Thaimaa on halvin mahdollinen kaukokohde
ja taso sen mukainen. Ei täällä Keski-Euroopassa kukaan hieman varakkaampi mene moiseen turistihelvettiin. Mutta Suomesta lennetään, kun muuhun ei rahat riitä.
Kommentit (14)
Mun mielestä Thaimaa on yksi parhaista kaukokohteista.
Parhaat sukelluspaikat.
Ihmiset pelkkää hymyä.
Thaimaa ja thaimaa. Siellä on satoja kohteita, ihanaa aitoa Thaimaata sekä turistihelvettiä.
ei voi yleistää. Ja halpa. Kaikki suhteellista.
Ei ole halvin ainakaan Suomesta lennettäessä suoralla lennolla...
Tasosta sanoisin sen verran, että Thaimaassa on halvatkin hotellit yleensä siistejä, toisin kuin monessa kehitysmaassa. Esimerkiksi Intia voi olla aikamoinen järkytys, jos odottaa Thaimaan viihtyvyyttä.
Thaimaan naapurimaatkin on paljon halvempia.
Kumpi mielestänne kivempi taaperolapsiperheelle? KAnaria vai Thaimaa? Hinnat all inclusivella samaa luokkaa joulun aikaan, mutta Kanarialle olisi lyhyempi matka. Thaimaassa taas varmempi lämpö.
Jos valittavana kanaria ja thaimaa joulun aikaan lapsiperheelle niin itse valitsisin kanarian vaikka ei ole silloin siellä niin lämmin.
Kanarialla ollaan oltu syys- ja hiihtolomalla ja tosi hyvät oli reissut kaikin puolin.
Ja kanaria 1 vko ja thaimaassa pitäisi olla 2 vkoa..ei sinne kannata viikoksi lentää.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:29"]
Kumpi mielestänne kivempi taaperolapsiperheelle? KAnaria vai Thaimaa? Hinnat all inclusivella samaa luokkaa joulun aikaan, mutta Kanarialle olisi lyhyempi matka. Thaimaassa taas varmempi lämpö.
[/quote]
Muuhun en kommentoi mutta Thaimaassa unohtaisin AI:n. Siellä on ihania ja edullisia ruokapaikkoja eikä pääse kyllästymään. Myös lapsille löytyy syötävää ihan takuulla.
No jaa. Lennetään täältä muuallekin; viimevuosina käyty Dubai, Singapore, Hongkong, Bali, Thaimaa, Egypti.
Thaimaahan lähdetään tänäkin talvena, tosin syy on se että yksi lapsista opiskelee siellä. Vielä siellä olisi monelle reissulle nähtävää ja koettavaa, lapsestakin loistava paikka. Rakastaa paikallista ruokaa, lämpöä ja luontoa kuten me vanhemmatkin. Pitkä lento vähän kyllästyttää.
Ehdottomasti itse ottaisin Thaimaan Kanarian sijaan!! Tai jos haluaa lyhyemmät lennot niin Dubaihin on sama lentoaika mutta paikan lämpö ja taso ihan jotain muuta! Ja hyvät biitsit kuten kuopus sanoi:D
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:29"]
[/quote]Menisin Kanarialle. Kahta viikkoa lyhyemmäksi aikaa en ainakaan lähtisi Thaimaahan asti. Lopulta vanhempien odotukset lomalta varmasti ratkaisevat, minne kannattaa lähteä. Taapero viihtyy varmasti Kanariallakin leikkien ilman toppapukua.
Thaimaa ja muut kaukokohteet ei meidän perhettä kiinnosta. Ihan sama mitä matkan hinta olisi.
Kanarille suuntamme jälleen 3 matkan voimin talven aikana.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:27"]
ja taso sen mukainen. Ei täällä Keski-Euroopassa kukaan hieman varakkaampi mene moiseen turistihelvettiin. Mutta Suomesta lennetään, kun muuhun ei rahat riitä.
