Maidoton ja munaton makaronilaatikko. Ohjeita?
Eli miten voisi korvata makaronilaatikossa munamaidon? Kauramaito käy lapselle ruoassa mutta soijamaito ei.
Kommentit (32)
Av-mammalla taas vaikeaa. Voi jesus sentään. Saitkohan sen makaroonilootan kakaralle syötettyä vai tuliko liikaa suolaa..
Mä teen pelkkään kauramaitoon ja siitä tulee tosi hyvää, kelpaa meillä koko perheelle hyvin!
Mikä on kauramaito, karmeaa paskaa varmaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 15:29"]
Ruskista pannulla jauheliha ja samassa rasvassa sipulikuutioita. Keitä makaroni liki kypsäksi ja sekoita uunivuokaan jauhelihan ja sipulin kera. Joukkoon voi lisätä myös porkkanaraastetta. Lihalientä noin puoleen väliin asti vuokaa. 200 asteessa kolmisen varttia.
[/quote]
Tämä, mutta vähän bataattiraastetta ja kaurakermaa. Bataatissa on tärkkelystä sitomaan. Teen joskus jauhoilla suurustetun kauramaitokastikkeen.
Mitä vittua te jotain kauramaitoa käytätte?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 17:08"]
Mitä vittua te jotain kauramaitoa käytätte?
[/quote]
Vitulla ja kauramaidolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
No meillä ainakin lapset tykkää juoda ennemmin kauramaitoa kun lehmänmaitoa, joten sitä on aina jääkaapissa. Miten niin? Miksi se aiheuttaa sussa niin suuria tunteita?
mitä ihmettä te keitätte ensin ne makaronit! mää en ainakaan tykkää ylikypsästä pastasta tässä mun ohje....makaronit vuokaan keittämättä. sekaan paistettu jauheliha jossa sipulia. lihaliemikuutio tai itsetehty mausteseos. vettä niin että juuri peittyy. uuniin.jos haluat käyttää juustoa niin onhan tofu keksitty.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:25"]
mitä ihmettä te keitätte ensin ne makaronit! mää en ainakaan tykkää ylikypsästä pastasta tässä mun ohje....makaronit vuokaan keittämättä. sekaan paistettu jauheliha jossa sipulia. lihaliemikuutio tai itsetehty mausteseos. vettä niin että juuri peittyy. uuniin.jos haluat käyttää juustoa niin onhan tofu keksitty.
[/quote] jatkan vielä että kun ei keitä ensin makaroneja, pysyy laatikko kasassakin ilman kananmunaa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:25"]
[/quote]
Ja sun päättelykyvyllä tofu käy, jos soijamaito ei käy? Mistä sä raukka kuvittelet että tuo tofu on veistetty, xylitolista?
Soijamaito (tai kauramaito) maidon tilalle. Kananmunan voi jättää pois kokonaan, mutta voi myös sekoittaa soijamaidon joukkoon vähän venhäjauhoja, jos haluaa, että laatikosta tulee sakeampaa.
Minä teen aina makaroniaaltikon sillä tavalla, että keitän makaronit vain puolikypsiksi ja sitten koko höskä uuniin. Ei kai kukaan nykyään tee nenäräältä näyttävää munamaitoa muutenkaan?