Tekis niin mieli alkaa jo valmistella joulupuuhia, mutta
Kommentit (8)
Minä ainakin aloitan tänään raivauksen. En siis mitään kaappien joulusiivousta, koska emme vietä jouluamme kaapeissa, mutta siis näiden muiden kasojen selvittämistä nurkista pois. Muuten se jää tekemättä ja jouluna vituttaa katsella niitä läjiä.
No aloita siivouksesta. Vedä kaapit tyhiksi, heitä/kierrätä pois kaikki mitä et tarvi, pese ikkunat, pyyhi lattialistoista pölyt ja tuuleta matot + perussiivous; sitten voitkin viritellä jo ensimmäisiä jouluvaloja roikkumaan.
Tilaa/osta/tee joululahjat.
Kai tämänkin jonkinlaiseksi mielenterveyden häiriöksi voi luokitella.
Mikä estää? Mä olen jo aloittanut. Viime viikolla tein vallmiiksi kaikki joulun laatikkoruoat. Siellä ne nyt odottaa pakastimessa.
Kaapeista heitin kaikki vanhat tai jämät pois. Kävin siis kaikki jauhot ja mausteet yms läpi.
Tutkaile respetejä ja tee ostoslistoja.
t. jouluhöppänä
Osta joululahjat valmiiksi? Mä ostin jo lapsen joululahjat.
Mä olen tässä ruvennut tekemään listaa siitä, mitä kenellekin ostan lahjaksi. Sitten vaan syysalennuksia katselemaan. Joululauluja myös laulelen (tosin vain kotona, kaupungilla en vielä kehtaa).
Jostain syystä viime vuonna mulla ei ollut yhtään joulufiilistä, joten nyt tuntuu hassulta kun nyt jo tekisi myös mieli tehdä jouluvalmisteluja. Luulen että tuolla kylmällä ilmallakin on osasyynsä, tuntuu että on jo ihan talvi.
Sinänsä ei edes tarvitsisi tehdä mitään, koska todennäköisesti joulu vietetään ensin miehen vanhempien ja sitten mun vanhempien luona, mutta varmaan jotain valoja täytyy asettaa esiin ainakin. Olen vain miettinyt että onko vielä ihan liian aikaista. Se hyvä puoli tässä on, että joululahjoja tulee mietittyä näin aikaisin, eli toivottavasti ei tule mitään viime hetken paniikkia niiden suhteen sitten ainakaan, vaan kaikki saisivat jonkun harkitun ja mieluisan lahjan.
Halloween on välissä. Laita tarmosi syksyn teemaan, niin ei tule joulu liian aikaisin.