Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen ihmettelee elämää Suomessa

Vierailija
29.09.2013 |

Tämn palstan perusteella se on yhtä voivottelua ja perjantain saunasiiderin odottelua (kun lapset on saatu nukkumaan). Olette säälittäviä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää sanan varsinaisessa merkityksessä on kuvitella tähän maailmanaikaan olevansa jotain erityistä siksi, että on "ulkosuomalainen". 

Vierailija
22/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tästäkin ketjusta paljastuu suomalaisten piinaava kateus...

En voi muuta kuin nauraa...(ulkosuomalaisella aksentillani).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ulkomailla asuva suomalainen taas on sitä mieltä, että paljon enemmän täällä saarivaltiossa alkoholia käytetään. Ei oo mikään pelkkä perjantaisiideri, vaan tässä kylässä on lähes velvollisuus istua pubissa harva se ilta/iltapäivä parilla. Jos olet vaan kotonas omissa oloissas, niin olet vähintäänkin epäsosiaalinen, epäilyttävä hiippari, sekä ikävä ihminen. Useat perhejuhlatkin vietetään pubissa.

Mä ainakin käytän nykyään vähintään triplasti alkoholia Suomen aikoihin verrattuna, joskaan kunnon humalaan asti en vieläkään läträä. Ja hei, tiedättekös, täällä ollaan pubissa useimmiten koko perheen voimin. Mulla kesti jokunen hetki tottua siihen, että lapset ihan oikeasti otetaan sinne baariin mukaan.

Suomesta mulla on aina ikävä monia asioita, vähäisimpänä ei ole se, ettei siellä ole aina pakko joka paikassa rupatella ventovieraiden kanssa "niitä näitä kaalinpäitä". Virastojutut sujuvat Suomessa tositosi hyvin, muksut saa koulussa ruokaa ja kirjat (täällä joutuu jo alakouluun ostamaan ite kirjat). Julkinen terveydenhuolto on olemassa, ruuhkainen se toki on, mutta mun näkökulmasta kuitenkin toimiva. Oishan noita hyviä juttuja vaikka kuinka.

Olen asunut pois Suomesta vasta pari vuotta, joten aika ei ole kullannut muistoja liiaksi. Tiedän, että kaikki ei toimi ihan täydellisesti, mut mun vertailumaahan kuitenkin tosi hyvin. Tykkään mielettömän paljon tämän hetkisestä asuinpaikastani ja sen minulle tarjoamista työmahdollisuuksista (en ole täällä miehen siivellä elelemässä), mutta Suomi ja suomalaiset on mulle aina se rakkain ja läheisin.

Vierailija
24/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 15:34"]

Taas tästäkin ketjusta paljastuu suomalaisten piinaava kateus...

En voi muuta kuin nauraa...(ulkosuomalaisella aksentillani).

[/quote]

Eli jos esim. mies haukkuu vaimoaan läskiksi ja vaimo ilmaisee eriävän mielipiteensä, on vaimo miehelleen kateellinen?

Minäkin olen asunut ulkosuomalaisissa maissa ja niissä oli kivaa, mutta en näe minään saavutuksena sitä että on muuttanut maasta toiseen (paitsi jos on pingviini, ne eivät osaa edes lentää) joten en ole aloittajalle kateellinen. Paitsi jos hän on pingviini.

Vierailija
25/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännää kun nuo ulkosuomalaiset eivät koskaan kerro missä maasa he asuvat.

Voisi vissiin ottaa itsetunnolla kun alettaisiin vertailemaan missä se nyt onkaan hienoa asua.

Ai niin, kateellinenhan minä, hih....

Vierailija
26/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 16:03"]

Se on muuten jännää kun nuo ulkosuomalaiset eivät koskaan kerro missä maasa he asuvat.

Voisi vissiin ottaa itsetunnolla kun alettaisiin vertailemaan missä se nyt onkaan hienoa asua.

[/quote]

Räntä-routa-Suomi ei nyt oikeasti ole juurikaan vertailukelpoinen länsimaisiin teollisuusmaihin. Mihinkään Newsweekiin en nyt alkaisi vetoamaan, taitaa olla jo aika vanha "muka"tutkimus minipalkkamaasta nimeltä Suomi.

Vierailija
27/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtue is it's own reward. Ihan sama onko Suomessa pienet palkat vai ei, kärsi kärsi ja kirkkaamman kruunun saat. Ulkosuomessa kruunuja on vaan umpikyvyttömillä lperintöhallitsijoilla, joiden sikiämisen seurailu on kansan vaativin henkinen harraste.

Vierailija
28/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin aloittaja. Suomalaiset ovat tunnetusti valittajakansaa. Harvassa maassa on tämmöiset sosiaalietuudet kuin täällä, mikään ei riitä ja lisää vaan pitäisi saada, kuten lapsenteosta, naurettavaa. Lasten pitäisi melkein kehdosta pärjätä omillaan kun vanhempia viina vie..ihan liikaa sellaisia juttuja..ja naisten käytös on pöyristyttävää, ei nyt kaikilla, mutta kiroillaan omille lapsille ja heitetään miehen kasvoille kakkavaippoja eikä osata keskustella mistään edes perheen sisällä vaan kysellään täältä mitä teen. Ainakin jos tätä palstaa uskominen niin näin on. Onneksi taitaa kuitenkin olla vähemmistö.

Vierailija
29/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellä täytyy, että joku ihmettelee myös sitä, että naiset voivat käyttää alkoholia ja väsyä lapsiinsa, ja jopa MIEHIINSÄ! Mihin tämä maailma on menossa, missä olenkaan viettänyt kaikki nämä vuodet vuosien 1920 ja 2013 välillä?

Vierailija
30/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 16:03"]

[/quote]

Räntä-routa-Suomi ei nyt oikeasti ole juurikaan vertailukelpoinen länsimaisiin teollisuusmaihin. Mihinkään Newsweekiin en nyt alkaisi vetoamaan, taitaa olla jo aika vanha "muka"tutkimus minipalkkamaasta nimeltä Suomi.

[/quote]

Paitsi että on.

Sen verran olen ulkomailla (voi ei, nyt sorrun tähän itsekin) töissä ollut ja maailmaa kiertänyt että voin tämän todeta.

Vierailija
32/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jumalattoman pitkä alkoholiviesti pitää laittaa niin alkoholi on ongelma. Vai miksi kuvittelet meitä muita ulkosuomalaisia kiinnostavan Britannian alkoholitavat?

Vierailija
33/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuneena voin todeta että ruoho ei ole sen vihreämpää aidan takana eivätkä ihmiset sen kummempia kuin kotimaassakaan. Ehkä ap:llä on sellaista uutuudenviehätystä mutta kyllä se siitä vielä karisee. Ja vaikka ei karisisikaan niin kehoittaisin hankkimaan siellä ulkomaillakin oman elämän eikä vaan roikkumaan kotona netin ääressä odottamassa että mies tulee töistä. Aika köyhää

Vierailija
34/35 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos yrittäsit hakea tietoa jostain muualta kuin tältä sivustolta. Täällä suurin osa kirjoittajista on kaiken sortin naukumaijoja ja paskanjauhajia. Niiten perusteella Suomi-kuva on todella outo. Käyn täällä silloin tällöin hankkimassa hyvät naurut typeristä kirjoituksista. Ei näitä voi todesta ottaa.

Vierailija
35/35 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain saunasiideri juodaan lauantaina saunassa lasten läsnä. Iltaviini on mitä odotellaan lasten nukkumaan menon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi