Tuntuuko steriili sperma erilaiselle?
Aloin pohtimaan kysymystä.
Siis ejakuloidessa sisälle. Syy miksi kysyn: normaalisti sisälle lauetessa sperma tuntuu "kihelmöivän" minua, ja tunnen selvästi "jotain", ei ihan poltetta mutta jotain sen tyyppistä.
Menneisyydessä minulla on kuitenkin kaksi miestä, joiden sperma tuntui neutraalille, eli en tuntenut mitään tuntemuksia limakalvoilla. Nyt tiedän, että ainakin toisella näistä on nähtävästi jotain ongelmia hedelmällisyyden kanssa.
Sana on vapaa :)
Kommentit (11)
Olen kiinnostunut nyt lähinnä naisten mielipiteistä ;)
Mutta voit toki jakaa tuntemuksiasi.
Hehee. On nää aloitukset kyllä aivan loistavia. No ihan lääkärinä ja steriloidun miehen vaimona vastaan, ettei todellakaan tunnu sperma erilaiselta oli siinä siittiöitä tai ei. Mutta jos sperma aiheuttaa tuntemuksia, kuten kirvelyä tms., niin syy on jossain muualla kuin siittiöiden määrässä. Silloin olisi kyllä hyvä hakeutua lääkäriin ja tutkituttaa erilaisten emättimessä olevien tulehdusten mahdollisuus tai mahdolliset haavaumat limakalvoissa.
Muuten hyvä arvaus, mutta silloin näitä oireita tulisi kaikkien kanssa ;)
Sattumalta, kahta samoihin aikoihin testanneena - vain toiselta tuli ärsytysoireita ja toiselta ei. Silloin ajattelin että on vain PH-eroavaisuuksia.
Mutta pystytkö perustelemaan tuota mielipidettäsi? Lisäävätkö esim siittiöt jotain PH-arvoa, tai vähentääkö niiden puuttuminen? Noin teoreettisesti?
Minulla sperma kirveli kun oli vielä hyvin vähän ollut yhdyntöjä ja ekalla kerralla. limakalvot on jotenkin arat, tai ei ole tottuneet... Taitaa siis olla sinun limakalvoista, ei siittiöiden määrästä :D Siittiöt tai niiden laatu ei tunnu mitenkään...
Käsitin ensin että tarkoitat steriilillä ns. puhdistettu sperma... esim. IUI hoidoissa :D
Googlasin huvikseni:
http://www.wisegeek.com/what-factors-affect-the-ph-of-semen.htm
Semen that is acidic in nature can be indicative of a health condition, but many causes of pH irregularities are temporary and reversible.
Semen is generally alkaline because it acts to protect the sperm from the acidic environment of the female vagina. Without this protection, the sperm may die off or have low motility, leading to fertility problems. Simple things like stress and anxiety, vitamin deficiency, and frequent tobacco use may affect the pH of semen. If the semen is discovered to have an acidic nature, these causes should be ruled out before additional issues are considered.
Eli suomeksi: sperman tulisi terveenä olla emäksistä, jotta selviää vaginan happamassa ympäristössä. Jos sperma on hapanta, voi liittyä terveysongelmiin / hedelmällisyysongelmiin.
TS!
Emäksinen spermahan siis ärsyttäisi minua -> suuri ph ero
Hapan taas vähemmän -> pienempi ph eroavaisuus..
ap
Juu, mutta oli se sperma emäksisempää tai vähän happamempaa, niin sen ei pitäisi kirvellä ellei emättimen limakalvoissa ole sillä hetkellä jotain häikkää.
Jos haluat varmuuden sperman laadusta, niin miksi ette vie näytettä sperman analyysiin esim. Väestöliiton laboratorioon tai muualle yksityiselle :) Siinä saat sitten eriteltynä paljonko on siittiöitä ja eteenpäin liikkuvien määrät yms.
Minäkin tunnen sperman "kihelmöivän" suussa tai joskus ihollakin. Ja ei mulla sentään iholla mitään rikkinäisiä limakalvoja ole.
Tää on kyllä niin hyvää viihdettä, etten telkkariakaan pahemmin enää katso! :DDDD
AP tässä
tämä on siis teoreettista pohdintaa niille, joilla on jotain lähtötietoja aiheesta biologian/kemian/lääketieteen kannalta.
Ja se on ihan vissi tosiasia, että joidenkin ihmisten ph:t mätsää paremmin kun toisten, eikä tarvita mitään tulehduksia siihen. Esim tutkitusti osa lapsettomuudesta johtuu siitä, että naisen ylihapan emätinneste tuhoaa miehen "yliemäksiset" tai muuten heikot siittiöt, tai muita yhteensopivuusongelmia.
Niin tältä pohjalta lähdin johdattelemaan. Ei tässä minusta ole mitään hauskaa, jos yhtään tutkii kemian/biologian perusteita.
Minä tunnen kiveksissäni, miten siittiöt uiskentelevat siellä koko ajan edestakaisin.