Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintamamiestalon pikkuvessan laittaminen uusiksi - linkittäkää kivoja kuvia!

Vierailija
28.09.2013 |

Meidän yläkerran pikkuvessa pitäisi laittaa uusiksi. Pönttö on sellainen ihan tavallinen halpispönttö, se jää, koska se on uusi, mutta kaikki muu pannaan uusiksi. Mä ajattelin sellaista isoa ja syvää lavuaaria, koska meillä on alakerran kylppärissä ihan pieni lavuaari. Kaakelit sais olla valkoiset, mutta en yhtään keksi millaiset! (Ajattelin siis, että koko vessa kaakeloidaan, jolloin se ei oo niin arka kosteudelle.)

Olisko joku sisustusintoilija halukas linkittämään mulle kuvainspiraatiota?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin rintamamiestalo, ja vessa uusittiin niin, että kaakelit ovat seinien puoliväliin ja siitä ylöspäin on valkolakattua paneelia, myös katto. Taso on tumman kirsikan näköistä laminaattia johon on upotettu pyöreä rosterinen pesuallas. Seinällä on suuri ovaalin muotoinen peili. En tiedä, onko mukavan näköistä vai ei, mutta aina se vanhan voittaa.

Vierailija
2/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vaan pikkuvessa, niin lotrataanko siellä vedellä niin hirveästi? Tarkoitan, voihan vessa olla ilman laattojakin. Tapetilla saa aikaan aika näyttäviä tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua paneelia seiniin, tykkään enemmän kokokaakeloidusta, vaikkei vessassa  tietenkään kosteussuojan puolesta kokokaakeli ole välttämätön. Vessa on niin pieni, ettei ne kaakelit niin paljoa maksa sinne. Tasoa ei vessaan mahdu, ainoastaan lavuaari alakaappeineen ja pönttö. Katto on mäntypaneelia ja se jää ehkä paikalleen, tai sitten ei. Mä ajattelin vähän lattiaan sellaisia kuusikulmaisia kaakeleita, mutten oikein tiedä...

Ap

Vierailija
4/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jotain nettisivuja, joilta voisi selailla vessa-inspiraatiota?

Vierailija
5/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitas googlen kuvahakuun vaikka "small powder room ideas". Amerikkalaisilta/ulkomaalaisilta sivuilta saa kivoja ja erilaisia näkökulmia sisustukseen.

Vierailija
6/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:35"]

Laitas googlen kuvahakuun vaikka "small powder room ideas". Amerikkalaisilta/ulkomaalaisilta sivuilta saa kivoja ja erilaisia näkökulmia sisustukseen.

[/quote]

Ok, kokeilen tota.

Ja lisää vinkkejä saa antaa! Kirjoitin, minkä aikakauden talosta on kyse, koska vaikka en mitään epookkia haekaan, olisi kiva, että vessa istuisi talon henkeen. Kylppäriin tuli ehkä valittua vähän vääränlainen ilme kokonaisuutta ajatellen, vaikka valinnoistani sinällään tykkäänkin!

Ap

Vierailija
7/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo heti ideoita tuolla kuvahaulla:

Tästä kuvasta http://0.tqn.com/d/create/1/0/d/6/2/-/january2010-003.JPG tuli mieleen, että lattiahan voisi olla kuviollinen, ei nyt ehkä just tuollainen, mutta vähän tuohon tyyliin. Tästä kuvasta http://img4.myhomeideas.com/i/da/cottage-2008-la-house-orange-powder-room-xl.jpg sain inspistä allaskaappiin (voisi olla kyllä valkoinenkin, mutta tyyli on kiva!). Ajattelin tosiaan sellaista massiivista syvää posliiniallasta.

Millaisethan seinäkaakelit olis kivat?

Ap

Vierailija
8/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vinkkinä, että kph-kalusteet ei tarvitse aina olla sieltä k-raudan tai ikean mallistosta, vaan niitä voi suht helposti tuunata vanhoista huonekaluista. Me ollaan tehty kylppäriin taso tän tyyppisestä kaapista:

http://vanhathuonekalut.fi/files/2013/01/IMG_4657.jpg

Kuusiruutuinen laatta rintsikan veskinlattiaan kuulostaa hyvältä. 

T.6

Vierailija
9/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kuvahaulla "hexagon floor tiles" löytynyt tulos, seinäkaakeli-idea...

http://redesigningsarah.files.wordpress.com/2012/05/hex-bathroom-floor-tile-2.jpg

T.6

Vierailija
10/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään noista Pariisin metron kaakeli -tyyppisistä seinäkaakeleista, mutta vessa on niin pieni, että ajattelen niiden näyttävän siellä hassulta - ehkä ymmärrätte, mitä tarkoitan? Wc on tosi pieni, muutaman neliön kokoinen.

Selasin jo läpi pari nettirautakauppaa (ja Ikean), eikä niiden valikoima natsannut mun makuun ollenkaan! Tuossa yhdessä viestissä linkittämäni kaapin tyylistä ei näkynyt ollenkaan! Meillä olisi yksi sellainen pieni senkki, jonka voisi vessaan laittaa ja sitä jo ajattelinkin, mutta tila on sen verran haastava, että vanhoista kalusteista voi olla vaikea saada sopivaa (en ole vielä mitannut, sopisiko senkki tilaan). Meillä on siis sellainen tavallaan L:n muotoinen pieni vessa (muodostuu savupiipun muurin ympärille), ja L:n toisessa päässä on pönttö ja toisessa lavuaari (kaappia ei ole). Ajattelimme vaihtaa niiden paikat päittäin, mutta päissä niiden on pakko olla. Tila asettaa siis aikamoiset rajoitukset!

Mutta tuo linkitetty kylppärikuva oli aivan ihana ja vanhan kaapin käyttäminen allaskaappina olisi tosi kiva juttu - jos sopiva löytyy.

Ap

Vierailija
11/11 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso muuten juvi.fi puuhuonekalut. Niistä voi myös tuunata wc-kalusteita, ja ne on siitä kivoja, että voi ostaa puuvalmiina, voit sitten itse maalata tms. oman maun mikaan, ja kokojakin (syvyys/leveys) on laaja valikoima. 

T.6