Muita, joilla ei ole "aktiivisia" ystäviä?
En tarkoita tällä nyt liikunnallisuutta, vaan ystävien aktiivisuutta sinun suhteesi. Monien ystävät viestittelevät aktiivisesti ja ystäviä nähdään usein. Näen ystäviä harvoin, välissä menee kuukausia. Ehdotan näkemistä ystäville, mutta usein heillä on muuta menoa tai kiirettä.
Tuntuu kurjalta katsoa somessa, kun monilla on ystäviä, jotka järkkäävät polttareita, babyshowereita, yllätyssynttäreitä, illanistujaisia yms. Ystävät muistavat toisiaan aktiivisesti, antavat lahjoja, laittavat hyvää ruokaa, kun toinen tulee kylään jne. Minä haluaisin järkätä/osallistua tällaisiin, mutta tällaisia ei omassa arjessani ole.
Minulla ei ole tällaista. En voi kuvitellakaan, että kukaan järjestäisi minulle mitään tuollaisia juhlia. Jos menisin naimisiin, ei kukaan järkkäisi polttareita tai jos lapsi olisi tulossa, ei asiaa juhlistettaisi mitenkään. Kyse ei ole siitä, että odottaisin jotain supererikoista, olisi vaikka kiva saunoa, jutella ja syödä hyvin.
Minulla ei ole paljon ystäviä. Ne ystävät, jotka ovat minulle tärkeimpiä, eivät ajattele minusta samoin. Heille olen kaukaisempi ystävä/kaveri. Jos he järkkäävät kutsuja, minua ei kutsuta paikalle. Poikkeuksena jotkut polttarit, joihin halutaan kerätä mahdollisimman paljon porukkaa maksamaan huvitukset.
Onko muita, joilla ei ole aktiivisia ystäviä, jotka järkkäisivät juhlia tai huomioisivat muuten? Oletteko löytäneet jostain aktiivisempia ystäviä tai miten pärjäätte sen kanssa, ettei ystävät ole aktiivisia teidän suhteen?
Ap
Kommentit (11)
Mun pari ystävää on yhtä introvertteja kuin minäkin eli kukaan meistä ei todellakaan haluaisi mitään juhlia tai vastaavia. Harvakseltaan yhteydessä olo riittää kaikille.
Nykyiset "ystäväsi" eivät muutu, jos eivät oo sua tähänkään asti huomioineet.
Yritä etsiä uusia. Mites ois harrastuksen kautta? Töistä? Netistä?
Ei aina se, miltä somessa asiat näyttää, ole koko totuus. Moni ylläpitää siellä tiettyä kulissia ja haluaa näyttää, että asiat on hyvin ja ollaan meneviä ja aktiivisia ja on juhlia ja matkoja jne. On myös pinnallista juhlimista, joka ei perustu todelliseen ystävyyteen.
Haluatko oikeasti noita juhlia ja onko ne sun juttu? Vai onko kyse siitä, että "kaikilla muillakin on" ja siksi kaipaat tuollaista?
Mä tajusin, etten mä oikeasti kaipaa tuollaista juhlaelämää. Tajusin kaipaavani sitä, että näen useammin ihmisten kanssa ja vaikka kahvitellaan meillä kotona.
Mulla on ystäviä, mutta ei sellaista tyttöporukkaa, jolla tehtäis kaikkia naisten juttuja. Joskus huomaan, että vähän kaipaan sitä. Lapsuuden kaveriporukan kanssa kasvettiin aikuistumisen kynnyksellä aika lailla erilleen. Opiskeluaikana toki oli porukoita, joilla juhlittiin ja tehtiin kaikenlaista. Sitten tuli lapset ja perheet ja työkiireet ja tyttöporukat jäi. Nyt päälle 4-kymppisenä huomaan, että olisi kiva, jos olisi sellainen isompi porukka, jonka kanssa voisi vaikka kerran vuoteen reissata ulkoimailla tai käydä kylpylässä tai mennä joskus pitkän kaavan mukaan ulos syömään tms. Vaikka mulla on kavereita, niin sellainen porukka puuttuu. Jos kasaan porukan omista kavereista, niin se ei toimi. Tiedän, että erilaiset tyypit ei tuu keskenään juttuun ja kyräilevät toisiaan. Tylsää.
Ei Suomessa ole yleensäkään oikein sellaista laumakaveruuskulttuuria aikuisella iällä. Opiskeluiän jälkeen on varsin harvinaista, että tuollaisia ap:n kaipaamia aktiivisia ystäväpourkoita on. Johtuen siitä että useimmat ei todellakaan sellaisia kaipaa eikä halua.
Sellaistapa se usein on. Kuulostaa hyvinkin tutulle.
Hei , sinä kirjoitat ettei kukaan järjestä sinulle juhlia , mikset järjestäisi itse. Ei tarvi olla mikään suureellinen juhla , illanvietto hyvää syötävää , juomat ehkä pelejä , mitä tykkäätte tehdä. Ja jos kukaan ei tule paikalle niin sinuna miettisin kaks kertaa ovatko he oikeita ystäviä ja tekisin johtopäätökset asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Hei , sinä kirjoitat ettei kukaan järjestä sinulle juhlia , mikset järjestäisi itse. Ei tarvi olla mikään suureellinen juhla , illanvietto hyvää syötävää , juomat ehkä pelejä , mitä tykkäätte tehdä. Ja jos kukaan ei tule paikalle niin sinuna miettisin kaks kertaa ovatko he oikeita ystäviä ja tekisin johtopäätökset asian suhteen.
Eivät tule, testattu on. Ajattelevat, että ovat minullekin "vai etäisempiä kavereita", joten kokevat ettei läsnäolonsa ole tärkeää ja "tuleehan juhliin muitakin". Tuolla logiikalla ei tule. :(
Ap
Et oo ainoa. Suurimmalla osalla ei ole tollasia kavereita, siitä ei vaan puhuta. Nää harvat sitten hehkuttaa somessa. Älä välitä.