinä". Saatan siis syödä aamupalaksi kaksi palaa leipää ja seuraavan kerran kuuden aikaan miettiä että mitähän olen tänään syönny? ainii, aamupalan. Ennen söin aina aamupalan, iltapalan, kaksi lämmintä ruokaa ja yleensä vielä välipalankin. Nyt siis pärjäisin esim pelkällä aamu- ja iltapalalla.
Paastopäivissä ei alunperinkään ole ollut ongelmia. Pitääkö mun syödä ne kaikki 2000kcal vaikkei olisi nälkä? vai meneekö kroppa säästökuurille, jolloin laihtuminen hidastuu, jos en syö? >Entä pitääkö paastopäivinä syödä kaikki 500kcal? Eilenkin jäi vielä 100 jäljelle.
Ihmetyttää tää homma kovasti kun tosiaan ennen söin säännöllisesti ja reiluja annoksia. Nyt ei edes ole nälkä ja silti olo on energinen ja hyvä.
Kommentit (10)
No sitä juuri olen miettinyt että onko tää nyt vähän tyhmää miettiä tämmöstä asiaa? :D Kun siis itseasiassahan tää on vaan hyvä. Mutta silti ei voi olla ajattelematta että eihän se terveellistä ole.
Hmm, no kyllähän pidemmän päälle puutostiloja tulee ihan takuulla, jos syöt koko ajan aivan liian vähän. Varmaan se ruokahalun osittainen häviäminen on ihan normaalia, mutta terveellisesti pitäisi silti yrittää syödä.
Jos syöt liian vähän, ravinnosta ei vaan saa kaikkea tarvitsemaansa. Säästöliekin sijaan olisin huolissani ihan konkreettisista asioista, kuten lihasten häviämisestä ja vaikka luukadosta.
Sillä taas ei ole niin väliä syötkö paastopäivänä 400 vai 500 kcal, sen päivän ruokailujen idea on olla n. neljännes kulutuksesta ja se kulutushan on hyvin vaikea arvioida. (Samoin kuin on tosiasiassa vaikea tarkasti mitata saatko valitsemistasi ruuista 300 vai 400 vai 500 kcal, suuntaa antavia ne vain on ne arviot.)
No alkuun 3 vkoa mulla meni noin. sitten iski jatkuva nälkä. Loppuviimein olin tuolla dieetillä 4kk ja lihoin 3 kiloa. Eli ei sopisnut mulle. Palasin kiloklubiin ja nyt on lähtenyt 4 kuukaudessa 3 kiloa.
Voi teitä. Mä en syö ma-to muuta kuin tomaatteja, kurkkua, paprikaa. Perjantaina syön mitä vaan ja paljon. Lauantaina yhden salaattiannoksen ja sunnuntaina jotain pientä. 2kk lähtenyt 15 kiloa, mieheltä 21.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 00:56"]
Voi teitä. Mä en syö ma-to muuta kuin tomaatteja, kurkkua, paprikaa. Perjantaina syön mitä vaan ja paljon. Lauantaina yhden salaattiannoksen ja sunnuntaina jotain pientä. 2kk lähtenyt 15 kiloa, mieheltä 21.
[/quote]
Sairasta. Tulee kyllä korkoineen takaisin kun lopetat tuon kuurin.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 01:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 00:56"]
[/quote]
Sairasta. Tulee kyllä korkoineen takaisin kun lopetat tuon kuuri
[/quote]
joo, ainakin satakertasena
hohoijaa teitä kateellisia
Niin tulee. Ihan takuuvarmasti alkaa paino nousta kun eka pistät koko kropan sekaisin alhaisilla kalorimäärillä ja sitten alat syödä normaalisti.
Ja btw, mistä tässä pitäisi olla kateellinen? Siitä, että ylipainoinen ihminen ei osaa laihduttaa järkevästi ja näännyttää itseään?
2000 kcal kuulostaa aika paljolta, ei varmaan haittaa jos et niin paljoa syö tavallisena päivänä. Jos et paljoa liiku niin joku 1500-1700 kcal on varmaan sun kulutus, riippuen toki painosta. Ei tarvi väkisin niin paljoa syödä, mutta muista terveelliset ruoka-aineet ettei tule puutoksia.
Kateellinen olen, kateellinen kateellinen kateellinen... ja läski kateellinen.