Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden ultrassa käyneet!

18.07.2006 |

Mulla olisi kysymys teille, jotka olette käyneet alkuraskauden ultrassa. En tarkalleen tiedä munasolun hedelmöittymisajankohtaa enkä siis tämän hetkistä raskausviikkoani. Niskapoimu-ultrahan pitää tehdä viikoilla 12-14, mutta en tämän hetkisten tietojeni perusteella osaa varmaksi sanoa, milloin olen kyseisillä viikoilla. Ajattelinkin käydä asian varmistumiseksi alkuraskauden ultrassa. Pystytäänkö siinä näkemään todellinen raskausviikko ja milloin se suunnilleen pitäisi tehdä? Paljonko maksaa yksityisellä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa on nyt käyty, mutta meidän kunnassa on tosi tiukassa tuo kunnalliseen ultraan pääsy. Täällä ei makseta edes np-ultraa, vaan sekin pitää käydä yksityisellä omalla kustannuksella. Mulla tuli viime viikolla veristä vuotoa ja olin lähdössä ulkomaille reissuun. Katsoin siis parhaimmaksi mennä heti yksityiselle tarkistuttamaan tilanne. Onneksi kaikki oli ok ja viikkoja oli viime keskiviikkona 6+1. Syke näkyi jo!

Vierailija
2/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..raskausviikothan lasketaan viimeisistä menkoista lähtien, eli hedelmöitymisajankohtaa ei tarvitsekaan tietää..Tämän palstan etusivulta löydät laskurin! =) Onnea odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun mulla ei ehtinyt olla kuukautisia hormonikierukan poiston jälkeen... kuukautiset jäi siis kierukan aikana kokonaan pois ja tulin raskaaksi ennenkuin mulla ehti olla kuukautisia.

Vierailija
4/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinen jo vastasi, viikkojen laskenta aloitetaan edellisistä kuukautisista ja ne viikothan ei siten ole edes sikiön todellinen ikä. Säännöllisillä kuukautiskierrolla nuo kuukautisten mukaan lasketut viikot täsmää varmaan aika hyvin. Jos haluat käyä ultrassa aiemmin niin kannattaa varmaan kun 7 viikkoa on täynnä. Itse kävin rv 7+5 ja lääkäri mittasi ultrasta pääperämitan joka vastasi täsmälleen raskausviikkoa. Eli tuolla pääperämitalla kutakuinkin tietävät sikiön iän. Minulle tuo ultra tuli maksamaan 100 ¿ kelakorvausten jälkeen eli ei ollut mitään halpaa lystiä. En tiedä miten muualla mutta missä minä kävin niin ultran hinta oli 85 ¿ mutta siihen tulikin lisäksi vielä lääkärin vastaanotto aika 20 min. 50 ¿ eli yhteensä siis 135, josta kelakorvausten jälkeen jäi maksettavaksi 100. Oletin että se ois ollu paljon halvempaa (pelkästään tuo 85 ja siitä kelakorvaus pois)

HANNELE rv 9+2

Vierailija
5/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden kesto saadaan tosiaan pää-perämitasta selville. Täällä meillä päin (Kainuussa) ultrasta joutuu yksityisellä maksamaan muistaakseni aika tarkkaan 75 e kelakorvauksen jälkeen.

neronja rv 33+2

Vierailija
6/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mun tapauksessa on vaikea päätellä raskausviikkoa erittäin epäsäännöllisen kk-kierron takia (35-75 päivää). Kuukautisista päätellen olisin viikolla 12, oikeasti kai viikolla 5-7. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä terkkari otti yhteyttä synnytyssairaalaan ja sieltä neuvottiin tulemaan alkuraskauden ultraan lasketun ajan määrittämistä varten. Nyt sitten odottelen tietoa, milloin aikani on... pitäis olla tässä n. 3 viikon sisään.

Eli ei välttämättä tarvitse laittaa omia rahoja tutkimukseen, sen voi saada perustellusti myös neuvolan kautta.

Kukka74

Vierailija
7/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit päästä ihan kunnalliselle ultraan, jotta nähdään paljonko on viikkoja:)

Itse kävimme yksityisellä ja se oli noin vajaa 100¿.

Onnea Plussasta!!

Toivoo: Je_Ni 29+2

Vierailija
8/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessa olet käsittääkseni oikeutettu kunnalliseen varhaisraskauden ultraan. Älä siis lähde yksityiselle makselemaan ihan vapaaehtoisesti vaan tarkista asia neuvolasta. Uskoisin, että pääset sitä kautta ihan ilmaiseksi.

Ja kuten on jo kerrottu, siellä mitataan alkion/sikiön mitat ja määritellään raskausviikot...

Onnea odotukseen, tulehan kertomaan miten kävi?

Tiina 19+5

Vierailija
9/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli mahdotonta tietää viikkojen määrää (pillereiden lopetuksen jälkeen ei oikeita kuukautisia kuukausiin), joten kävin ensin neuvolassa, joka tilasi minulle ajan äitipolille (siis kunnalliselle) lasketun ajan määrittämistä varten. Tuli maksamaan vain sen 22 ¿, eli käyntimaksun verran täällä Mikkelissä.

Vierailija
10/10 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Minullakin oli epäsäännöllinen kuukautiskierto ja koska nykyään on kuulemma tarkkaa että niskapoimu-ultra tulee oikeille viikoille niin pääsin neuvolaan alkuraskauden ultraan, jonka teki neuvolalääkäri. Minun ei tarvinnut maksaa siitä mitään. Siellä tosiaan tarkistettiin pää-perämitta ja la siirtyi kaksi viikkoa eteenpäin kuin mikä se olisi ollut viimeisten kuukautisten mukaan. Nyt olen käynyt myös niskapoimu-ultrassa ja siellä sikiön koko vastasi hyvin samaa laskettua aikaa kuin mikä minulle tuli alkuraskauden ultrassa.