Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varmaan ihan hirveä ihminen..

Vierailija
30.09.2013 |

Minua on alkanut enenevässä määrin ärsyttämään kollegani jatkuvat sairaspoissaolot, vaikka varmasti ovat ihan aiheellisia. Itse jään aina kahden ihmisen töiden alle, kun toinen sairastaa. Taustalla tällä kollegalla on perussairaus, jonka vuoksi (ainakin omien sanojensa mukaan) ihan perusflunssatkin ovat "myrkkyä". 

Kyseinen kollega on tänäkin vuonna ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä, joten minun niskaani kaatuu aivan järjetön määrä työtä ja minua painostetaan kun en saa omia tehtäviäni tehtyä kun yritän tehdä myös kollegan hommat. En voi sille mitään, että nytkin kahden päivän sairasloma flunssan takia (jonka vuoksi ollut jo viime viikolla alku viikosta pois ja kuitenkin loppu viikon töissä) on alkanut ärsyttää todella paljon. Tuntuu, että hän piiloutuu tuon perussairautensa taakse ja välttelee töitä, vaikka tuskin siitäkään on kyse. Oma jaksamiseni vaan alkaa olla todella kortilla..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla paremminkin tavallinen ihminen, joka on tähän asti kiltisti kantanut kahta kuormaa. Juttele esimiehen kanssa.

Vierailija
2/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoo esimiehesi? Voiko töitä priorisoida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastavalle työntekijälle kuuluu hankkia sijainen. Ei kaataa töitä muiden niskaan.

Vierailija
4/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi esimies ei korvaansa lotkauttanut vaan ihmetteli miksi sitten suostun ottamaan töitä jos en muka jaksa. Nyt, kun hän on pitkällä vapaalla ja talossa on sijainen, jolla pidempi esiemies kokemus, niin hän on alkanut nyt sanomaan minullekin, että nämä työt täytyy jotenkin priorisoida, että eihän yksi ihminen kaikesta suoriudu.

Itseä vaan ahdistaa se oma kiukkupuuska, joka iskee joka ikinen kerta kun kollega jää sairaslomalle, oli se sitten yhden päivän saikku tai kahden kuukauden. ap

Vierailija
5/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ollut sama fiilis oman työkaverin kanssa. Hänellä on astma, ja ymmärrän että flunssat on silloin pahempia ja ehkä sitä helposti jää varmuuden vuoksikin kotiin, kun tietää miten pahaksi tilanne voi mennä. Ymmärrän sen, mutta silti tuntuu, että hän jää ihan turhaankin usein kotiin, sellaisista syistä, joihin astma ei vaikuta millään tavalla. Ikään kuin hän olisi niin tottunut sairastamaan, että syy kuin syy, hän jää varmuuden vuoksi muutamaksi päiväksi kotiin. Vaikka teemme kevyttä toimistotyötä, jota voi ihan hyvin tehdä, vaikka olisi esim. pää tai hammas vähän kipeä tms.

Ymmärrän työkaveria, ei ole kivaa olla kipeä koko ajan (tai tuntea itsensä kipeäksi), hänkin on ihan hyvä ja tunnollinen työntekijä, mutta ei se ole kivaa olla se, joka joutuu hänekin työnsä tekemään. Itse en ihan pienestä jää kotiin sairastamaan, eikä yleensä muutkaan työkaverini, pieni nuha, kurkkukipu tms.harvemmin työntekoa estää.

Vierailija
6/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se organisaation asia järjestää sijainen. Lisäksi se on työterveysasia jos sulla on niin paljon töitä että polla leviää. Pyydä palaveri ja selvät ohjeet mitä priorisoidaan ja puhukaa sijaisasia.

Oli sun työkaveri tekosairas tai ei niin tää on organisaation ja johdon ongelma. Ja muuten moni oikeasti tosi sairas ei kyllä ihan koko oloansa kerro työkaverille. Mulla astma vetää flunssassa todella tukkoon. Siis niin että pari kertaa on ollut hengenlähtö lähellä. Luojan kiitos olen harvoin flunssassa.

Vierailija
7/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 15:40"]

Se organisaation asia järjestää sijainen. Lisäksi se on työterveysasia jos sulla on niin paljon töitä että polla leviää. Pyydä palaveri ja selvät ohjeet mitä priorisoidaan ja puhukaa sijaisasia.

Oli sun työkaveri tekosairas tai ei niin tää on organisaation ja johdon ongelma. Ja muuten moni oikeasti tosi sairas ei kyllä ihan koko oloansa kerro työkaverille. Mulla astma vetää flunssassa todella tukkoon. Siis niin että pari kertaa on ollut hengenlähtö lähellä. Luojan kiitos olen harvoin flunssassa.

[/quote]

Työkaverillani ei ole astma, mutta eräs vakava perussairaus, joka voi pahentua aina flunssan myötä, joten ymmärrän hänen poissaolonsa kyllä. En vain voi omalle tunnereaktiolleni mitään.

Tiedän että kyse on organisaatio-ongelmasta, mutta taloustilanne on sellainen, ettei sijaisia palkata. Ehkä palkkaavat sijaisen sitten kun minäkin uuvahdan töiden alle.. mene ja tiedä. ap

Vierailija
8/8 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tilanteelle on tehdä jotain tai kohta olet sinäkin ap sairaslomalla työuupumuksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme