Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vaikuttaako verenluovutus kuukautiskiertoon?

Vierailija
04.10.2013 |

Onko kellään kokemusta/tietoa menkkojen myöhästymisestä/pois jäännistä verenluovutuksen jälkeen? Kävin luovuttamassa verta pari viikkoa sitten, jonka seurauksen pyörryin. Nyt menkat ovat pari päivää myöhässä, ja mietin, että vaikuttaisiko tuo verenluovuttaminen jotenkin. Raskauden mahdollisuus on todella pieni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut verenluovutuksen vaikutuksesta kuukautiskiertoon.

Vierailija
2/5 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta.

Eka verenluovutus oli minullekin hieman epämielyttävä. Oli oksettava olo ja pää kipeä. Se todennäköisesti johtui etten ollut juonu tarpeeksi. Luovutuspäivänä on hyvä juoda tavallista enemmän.

Toivottavasti et anna tuon vaikuttaa jatkoon. Reippaasti vain uudestaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perusterveet, naiset vähintään 50kg joukolla luovuttamaan.

Pelastat ehkä 3 ihmisen hengen, saat hyvän mielen ja on sillä todettu olevan myönteisiä terveysvaikutuksiakin.

Vierailija
4/5 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Täytyy varmaan sitten ruveta harkitsemaan raskaustestin tekoa, vaikka mahdollisuus raskauteen onkin aika olematon. Perustimme tuttavapiirin kanssa verenluovutusryhmän, ja tarkoitus olisi käydä luovuttamassa 3kk välein. Olen juuri tuon 50kg yli, ja jo mietin peruvani koko ryhmään kuulunisen, sillä pyrötyminen ja kuukautisten kanssa venkslaaminen vähän pelästytti. Mutta hyvä, jos ei ole seurausta luovutuksesta. Uskaltaudun uudelleen sitten taas joulukuussa :)

Vierailija
5/5 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainekin on joka verenluovutuksen jälkeen kuukautiset siirtyneet vähintään parilla päivällä, jopa yli viikolla. Hb oli 126 luovutuksessa niin johtuisiko hetkittäisestä anemisoitumisesta mutta toisaalta minulla menkkoihin vaikuttaa aina kaikki, stressiä myöten.