Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin meneminen askarruttaa...

Vierailija
04.10.2013 |

Olen nyt työttömänä, valmistumisesta kaksi vuotta, jonka jälkeen tehnyt muita pätkähommia. Ikää 30+v. Aiempaa työkokemusta on vain lukioajoilta. Lapsia useampi ja olen ollut yh, nyt avoliitossa.

Vapaita vakipaikkoja alalleni on nytkin tarjolla useampi. Tosin joutuisin muuttamaan ja suostuttelemaan mieheni mukaan (hänelle kyllä löytyy töitä isommista kaupungeista). Lasten koulut vaatisivat järjestelyitä, koska perheessämme erityislapsi. Vuokra-asunto, joten siinä ei suurempia ongelmia.

Kuitenkin olen huolissani omasta osaamisesta eli jos sössin työni? ja muutetaan ihan turhaan. En ollut koulussa alani huippuja, arvosanat alan aineista 1-5 eli kummastakin päästä, ja harjoittelut 2krt arvosana 3, 2krt 2. Olen tosi epävarma ja epäilen omia kykyjäni. Tuntuu, että opiskelukaverit  oli aina parempia...

Jatkaako työttömyyttä ja pätkätöitä vai rohkaistua alan töihin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on alasi tuorein tieto, olet siis paremmin koulutettu kuin ne, jotka ovat opiskelleet 10 vuotta sitten. Lapsetkin on oletettavasti tehty, joten et ihan heti ole jäämässä äitiyslomalle. Monet työpaikat haluavat "kypsän" ikäisen työntekijän mieluummin kuin jonkun hiukan teiniä vanhemman, koska hänellä on jo elämänkokemusta ja luonteen tasaisuutta ja joka ei ole vaatimassa mahdottomia (työtä kolmeksi päiväksi mutta pomotason palkkaa koko viikoksi ja palkallista vapaata aina kun huvittaa). Ilman muuta alat hakea työtä. Vakinaisesta työstä ehdit vielä saada hyvän eläkkeenkin.

Vierailija
2/2 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menoksi vain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme