Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi odottaa testitulosta - pitääkö aikuisen olla karanteenissa?

Vierailija
01.09.2020 |

Lapsi kävi tänään koronatestissä lievän oireen (kurkkukipu) takia. Testiyksikössä sanottiin, että _lapsen_ on oltava kotona siihen saakka, kunnes testitulost tulee (noin viikko). Enpä huomannut kysyä, että pitääkö myös oireettoman aikuisen jäädä pois töistä? Tietäisikö joku?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä.

Vierailija
2/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos lapselta löytyy korona, niin sitten olet eristyksissä sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä ja miksi ihmeessä edes testata jonkun lievän oireen takia, ihan älytöntä.

Vierailija
4/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ohjelappusessa luki, että samassa taloudessa asuvien kannattaa myös vältellä ihmisiä. Mutta ei siinä sanottu, että täytyy eristyksessä olla. Itse kävin kaupassa silloin, jos oli tarve.

Vierailija
5/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, niin kannattaa.... mutta ei ole pakko ;)

Vierailija
6/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole pakko paitsi kuolema ja verot, mutta kyllä me oltiin koko porukka kotona, kun odotettiin yhden testitulosta. Ohjeiden mukaan ei olisi ollut pakko, mutta eihän tauti yhteen ihmiseen perheessä yleensä jää, joten en nähnyt oikeaksi altistaa muita ihmisiä. En koronalle, mutta en myöskään tavalliselle flunssalle, koska se nyt on ihan turha tartuttaa ympäriinsä edes normaalia flunssaa, jotta kaikenmaailman työ-, harrastus- ja päiväkotikaverit pääsevät myös ruuhkauttamaan testejä ja kotiin odottamaan tuloksia. 

Vierailija
7/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Käytiin testissä, koska puhelinneuvonnassa (kaupungin koronaneuvonta) niin kehotettiin. Oireettoman aikuisen jäänti kotiin lapsen lievien oireiden ja testituloksen odottelun jälkeen tuntui ylimitoitetulta, kiitos vahvistuksesta! Maskit tietysti käytössä ja kontaktit minimissä, mutta pakolliset jutut uskallan siis hoitaa.

Vierailija
8/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Minä käyn ihan normaalisti päiväkodissa töissä. Piti viedä testiin kun puoliso ei saa mennä töihin jos kotona kipeitä ihmisiä. No minä sain. 😁

Vierailija
9/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö jäädä pois töistä jos puolisolla oireita, vai katsotaanko tässä sen mukaan kuinka paljon niitä eri oireita on? Eihän kukaan voi jäädä pois töistä siksi että puolisoa yskittää. Mutta mitä jos se onkin korona, siinäpä olet käynyt riskeeraamassa koko työyhteisön, koska eiköhän se sinullakin ole...

Hitto miten tuollaisissa tilanteissa toimitaan?

Vierailija
10/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse odotan testituloksia ja ainoastaan päiväkoti-ikäinen on täällä kotona, koska en saa kuljettaa sinne. Puoliso ja koululainen elelee arkeaan ihan normaalisti.

Vierailija
11/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö jäädä pois töistä jos puolisolla oireita, vai katsotaanko tässä sen mukaan kuinka paljon niitä eri oireita on? Eihän kukaan voi jäädä pois töistä siksi että puolisoa yskittää. Mutta mitä jos se onkin korona, siinäpä olet käynyt riskeeraamassa koko työyhteisön, koska eiköhän se sinullakin ole...

Hitto miten tuollaisissa tilanteissa toimitaan?

Ei tarvitse jäädä pois töistä. Jos puoliso kipeä tai odottaa testitulosta. Vasta sitten jos todetaan korona.

Meillä on esim ohjeet siihenkin eli jos puoliso/lapsi on altistunut koronalle on hän vain karanteenissa, en minä. Jos korona positiivinen niin sitten vasta olen karanteenissa.

Ja voin mennä päiväkotiin töihin. Nämä ohjeet siis kunnalta.

Vierailija
12/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ohjeeksi, että muut perheenjäsenet voivat käydä töissä ja koulussa ihan normaalisti, ellei ole erityistä syytä epäillä että oireellisella lapsella olisi koronatartunta. Kun ei olla käyty ulkomailla eikä olla oltu tekemisissä ulkomailta juuri palanneiden tai muiden koronalinkojen kanssa, niin tällaista tarvetta ei ollut.

Oireinen lapsi sairasti nuhansa kotona, sai negatiivisen koronatestin (kuten 99,7 % kaikista testatuista) ja palasi parannuttuaan kouluun. Muu perhe eli normaalisti koko ajan.

Vierailija
13/13 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oireettoman lapsenkin voi viedä hoitoon, ei tartte odottaa testitulosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi