Mun mies on täysi looseri, on selvinnyt vuosien mittaan.
Mies on (40kymppinen) perustanut kaksi yritystä, luopunut toisesta (yritys menestyy) ja toinen meni konkurssiin.
Mies on lainannut rahaa kavereilleen viimeisen 10v aikana n. 30 000 euroa, senttiäkään ei ole maksettu takaisin.
Mies on ostanut kolme toimivaa ja menestyvää firmaa, yksi on nyt lopetettu, toinen on velkasaneerauksessa, eikä kolmas pysy pystyssä kauaa koska ei saa enää tavaraa valmistajilta myyntiin.
Minulle mies ei näistä epäonnistumisistaan puhu, nämä olen itse selvittänyt kaivelemalla miehen paperita ja kuuntelemalla puheluita salaa.
Jouduimme myymään kesämökin, jotta saisimme maksettua viimeisen 5v aikana kertyneet velat - ja silti jäi maksamista n 15 000 euroa.
Nyt mies valitteli, kun oli niin suuri luottokorttilasku, 1800e. Siis se oli yhden luotn laskun määrä.
Kysin millä maksoi - tiedän nimittäin, etti miehellä ole rahaa maksaa.
"Maksoin Visan luotolla."
Kun kysyin paljonko Visalla on luottoa, mies sanoi että luottoraja melkein täynnä, eli 8000 euroa. Viime lokakuussa se oli nollilla (maksoimme kesämökkimyynnillä) - mutta taas sinne on alkanut kertyä.
Minä en jaksa enää. Mieheni ei hallitse rahankäyttöä ollenkaan. Ja ne frimat - hän vain olettaa että ne pyörittävät itse itseään, ei hän käy siellä töissä kuin ehkä kerran kaksi kuukaudessa.
Vittuvittu. Suututtaa tuo 8000 visa niiiiiin maan perusteellisesti! Kuulin sitä justiin äsken.
Mulkkupaskiainen.
Kommentit (15)
Mieheltä visat heti pois!
Mä olen vähän samanlainen kuin miehesi rahankäytön suhteen. Mies hoitaa meillä kaikki raha-asiat, minulla on vain käyttörahaa. Tylsää, mutta mieluummin näin kuin että shoppailisin puolivahingossa säästöillä...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 15:11"]
Mokasit tarinasi heti. Alussa ei ollut kuin yksi yritys (toinen konkurssissa). Tarinan lopussa niitä useampi. Aika kehno viritelmä.
[/quote]
Luepa uudestaan.
Ap tässä.
Jep, luepas uudestaan: mies on PERUSTANUT ja OSTANUT yrityksiä.
Mutta mun vika.
U-noh-din ta-vu-vii-vat.
So-ri.
Suhteessanne ei ole avoimuutta ja rehellisyyttä. Sitä ei tule olemaan enää koskaan eikä se riipu mistään firmoista.
Onpa taas julma nainen.
Heti ollaan jättämässä, haukkumassa ja meuhkaamassa kun lompakon pohja häämöttää.
Ovatko kaikki naiset oikeasti tuollaisia, surullista.
Oh. Voi mikä sotku. Ymmärrän suuttumuksesi, AP!
Ainakaan visassa ei voi pitää 8000 luottorajaa, jos mies on noin holtiton. Mutta tilanteen korjaaminen vie paljon rahaa ja aikaa :(
(Jotain kannustavaa tähän pitäisi laittaa, mutten tiedä mitä. Tunnen suurta myötätuntoa sua kohtaan. Voi sua.)
Visat pois mieheltä, sulle käyttöoikeus ja katseluoikeus sen tileille - hankitte kunnon kirjanpitäjän ym firmoille jonka kanssa käytte muutkin raha-asiat läpi.
Olet itsekin ollut vähän lepsu jos olet tuollaisten velkaantumiten jälkeen antanut miehen käytellä visaa ilman tarkkailua. Ja sitten erotatte velat ainoastaan miehen nimiin. Jos teille nimittäin tulee ero, et joudu niitä maksamaan.
Keräätte aineistoa (säpot, todistajat, tilisiirrot) noista miehen lainaamista 30 000 eurosta ja perintään ihan niinkun normaalistikin. Pyytäkää lainopillista apua. Tai kysykää onko esim intrum justitia tms kiinnostunut ottamaan velat perittäväkseen.
Keinoja on, eriasia haluaako niitä käyttää..
Miksi se ei luota sinuun kertoakseen raha-asioistaan tai omistuksistaan?
Miksi se ei luota sinuun kertoakseen raha-asioistaan tai omistuksistaan?
Miehet tarvii naisen tukea. Sun miehellä on pokkaa. Sä et tie miestäsi, vaikka on rohkea. Ite olet vakoileva petkuttaja. Jos jäisit mun naisena tollasesta vakoilusta kiinni (tosin itse olisin avoimempi) (tosin jos ulla tuollainen asenne, niinvarmaan alitajuisesti jättäisin kertomatta) mut luultavasti vaihtaisin maisemaa.. paitsijos naimisissa oltaisiin, koittaisin selittää, että yritän ekättää meidän perhettä parhaani mukaan
Mokasit tarinasi heti. Alussa ei ollut kuin yksi yritys (toinen konkurssissa). Tarinan lopussa niitä useampi. Aika kehno viritelmä.