Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidontuki vastaan työttömyyspäiväraha

Vierailija
28.09.2013 |

Tutkailin laskureita... Nyt saan kotihoidontukea nettona 422 euroa. Hoidan kotona kahta alle kouluikäistä lastani. 

JOS olisi työtön työnhakija, saisin nettona kuussa noin 730 euroa (lapsikorotukset huomioitu) !!! 

Tämä on tosi arvostettua tämä kotiäitinä oleminen. No, loppuu pian tämäkin herkku, kun pienin täyttää 3 vuotta. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja sinä olet säästänyt kunnan rahoja aika paljon nämä vuodet kun olet itse lapsesi hoitanut, ja onko kukaan edes kiitollinen siitä? Minä hoidan kaksosiani kotona edelleen, olen työttömänä, jos menisin töihin maksaisi se kunnalle 2500€/kk, kenenkähän veronmaksajan pussista sekin raha menisi, minä maksaisin kuntaveroa muutaman satasen.

Vierailija
2/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olemme saaneet kaikki nuo, mutta omat palvelunsa saavat muutkin ryhmät; työttömät, opiskelijat jne. Minä en ole haukkunut opiskelijoita/ opiskelijoiden tukia ikinä, vaan mielestäni heidän tuet ovat myös todella alimitoitetut opiskelijan menoihin suhteutettuna. MUTTA pääpointti mulla oli se, että työtön saa paljon enemmän rahaa kuukaudessa kuin minä, joka sentään "teenkin jotain kotona". Karkea ilmaisu, mutta halukkaat kyllä ymmärtävät sen oikein. 

ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 20:23"]

jaa ette siis ole saaneet kunnalta ilmaisia neuvoloita, leikkipuistoja, synnytyskin maksaa... vai pitäisi kunnan vielä maksaa teidän nussimisen jälkeiset seuraukset.. niin että lainaa vaan hakemaan..

terv. opiskelija jonka tuet haukuitte maanrakoon

[/quote]

Kyllä sinä olet itsekin saanut nauttia kaikista noista palveluista, vai mitä? Ja ilmaisesta koulunkäynnistä. Et tainnut nyt oikein tajuta mistä tässä keskusteltiin.

Vierailija
4/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen nyt äitiyslomalla mutta loppu häämöttää jo. Yks tuttu tossa mainitsikin puolivitsillään että "et hae mitään hoitovapaata vaan ilmottaudut suoraan vaan työkkäriin työn hakijaksi ja muistat vaan sitten aina mainita haastatteluissa että haaveilet toisesta lapsesta pian" ;) Houkutteleva ajatus kun tosiaan sitä rahaa tulisi aika reilusti enemmän. En vaan tiedä kestääkö omatunto tollasta "huijausta". Aikuislukioon ilmoittaudun pian niin ei perkule saa edes sitä opintotukea... Kumpi parempi, työkkäri vai sosku? 

Vierailija
5/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä paljonko miehesi tienaa, ei sieltä sossusta mitään saa jos mies tienaa tarpeeksi. 

Vierailija
6/10 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestihan tuo nimikin on väärin. Kotihoidontuki. Tukeahan maksetaan, kun lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa. Aivan sama onko vanhemmat töissä vai ei.

Vierailija
7/10 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Olen hoitanut kaikki lapsemme kotona aina (nyt kotona noin 12 vuotta), pian pienin ja viimeinen täyttää kolme, vien kaksi sitten hoitoon ja menen töihin. Musta olisi ollut reilua, että olisin saanut edes saman verran rahaa kuin työtön tänä aikana. Vaikka eihän tätä kutsumusta rahassa mitata ;) 

Muutama tuttu äiti on mennyt nopeasti vauvan jälkeen töihin (kun niin naisia halutaan takaisin!), ja mites on käynyt ? Viidestä kolme on saanut potkut töistään alle puolen vuoden päästä. Siinä kiitos nopeasta töihin paluusta. Nämä potkutapaukset ovat tapahtuneet viimeisen vuoden sisään. 

ap 

Vierailija
8/10 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näinhän se menee, hallitus päättää toimia joilla saadaan "pakotettua" työhaluttomat ihmiset töihin, eläkeikää nostetaan ym. Mutta kuka ihme pakottaisi työnantajat pitämään ihmiset töissä ja ottamaan töihin pienten lasten äitejä ja eläkeikää lähestyviä ihmisiä???

Vierailija
9/10 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa ette siis ole saaneet kunnalta ilmaisia neuvoloita, leikkipuistoja, synnytyskin maksaa... vai pitäisi kunnan vielä maksaa teidän nussimisen jälkeiset seuraukset.. niin että lainaa vaan hakemaan..

terv. opiskelija jonka tuet haukuitte maanrakoon

Vierailija
10/10 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa joskus mietin, että mitä jos tosiaan ilmoittautuisi työttömäksi, kun on lastan kanssa kotona (kotihoidontuella). Saisi enemmän rahaa! En ole sitä tehnyt. Lisäksi mun ala semmoinen, että päivääkään en varmaan saisi olla rauhassa työttömänä, koska töitä mun alalla riittää (ja sinnehän siis pian olenkin palaamassa). 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi