Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ikuinen läski
Koillismaan_rouva
02.09.2020 |
Kertokaas te jotka ootte pystyny pysyvästi tiputtaan painoa millä vitulla sen teette. Itse laihtunut kymmeniä kiloja mutta aina vaan tulee takasi pikkuhiljaa. Alkoholi maistuu edelleen ja se voi olla yksi iso asia tässä.
Ylipainoa on nyt noin 60 kg eli todella paljon ja nyt ikää melkein 50v joten viimeiset ajat laihtua ennen sydäriä.
Laihdutusleikkausta olen jo tosissain alkanut miettiä
Pyydän asiallisia vastauksia
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Jojoilin 10 vuotta painon kanssa, eli sama ongelma että osasin kyllä laihduttaa mutta paino nousi aina takaisin. Kun laihdutin ekan kerran, painoin 73 kiloa. Nelikymppisenä, 10 vuoden jojoilun jälkleen painoin 125 kg ja työterveyslääkäri sanoi tarkatuksessa, että se on kuule diabetes ja verenpainelääkkeiden aika, ja kohta keinonivelet polviin, jos et heti laihdu merkittävästi.
Se peläytti jotenkin niin paljon, että motivaatio oli riittävä pitää paino pois. Laihdutin ihan sairaalan painonhallintaryhmässä VLCD-valmisteilla ja niiiden jälkeen oli ryhmäohjausta ravitsemukseen ja seurantaan. Pari kertaa tuli juurikin alkoholin takia takapakkia, kunnes tajusin että minun on pakko lopettaa juominen koska se vie myös syömiskontrollin. Tein päätöksen absolutismista vuodeksi, ja sen jälkeen katselen onnistuisiko kohtuukäyttö. Lisäksi aloin harrastaa mindfulness meditaatiota päivittäin, koska se auttoi ajoissa huomaamaan syöpöttelyimpulssit ja retkahdusten petaamiset mielessä ja katkaisemaan ne.
Nyt 7 vuotta myöhemmn painan 58 kg. Käytän alkoholia muutaman kerran vuodessa, en enää tissuttele ollenkaan (en voi, lihoisin takaisin). Olen ryhtynyt kasvissyöjäksi, mutta herkuttelen myös kyllä välillä enkä laskeskele kaloreita. Enää ei ole edes erityisemmin taisteluita syömisistä, mutta kyllä se eka vuosi rajun painonpudotuksen jälkeen oli vaikea. Siiitä tosin varoitettiinkin painonpudotusryhmässä, että noin vuoden kylläisyys- ja nälkähormonit on sekaisin ja silloin on kova nälkä ja mielitekoja, jotka pitää vaan tahdonvoimalla voittaa.