[/quote]
eiköhän se riipu ihan joka matkakohteessa siitä minne mnee, on turistikohteita ja sitten vähemmän turistikohteita, meille tuli kaksi vuotta sitten halvemmaksi kuin yksikään pakettimatka hotelliin vuokrata asunto Thaimaasta kuukaudeksi, veikkaan että monessa muussa paikassa voi käydä samalla tavalla
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 13:44"]
Mun huumorintajuni on ehkä aika mustaa, mutta mua huvitti yksi teeveen mainos, jossa thaimaan matkoja kaupiteltiin. Lapset kuulemma puoleen hintaan!
[/quote]
Joo, ja illalla löytyy turistille helposti pientä suuhunpantavaa...
Reilun viikon kuluttua lähden mieheni kanssa P-Thaimaahan Chiang Maihin. Olemme 4½ viikkoa. Lento maksaa meno-paluu molemmilta yhteensä 1560€ perille asti.
Helsinki-Frankfurt-Bangkok-Chiang Mai. Lufthansa.
Helsingistä lähdetään klo.18.15
Odotusaikaa ei ole liikaa eikä liian vähän Frankfurtin kentällä kun vaihdetaan konetta Bangkokiin. Ja sitten Chiang Maihin. Yölento, toivottavasti osaan nukkua jonkin verran.
Mietimme Espanjaan menoa. EU-terveydenhuolto on hyvä juttu, voin tarvita matkoillani terveyspalveluja. On perussairauksia joita ei vakuutus maksele, mutta esim. Espanjassa terveyskeskuskäynti on ilmainen myös turistille. (Miehen veli kävi terveyskeskuskessa ja ei maksanut mitään)
Mieheni lomapäivät osuvat kuitenkin loka-marraskuulle, joten jätämme Espanjan vielä tulevaisuuteen. Siellä mihin menisimme ei ole enää lämmintä.
Thaimaa on halpa paikka elää. Ruokakulut ovat pienemmät verrattuna Suomeen, ja moni muukin maksaa vähemmän.
Chiang Main hotelleja katsoimme ja alle parinkympin vuorokausi on saatavilla ihan kivoja Aamiainen kuuluu usein hintaan, joten pärjätään hyvin muutaman tunnin ennen lounasta.
Toissa joulukuussa olimme 4 viikkoa Hua Hinissä, muutama "iltatähti" mukanamme sekä yksi sulhanen.. Vuokrasimme talon koska hotellihuoneetkin olisivat tulleet maksamaan ainakin saman. Oli uima-allas ovea vastapäätä, viihdyimme.
Kävimme syömässä ravintoloissa kun lähdimme aamupäivisin liikkeelle. Paluumatkalla ostimme kaupasta vettä, pikkusyötävää, hedelmiä jne. Ei kovin kallista.
Bali on myös ihana, paratiisimainen paikka. Olimme siellä 5 v. sitten. Olen kirjoittanut Suomi24 keskusteluun, nikeillä mm."viisi viikkoa Balilla" jne.
Ei tullut matkusteltua kovin pitkälle lasten ollessa pieniä. Entisessä Leningradissa, nykyisessä Pietarissa olin lasten kanssa, Tukholmassa ja Virossakin, siinä ne.
Kivasti eräässä ohjelmassa, Reissussa lasten kanssa, sanottiin - Ihmisillä voi ola rahaa pankissa, hieno auto, talo jne. mutta heiltä puuttuu "se" kokemus. Tämä perhe oli laittanut kotimaassaan pillit pussiin, koti ja tavarat myyty.
He lähtivät lasten kanssa useaksi kuukaudeksi kiertämään maailmaaa, lapset saivat kokea mm. Indonesian viidakkoalueella ettei kaikea saakaan noin vaan...kauppoja ei ole mistä saa...
Mun huumorintajuni on ehkä aika mustaa, mutta mua huvitti yksi teeveen mainos, jossa thaimaan matkoja kaupiteltiin. Lapset kuulemma puoleen hintaan!