APUA, mun perseestä tulee verta?!
HUOM. EN OLE
-harrastanut anaaliseksiä
-synnyttänyt 8 vuoteen
- ei ole peräpukamia (tietääkseni?)
- ei ole ummetusta
MIKÄ mulla on? Ikää 32v
auttakaa!
Kommentit (11)
Mun vuoto johtui paksunsuolen tulehduksesta
Ootko syönyt tomaattia? Joskus tomaatinkuoret voi jäädä sulamatta ja näyttää kuin tulisi verta.
Jos veri on kirkkaan punaista niin joko peräpukamia tai anaalifissuura. Niiden kanssa voit rauhassa odotella jos menisi itsestään ohi. Jos veri on mustaa, se tulee jostain pidemmältä ja on syytä tavata lääkäri varmuuden vuoksi.
Miten muuten vatsahaava oireilee? Onko vaarallinen? Pelottaa kun ei oo ollu ikinä ennen tämmöstä :(
Viime aikoina ollut tosi viiltaviä ja kipeitä alamahakipuja, vaik ei oo menkat. Voisko olla yhteyttä?ap
Jos se on kirkasta niin ei ole kriittinen, sulla on varmaan haava, tai revennyt pukama. Kyllä silti kantsis jollain viiveellä mennä lekuriin näyttämään.
Jos kirkasta ja ulosteen ulkopinnalla niin todennäköisesti sisäinen peräpukama tai haavauma lähellä peräaukkoa. Jos tummaa ja ulosteen seassa niin peräisin ylempää suolistosta.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00091
Lukee ja ohjeen mukaisesti menee tarvittaessa lääkäriin. Etädiagnosointi palstalla ei ole luotettava tapa selvittää ongelmaa.
Kirkas veri ei ole vaarallista, tulee pukamista tai pienistä peräsuolihaavaumista.
Käytätkö E-Epaa tai muuta vahvaa omega 3-valmistetta? Minulla E-Epa aiheutti verenvuotoa melkein joka rööristä. Lopetin sen ja vaihdoin miedompaan, ja verenvuoto lakkasi.
Mulla oli vatsahaava, veri oli tummaa. Myös oli vatsakipuja välillä kovia viiltäviä kipuja, menin lekuriin jouduin testeihin ja oli vatsahaava. Jouduin 3 pv sairaalaan ja tähystettiin.