Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen ihmettelee elämää Suomessa

Vierailija
29.09.2013 |

Tämn palstan perusteella se on yhtä voivottelua ja perjantain saunasiiderin odottelua (kun lapset on saatu nukkumaan). Olette säälittäviä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä tietysti edistystä juomatavoissa verrattuna vanhaan kunnon kossupulloon keittiön pöydänjalan vieressä.

Vierailija
2/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 11:29"]

Tämn palstan perusteella se on yhtä voivottelua ja perjantain saunasiiderin odottelua (kun lapset on saatu nukkumaan). Olette säälittäviä.

[/quote]

Totta varmaankin. Olisi toki aivan vitun säälittävää palstailla jostain USA:sta, jonne menevät korkeintaan keravalaiset lähiömammat kun se vitun naurettavan surkea "mies" saa sen NHL -sopparin. Eli kaupan kassoille tai muille vähempiosaisille meidän tulisi olla kateellisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida siellä Ulkosuomessakaan se elämä kovin kummoista olla, jos täytyy tulla vauva palstaa lueskelemaan ja analysoimaan siitä elämää Suomessa.

Vierailija
4/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 12:29"]

Minä ihmettelen elämää Ulkosuomessa. Tämän palstan perusteella se on yhtä ihmettelyä.

[/quote]

Niin minäkin. Ihmettelyn lisäksi se tuntuu olevan kauneushoitoloissa ja hierojalla käyntejä, lekottelua uima-altaalla ja koriksen pelaamista "omalla koriskentällä". Tai kahvilassa istumista ja lihakaupassa pistäytymistä jossain tarkemmin määrittelemättömässä Keski-Euroopan maassa. Ja tietenkin Suomen-lomia, joilla käydään ihmettelemässä, miksi liha on pakattu kelmuun.

Ei esim. hammaslääkärillä tai papakokeissa käyntejä, ostoskärryjen työntelemistä ison supermarketin parkkipaikalla (joskus kaatosateessa), kuten minulla. Silloin harvoin jos Suomen-lomaan on varaa, menee aika nauttimiseen. Nimittäin sellaisia asioita on paljon, joita täällä ei ole mahdollista tehdä, nähdä eikä varsinkaan syödä :)

terveisin tarkemmin määrittelemätön länsimaa

Vierailija
5/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 21:47"]

Mitä jos yrittäsit hakea tietoa jostain muualta kuin tältä sivustolta. Täällä suurin osa kirjoittajista on kaiken sortin naukumaijoja ja paskanjauhajia. Niiten perusteella Suomi-kuva on todella outo. Käyn täällä silloin tällöin hankkimassa hyvät naurut typeristä kirjoituksista. Ei näitä voi todesta ottaa.

[/quote]

Tulkitseekohan muutkin tämän kuin minä? Eli ei koske juuri minua, vaan niitä toisia kirjoittajia;-).

Vierailija
6/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys Ulko-Suomeen! Mukavaa, että olet päässyt muuttamaan miehesi koulutuksen perusteella. Toivottavasti voit jatkaa uraasi parturi-kampaajana. Sekoitan siiderini yleensä aamusmoothieen. Pinaattia, omenaa, tuore kurkku, inkivääriä ja 1-3 puolen litran siideriä. Raikas ja ennen kaikkea kevyt alku päivälle.

Vierailija
7/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää itseenne. Tehän OLETTE alkoholin juojia suurin osa. Ja kateellisia ja valittajia.suomalaisethan ON tällaisia. Olen itsekin suomalainen,olen syntynyt muuaalla kyllä enkä käytä alkoholia eikä tarvitse olla kateellinen tai valittaa.

Vierailija
8/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n ulkosuomalaiset näkevät kaiken niin pahalla silmällä. Seuraan noin kolmeakymmentä ulkosuomalaisen blogia ja mielipiteet ovat hyvin erilaisia kuin täällä. Näkevät asioissa väripaletin erisävyjä, eivät pelkkää mustaa :) keskustelut kanssaan ovat olleet hyvin antoisia. Kiitos kaikille ulkosuom. blogisteille, jos satutte täällä lukemaan :)

Vierailija
9/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ja voih... entäpä - miettikääpä tätä mahdollisuutta - me NAUTIMME valittamisesta ja perjantaipullosta?

Vierailija
10/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 08:37"]

Ah ja voih... entäpä - miettikääpä tätä mahdollisuutta - me NAUTIMME valittamisesta ja perjantaipullosta?

[/quote]

Me tiedämme tämän :D

Vierailija
11/35 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen elämää Ulkosuomessa. Tämän palstan perusteella se on yhtä ihmettelyä.

Vierailija
12/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 08:31"]

Menkää itseenne. Tehän OLETTE alkoholin juojia suurin osa. Ja kateellisia ja valittajia.suomalaisethan ON tällaisia. Olen itsekin suomalainen,olen syntynyt muuaalla kyllä enkä käytä alkoholia eikä tarvitse olla kateellinen tai valittaa.

[/quote]

Suurkuluttajia joo....vaan ei ainoita Euroopassa. Ja taitavat ne britit päihittää meidät.Ja Venäläisetkin tuolla idässä....

Vierailija
13/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on yksinkertaisesti paska maa. Ei siinä ole mitään seliteltävää.

Elämäni vasta oikein alkoi kukoistamaan, kun jätin ahdistus-Suomen taakse.

Vierailija
14/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainen pelastaa ihmettelyillään päiväni :)

Vierailija
15/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että kuvitteleeko joku sisä- tai ulkosuomalainen, että tämä palsta jollain tavalla kuvaisi jonkun elämää. En minä ainakaan täällä kirjoittele kirja-arvioita lukemistani kirjoista tai keskustele töistäni ja harrastuksistani, perheeni saavutuksista tai mistään muustakaan itselleni tärkeästä asiasta. Joskus saatan inttää tai ironisoida kaikkein typerimpiä haukkumis- ja itsensäkohotusketjuja, that's it. Ulkosuomessa ilmeisesti on toisin.

Vierailija
16/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomellahan tarkoitetaan Ahvenanmaata, vai mitä? Hienoa, että joku on päässyt sinne asti. Itse aina myöhästyn lautalta, taitaa olla kohtaloni.

Vierailija
17/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 12:29"]

[/quote]

Reps... :)

Vierailija
18/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus palsta mamma saa uuden ulkosuomenmatkan joka kerran kun laivareissun jälkeen valittaa, miten koko perhe taas heräsi kun ajettiin Maarianhaminan laituriin ja ketjut kolisi ja moottorit huusi.

Vierailija
19/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 11:29"]

[/quote]

Jaa, no on teillä siellä ulkosuomessa pienet ongelmat. Oletteko myös jotenkin normaalia tyhmempiä? Näin voisi päätellä ulkosuomalaisten ihmettelen sitä ja tätä aloituksista. 

Luuletko, että jokainen täällä kirjoittava jaksaa kommentoida jotain siideri-ketjua, eihän suurin osa edes juo siideriä. Käykö kaikki suomalaiset saunassa perjantaina; meille ei ole annettu muistiota eikä lähetetty edes sähköpostia tästä säännöstä.

Kuka olikaan säälittävä?

Vierailija
20/35 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma havaintoni ulkosuomalaisista: suomalaisuus eli kaikesta valittaminen, varsinkin Suomesta, toisten arvostelu ja haukkuminen ei ole karissut yhtään. Ja koska kielitaito ei ilmeisesti riitä uuden kotimaan palstakiusaamiseen niin pitää tulla tutulle ja turvalliselle suomimammapalstalle räksyttämään.

Jos joku löytää ulkosuomalaisen aloittaman ketjun jossa ei arvostele nenän vartta pitkin suomalaisuutta, linkittäkää ihmeessä se ihme!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi