Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä elatusmaksuista tietäviä?

Vierailija
29.09.2013 |

Minulla on entisen mieheni kanssa 3 lasta. Mies oli pitkään työttömänä ja elatussopimus tehtiin lastenvalvojalla niin, että miehen piti maksaa työttömyysrahansa lapsikorotus minulle (noin 158e) ja loput olen saanut elatustukena kelasta.

Nyt mies on töissä, mutta hänen nettopalkkansa on vaatimaton 1200e/kk josta pitää siis maksaa n. 450e asumiskuluja. Jos tekisimme nyt uuden elatussopimuksen muuttaisiko se kuinka miehen itse maksamaa osuutta? Olen itse huolissani miehen omasta taloudellisesta tilanteesta ja jo tuo 158e on hänelle iso raha maksaa. Vähenisiköhän tuo hänen osuutensa, jos uusi sopimuksensa tehtäisiin vai voisiko olla jopa niin, että se nousisi? Siinä tapauksessa en haluaisi uutta sopimusta tehdä...

Onko täällä näistä asioista perillä olevia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kannattaa tarkistuttaa lastenvalvojalla, mutta käytännössä tulojen muutoksen pitää olla 20 % suuntaan tai toiseen.

Vierailija
2/7 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ovat muuttuneet sen 20% tai vähän enemmänkin, mutta en tosiaan haluaisi muuttaa sopimusta jos miehelle jäisi vähemmän käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ovat muuttuneet sen 20% tai vähän enemmänkin, mutta en tosiaan haluaisi muuttaa sopimusta jos miehelle jäisi vähemmän käteen.

Vierailija
4/7 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa?

Vierailija
5/7 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sopimus pitäisi uusia? Oliko edellinen siis määräaikainen?

Vierailija
6/7 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole määräaikainen. Ihan sen takia sen voisi uusia, jos miehen maksettava osuus pienenisi. Jos se ei pienenisi niin silloin sopimusta ei uusittaisi.

Vierailija
7/7 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sitä täällä palstalla on sanoa kun siihen vaikuttaa lasten elatuksentarve sekä sinun tulosi ja menosi. Käytä laskuria!