Ehkäisykapselissa halkeama
Olen lueskellut paljon ehkäisykapseleiden pettämisestä, mutta miten kapseli käyttäytyy kun siinä on särö tai halkeama? Huomasin joku aika sitten (olen kärsinyt vähän väkivaltaisesta miehestä nyt tosin ex miehestä) että tappelun jälkeen kapselin päähän on tullut särö. Ensin ei ollut yhtään kipeä, pystyin siihen koskemaan nyt en ollenkaan. Kapselin kohdalta iho on todella arka. Näihin samoihin aikoihin laihduin melkein kymmenen kiloa ihan ilman että tein yhtään mitään (painan siis nyt n. 50 kiloa), on paljon maha oireita (turvotus, kauhea ummetus jne.) ja rinnat ovat todella kipeät ja arat. En pysty edes koskemaan niihin, välillä rintsikoidenkin käyttö sattuu. Olen ollut kipeänä paljon ja olo tuntuu kuumeiselta vaikkei kuumetta edes ole. Olen ollut myös erittäin väsynyt, olen sen pistänyt tämän alkaneen syksyn piikkiin. Voisiko olla niin että kapselin vioituttua teho kapselista hiipuu tai loppuu kokonaan? Kapseli on nyt ollut kädessäni n. 2 vuotta ja on kolmen vuoden tehoinen. Olisiko jollain kokemuksia tai tietoa asiasta? Luulen vankasti että vain ylireagoin eikä kyseessä olekkaan mitään vakavaa :)