Kaavinnasta
Hei,
minulla siis oli kaavinta tuulimunaraskauden jäljiltä torstaina ja haluaisin rohkaista kaikkia jotka miettivät valitako lääkkeellisen tyhjennyksen vai kaavinnan tai jotka ehkä pelkäävät kaavintaa. Minulla ei tietenkään ole kokemusta lääkkeellisestä mutta kaavinta oli fyysisesti helppo ja miellyttävä, kivuton kokemus. Lyhyt nukutus (jonka aikana näin kivoja uniakin) ja helppo herääminen ilman pahoinvointia. Jälkivuotoa ei käytännössä yhtään, eikä kipuja. Muutama supistus samana iltana. Vähän pöhnäinen olo torstain, mutta perjantaina ihan kunnossa. Kaksi päivää sairaslomaa. Suosittelen, jos joudutte samanlaiseen tilanteeseen. Toipuminen paljon nopeampaa ja pääsee jatkamaan elämää eteenpäin.
Kätilöopistolla ainakin oli osaava ja ystävällinen henkilökunta, vaikeinta koko hommassa oli olla syömättä mitään aamulla...
Voimia kaikille!
Kommentit (5)
kaavinnasta, se sujui nopeasti ja kivuttomasti ja toipumisaika nopea. Lääkkeellistä ensin yritettiin, muttei onnistunut ja vuotoja tuli 4 viikkoa lääkkeellisen jälkeen, mutta kaavinnan jälkeen vuodot loppuivatr vähenivinä alle viikossa. Joten suosittelen kaavintaa, vaikkakin lääkkeellinen olisi kohdulle helpompi vaihtoehto mikäli se onnistuu, olikohan jotain reilu 90% todennäköisyys että lääkkeellinen onnistuu. Mutta toki muistettava myös se että on tapauksia joissa kaavintakin jouduttu tekemään uudestaan, kun ekalla ei ole tyhjentynyt, mutta ne on tosi harvinaisia, mutta toki mahdollisia.
vauva2006
Mä jouduin kaksi kertaa kaavintaan kun eka epäonnistu. jos pakko niin kaavinta.
Tänään kävin ultrassa ja tämän viikon aikana (ed.ultra viime maanantaina) oli elämä sammunut eli sykettä ei enää löytynyt. Hetken mietittyäni halusin kaavinnan jota mulle ei ed. keskenmenossa tarjottu vaihtoehdoksi vaikka olisin halunnut. Kiva kuulla että yleensäottaen on helppo toimenpide vaikkei moista toivoisi kenenkään kokevan. Mulle vaan annettiin mukaan 2 cytotecia otettavaksi suun kautta perjantaiaamuna,liekö sama lääke sit mitä laitetaan alapäähän....
-eternal-
mutta minäkin sain ne aikanaan suun kautta jo ennestään kovien vuotojen vuoksi, eihän ne olis sisällä pysyneet.
vauva2006
Olipa hyvä, kun huomasin tarinasi täällä!
Itselleni tehtiin kaavinta eilen ja olen alkanut jo murehtimaan miksi ei ole mitään vuotoa tai kipuja. Jotenkin kyynisen ihmisen vaikea pitää sitä hyvänä merkkinä..
mutta kiva kuulla, että se voikin olla ihan normaalia!
Mun kohdalla yritettiin ensin lääkkeellistä tyhjennystä (keskeytynyt keskenemeno) , sain keskiviikkona 6 kpl cytotecia mukaan kotiin laitettavaksi kolmen tunnin välein kaks nappia kohdunsuulle. Mutta ne eivät tehonneet ollenkaan, siksi jouduin kaavintaan.