Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvani syntyi jo 4 päivää sitten

Vierailija
03.10.2013 |

mutta en ole vieläkään saanut vauvaa syliin enkä edes koskettaa häntä. Vauva syntyi 3 kuukautta ennen laskettua aikaa keskosena hätäsektiolla ja minä en edes ole päässyt keskolaan näkemään häntä, en edes tiedä varmaksi onko lapsi elossa ja missä kunnossa hän on. Mieheni on nähnyt lapsen ja hänen mukaansa vauva voi todella huonosti, lääkäri kertoi miehelleni, että vauvalla on korkeintaan prosentin mahdollisuus jäädä eloon ja jos hän jääkin eloon, hän tulee olemaan koko ikänsä todella vaikeastj vammainen, sillä hänellä oli erittäin paha aivoverenvuoto :-(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella outoa, itse pääsin katsomaan vauvaa jo samana päivänä. Vauvani syntyi rv 25+6. Vaadi päästä lapsesi luo. 

Meillä vietiin ihan sängyn kanssakkin aluksi

Vierailija
2/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! VOIMIA!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla ei pääse sängyn kanssa katsomaan. Paljon voimia teille. Vertaistukea löytyy Kevyt.fi:n keskustelupalstalta.

Vierailija
4/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa, mutta taitaa olla provo.
Ensinnäkin, äidille kerrotaan kaikki olennainen vauvasta ja vauvan voinnista heti kun äiti on tarpeeksi tajuissaan. Varsinkin tälläisissa akuuteissa tapauksissa. Kaikki minkä isä saa tietää, saa äitikin; ja ko tapauksissa potilaan luona on rampannut sekä leikkaavaa lääkäriä, lastenlääkäriä, tarvittaessa myös sairaalapappia ja sosiialihoitajaa; puhumattakaan osaston omista hoitajista. Ja ainakin annetaan se kuva.

Toisekseen. Sektio, edes hätäsektio, ei rampauta mitenkään. Neljäntenä päivänä vihoviimeistään pitää olla ylhäällä ja liikkeellä, Sektionkin jälkeen yleensä kotiudutaan jo tuossa vaiheessa. Mutta ap vaan makoilee sängyssään ja kirjoittaa vauvapalstalle?

Kolmanneksi. Ap:llä ei muka ole mitään tietoa vauvan vamman laaduista, vaikka isä nähnyt vauvan? Muutenkin aloituksen kirjoitustyyli on sellaista, että tuskin ap lasta synnyttänyt, ainakaan sektiolla.

Vierailija
5/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, koska lasta hoitava lääkäri varmasti tulee äidillekin kertomaan lapsen voinnista.

Mutta tuohon edelliseen vastaukseen, niin minua ei päästetty lähes kolmeen vuorokauteen katsomaan pikkukeskostani. Makasin synnyrysosastolla pimeässä     ja hiljaisessa huoneessa raskausmyrkytyksestä toipumassa. Neljäntenä päivänä minut siirrettiin sängyssä riskisynnyttäjien osastolle yksityishuoneeseen. Tuolloin hoitajat viimein suostuivat kuskaamaan minua lapseni luo keskolaan. Minulle lähes suututtiin kun näkivät minun käyneen suihkussa omin avuin (huoneessani oli oma wc ja suihku). Viikon kuluttua synnytyksestä pääsin kotiin, koska lupasin levätä kaiken muun ajan paitsi vauvan luonaoloajan (eivät tajunneet, että tietysti olin vauvan luona aamusta iltaan).

Vierailija
6/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarinat eivät pääty hyvin. On kuitenkin erikoista ettet ole lastasi nähnyt. Olet ilmeisesti heikossa hapessa ja ihmettelen kuinka pystyt kirjoittamaan noinkin selkeästi. Voimia.

Vierailija
7/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole provo. olen syntynyt hätäsektiolla ja äidille ei kerrottu voinnistani kuin vasta kolmantena päivänä koska olin niin heikko. Pystyisitkö pyörätuolissa istumaan tai kävelemään sinne keskoskaapille? Se vauva on sinun ja sinun on oikeus nähdä hänet!

Vierailija
8/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 09:18"]

Ei välttämättä ole provo. olen syntynyt hätäsektiolla ja äidille ei kerrottu voinnistani kuin vasta kolmantena päivänä koska olin niin heikko. Pystyisitkö pyörätuolissa istumaan tai kävelemään sinne keskoskaapille? Se vauva on sinun ja sinun on oikeus nähdä hänet!

[/quote]

Sinun syntymästäsi on varmaan jo ainakin 20 vuotta joten tilanne oli vähän eri silloin.

Vierailija
9/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Voimia! Millä viikolla vauva syntyi?

Vierailija
10/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuli paha mieli sun puolesta :( toivottavasti pääset pian näkemään voimia!

Vierailija
11/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, todella paljon tsemppiä teidän perheellenne! Ihan tuli kyyneleet silmiin, paljon voimia! :(

Vierailija
12/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa julmaa ettei äitiä päästetä keskolaan katsomaan lasta joka saattaa kuolla pian. Kai tähän on edes hyvä syy, oma vointisi tms? Koeta vaatia vaikka pyörätuolikyytiä vauvan luokse. Voimia!

Vierailija
13/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että sinulla ei ole lapsesta kuvaa. Sellainen kun annetaan nykyisin aina äidille, jos tämän vointi on sellainen, ettei pääse keskolaan. Lisäksi isälle ei kerrota mitään erikseen, mukana on myös äiti, jos tämä on tajuissaan.

Vierailija
14/14 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi viedä sinut pyörätuolilla keskolaan tai hoitajat sängyllä, jos et voi istua. Etkö ole saanut edes kuvaa vauvasta? 

Omani syntyi 25+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan