Huomenta HEINÄKUISET !
Eilen aloittelin pinoa mut näköjään katosi.
Onko moni tehnyt isyys paketin? Itse olen aloitellut sen tekemistä jo pikkusen. Jotenkin mukavaa antaa masuasukin puolesta jotakin mukavaa isille kun odotus " projekti" on ohi.
Onnea uusille syntyneille! Itse odottelen ihan rauhassa kun en usko että syntyy la:na.
SurinaS
Kommentit (20)
Suht hyvn nukuttu yö takana, en herännyt kuin 5 kertaa...tuo 3,5.v nukkuu vielä vieressä (älkää ampuko mua!) ja pyörii yöt kuin hyrrä ja potkii, kai pitäisi jo omaan sänkyyn siirtyä, mutta kun ei toisaalta haittaa, saapi nähdä sitten kun vauva syntynyt.
Huomenna ois neuvola ja ensi maanantaina taas meno synnärille vauvan kokoarvioon, viikko sittenhän se oli jo melkein 4kg!
Torstaiina on meidän pikku chihun ultra-aika, joten pysypäs oma pikkuiseni vielä vähän aikaa masussa!
Joo, tupuhupunan, oumain ja parin muun kans mennään just samoilla päivillä...kukahan meistä ekaksi synnyttää, eikös oumailla ollut tällä viikolla sektioaika?
Nyt lähden kahville, onpa ihanaa kun ulkona sataa vettä!
Ras-mam ja poitsu rv 38+5
Perskeles..kuten huomaatte minä en ole nukkunut yötäni hyvin.
Illalla tuli useita supistuksia,tosin ei kipeitä mutta pääasia että niitä tuli.
Yöllä heräsin kahteen otteeseen isompaan mutta ei vieläkään kipeään suppariin..olin tuntevinani että jotain valuu sisältä ja sen myötä unikin oli melko katkonaista ja kun nukahdin näin unta lähdöstä :)
Hulluksi taidan tulla pian!
Ras-mam:Mulla ei ole sektio aikaa..mun vauva mahtuu syntymään alateitse, kun oli vasta rv 37+5(viikko sitten isseasiassa,herrajumala,viikko on sittenkin taas kulunut)2,5kg.
Todellakin viikko on mennyt..uskomatonta,nooh,ehkä se tämäkin viikko sitten etenee.Onko muilla mennyt päivät sekaisin äippälomalla.Minulla on mennyt ja vielä kun tuo mieskin on lomalla niin ollaan ihan hoomoilasina että mikä päivä :)
Ras-mamilla jos nukkuu lapsi sängyssä tilaa viemässä niin minun kaveri öisin on meidän koira,joka taas viime yönä samperi sentäs osasi venytellä itsensä sellaiseen asentoon että itsellä oli jalat ihan supussa sängyn reunassa ja sitten tuo miekkonen vielä änkesi kaiken aikaa minun tyynylle vaikka omalla puolella oli metri tilaa..hitin hitto!Mutta en kyllä minäkään järjestelyä muuttamaan halua.
Tänään pitäisi soitella pankkiin josko laskisivat asuntolainamme marginaalia,hyvin pomppasivat heinäkuussa 12kk euribor..kääk,yli yhdellä prossalla.Samalla pitää kinuta muutama tonttu lisää lainaa,miten tähän vanhaan taloon saakin sitä uppoamaan vaikka kuinka tekee omat kädet vereslihalla.Mutta nouseehan se arvokin samalla..hope so!
Oliko se muuten niin että verenpaineen nousu enteilisi synnytyksen alkua?Itsellä oli äsken pahimmillaan 86/146..mutta kohta perään mittasin enään 83/136.
Eilen olivat nimittäin neuvolassa aivan nortsit että en nyt ala myrkytystä pelkäämään.
Tosin minkään valtakunnan limoja ei minusta ole pönttöön läjähtänyt mutta en ole kyllä erityisen tarkkaavaisesti tuotoksiani tutkinutkaan.
Täällä sataa vettä joten toivotan muillekkin raikasta päivää!!!
Oumai ja Gore rv 38+5
Onnea valtavan paljon kaikille pikkuisen nyytin lunastaneille onnellisille! :D
Kateeksi käy, tämä kärvistely supistuksien ja yövalvomisen kanssa niiden takia ei ole kovin mukavaa. Senhän varmaan moni muistaakin, mutta tällaista tämä loppuajan odotus on, sen muistan edellisestäkin kerrasta.
Ras-mam: Minulla on aika äitiyspolille perjantaiksi, sitten katsotaan mitä tehdään. Vauva on arvioitu aika pieneksi, (pa 2,8-2,9kg rv 37) mutta kun ei minusta isoa mahdu ulos. Edellisessä synnytyksessä 3,4kg painava jäi jumiin isokokoisen hattunsa(36,5cm ) ja tarjontavirheen, sekä epäilyn yläaukeaman ahtaudesta johtuen. Jos päädytään sektioon, se tulisi olemaan 26.7. eli päivää ennen laskettua aikaa.
Kauhea päänsärky vaivannut eilisestä saakka. Mietin jo, että täytyisikö käydä polilla näytillä, ettei vain toksemiaa ole. Toisaalta minulla ei kyllä ole turvotuksia pahemmin ja verenpaineet olleet koko ajan pikemminkin matalat. Täytyy varmaan mennä, jos tämä ei mene ohitse. Lisäksi masu on nyt ihan sekaisin, yöllä kävin taas kahteen otteeseen...Haluaisin jo niin kovasti vauvan!!! :D Minulla on itselläni tänään syntymäpäivä, joten se olisikin maailman paras " synttärilahja" ;D Turha toivo, eiköhän tässä kärvistellä vielä sinne ensi viikolle saakka.
Näiden niska/hartiavaivojen ja päänsäryn vuoksi varasin ajan itselleni hierojalle, jospa se vaikka rentouttaisi hieman. Syntymäpäiviä en kummemmin juhli, mutta mies haluaa tehdä kakun ja isovanhemmat käyvät kakkukahvilla illalla.
Mukavaa päivää ja jaksamisia kaikille!
t.Saraida rv 38+6
vielä sinulle SurinaS: Olimme näköjään aloitelleet eilistä pinoa yhtäaikaa... :D
Voi kun loppuis nää hirveet helteet! Eilenkin oli +32 varjossa! Mää en enää jaksa. Pojallakin alkaa iho heti punottaa, vaikka laittais hirmu kerroksen suojavoidetta:/ Eli sisällä ollaan ja vasta ihan illalla ulos kahluu altaaseen läträämään..
Eilen Supisteli jo aika kivasti (ei kuitenkaan mitään kunnon supistuksia). Olen toiveikkaana yrittänyt kytätä josko vaikka limatulppakin ilmoittelis itsestään, mutta eipä näy ei..
Tänään taas lääkäri. Pitää kysästä onko tuolla alhaalla tapahtunut mitään..
Eilen sain vauvan pedin valmiiski, voi kun se on ihan syötävän sulonen! Esikoisella oli suoraan pinnasänky, mutta tää meidän rinsessa saa nukkua ensin pikku rinsessakehdossa:) Laitoin sairaalakassinkin valmiiksi.. Nyt vaan odottelemaan tosi toimia;)
eka la ois 23.7, mutta kun se ei ole todennäköinen vauvan kokoon verrattuna, niin lääkäri sanoi, että pidetään tota 30.7 virallisena, joten rv:t taitaa olla38+2(vasta!)
wekku
Miten toi kello voi olla vasta noin vähän.Ei mitään tekemistä.Käytiin taas kaupungilla miehen kanssa,kahvilla ja köpöttelemässä mutta eipä sitä jaksa muuta oikein sielläkään.Ei kehdata joka päivä käydä samoissa kaupoissa hypistelemässä vaatteita,johan ne alkaa katsomaan meitä kohta vinoon.
Super tylsää tämä odottaminen.
Minä olisin ihan valmis vaikka lähtemään käymään jossakin reissussa mutta mies ei uskalla ottaa riskiä.plääh.
Ollaan sitten vaan.
Pankkiin sentäs saatiin aika torstaille että sille päivälle on jotain duunattavaa.
Mitä te muut teette,ootteko keksineet jotain loppuajan akviteettia?
Oumai ja Gore rv 38+5
Ja todellakin olen vielä yhtenä kasana mahani kanssa....tänään siis 42+1!!!! Voitte vaan kuvitella,että odottavan aika on piiiitkä.....Varsinkin, kun taas aloin odotella jo viikolla 39,että jotain voisi tapahtua....hohhoijaa.. Positiivista on se,että huomenna on varattu aika klo 8 kättärille ja silloin puhkaistaan kalvot! Eiköhän se siitä sitten melko nopsaan synny;-)
Mun la. oli ja meni perjantaina ja nyt kun on rv 40+4 niin ei kyllä mikään enteile synnytystä. Itse asiassa ei ole vieläkään tuntunut yhtä ainoata supistusta...Huolettaa vähän. Synnytys Taysissa, jossa kai tullaan käynnistämään rv 42 tasan. Pelottaa vähän, että jos vaikka tarvii sen käynnistyksen. Ei vissiin kovin rattoisaa hommaa. Paitsi että on kai helposti kivuliaampia ne supistukset (?) niin huomaan myös, että haluaisin sairaalaan lähdön menevän niin kuin oon sen mielessäni ajatellut eli että itse päätellään koska pitäisi lähteä ja sitten mennään. Jännää, kun ei tiedä koska lähtö tulee. No tässä on reilu viikko aikaa tapahtua jotain/totutella ajatukseen käynnistyksestä ja " lähdön tunnelman" missaamisesta. Naurakaa vaan kivuliaissa supistuksissa pitkän automatkan kärvistelleet mun tunnelmahaikailuilleni!;)
Tänään olen jo leiponut pullaa, voi kuinka hyvä saavutus heti aamusta. Nyt voisikin vetäytyä tirsoille, kun viime yö meni tosi heikosti. Parin tunnin pätkä piti olla hereillä aamuyöstä.
Hyviä vointeja!
Muska77
heips taas...
Ras-mam: minulla on tällä viikolla sektio-aika eli perjantai aamuna pitäisi olla 6.30 sairaalassa :-) ja silloin olisi 39+1 täynnä.
Tänään oli viimeinen neuvola ja kaikki oli kunnossa, siis kaikki arvot olivat ok ja oma paino oli taaskin tippunut puoli kiloa alas viikossa, vaikka mielestäni syön hyvin, mutta nyt olen taasen liikkunut kun kelit täällä päin viilenneet ihanasti ja nytkin sataa vettä ja minä nautin siitä.
Nyt olen sitten miettinyt että katsoisiko jonkun elokuvan vai rupeaisiko tekemään palapeliä, saisi rauhassa tehdä....
Että näin, eipä muuta kuin päivän jatkoa kaikille!!!
Tupuhupuna
ei ne " telkkari-ihmisetkään" mitään aattele. Miks kesällä ei tule mitään ohjelmaa päivällä telkkarista???? Varsinki ku nyt ois aikaa sitä möllöttää niin ei mitään...sit huomaat että oot vahannu jotain ostosteeeveetä 2 tuntia..hoh hoijaa!!!
Tehdäänkö kaikille automaattisesti tuo synnytystapa arvio? Kun itselleni sitä ei ole vieläkään tehty...ja kuites jo rv 38+1. Pitääköhän se käydä yksityisellä tekeen..?
Eilettäin oli tosi kovat paineentunteet tuolla alhaalla. Tuli sellanen tunne että täytyy jalat nostaa ylös että tulisi vähän alemmas sieltä. Enteileekö tämä jo alkavaa synnytystä?
Gia
Täällä kans yhessä koos vielä. En ookkaan päässy lukemaan tänne sitte perjantain ku ollu netti poikki. Tosi rasittavaa ku kerranki ois oikeesti ollu aikaa niin ei sitte toimi! *murrrr*
Mulla oli eilen neuvola...saapa nähä oliko sitte viimenen. Kaikki ok, paitsi että hb oli laskenu taas!! Oon nyt reilun pari viikkoo ottanu sitä nestemäistä rautalisää, mutta eipä tuo vielä ainakaan missään näy. Nyt oli siis 102 eli alimmillaan tässä raskaudessa. Painoki oli alkanu onnellisesti tippuun, puoli kiloa pois tuntu kyllä hyvältä!=) Kyllä sitä pitää olla turhamainen!
Nyt kyllä jännittää jo ihan hirveesti tuo synnytys. Vieläki tuntuu että pysys nyt vaan siellä kun on vähän sitä ja tätä tekemistä vielä. Hassu kun kuukaus takaperin olin jo niin malttamaton ja nyt sitte näin. Paljon mua kyllä jo supistelee että tuskin se nyt ihan viikko tolkulla siellä enää pysyy. Ja sano tuo neuvolantätiki etää on nyt täysin kiinnittyny ettei mikään ihme jos meinaa tuntua painetta.
No odotelessaa....
Snowy rv 39+3
kävin kaupoissa ja äsken piti levätä oikein kunnolla kun kaikki voimat meni!
Mulla on tullut nyt raskauden aikana painoa jo 30kg(!) viikkopainonousu on jo muutaman kk:n ollut 1,5-2kg.
Ja äsken mittasin mahan ymp.mitan, se oli 130cm! Viime raskaudessa se oli 128cm ja vauva lähemmäs 5kg...mikähän jätti nyt tulossa.
Sf-mitta oli 2 viikkoa sitten 37cm...tässä aikani kuluksi jotain kirjoittelen kun ei muutakaan asiaa :)
Ja varmaan menee elokuulle, lääkäri sanoi että jos vauvalla kaikki hyvin niin ei käynnistellä, syntyy sit kun syntyy. Just!
Tupuhupuna: No väärin muistin, sullahan se aika tosiaan olikin!
Ras-mam rv 38+5
Täällä myös yksi malttamaton. Viime yönä oli vähän napakampia supistuksia ja pitkin päivää harvakseltaan, mutta ei vielä kunnollisia.
Äsken käytiin lenkillä, kun ajattelin että nyt kaikki keinot käyttöön, mutta ei nyt tunnu mitään ihmeellistä. Tutut soittelevat jo ja ihmettelevät, kun ei mitään kuulu.
On tosiaan tylsää tämä odotus tässä vaiheessa.
Ja Ras-mam, kylläpä meillä on paljon yhteistä, kun meidänkin melkein 4-vuotias nukkuu meidän välissä. Eilenkin nukahti kyllä omaan sänkyyn, mutta yöllä sitten hiippailee väliin ja kaiken kukkuraksi myös tämä melkein 2-vuotias tuli meidän sänkyyn, kun oli jotenkin niin levoton. Että yritä siinä sitten nukkua, kun supistuksiakin jännittyneenä odottelee, ettei uni meinaa tulla.
No, kyllä kai se tästä. Jaksamisia vain kaikille.
Meriaani rv 40+2
piti tulla tarkastamaan, joko piispa on päässyt pahas- eikun mahasta. Lähetän lämpöisen ja myötätuntoisen virtuaalikädenpuristuksen.
41+2 meni lopulta raskausaikaa. Lauantaina lähdettiin liukkaasti Kättärille ja 2,5h session jälkeen syntyi vesialtaaseen 3880g painava tyttönen. Sanomattakin selvää, että lapsi on uskomattoman suloinen kuten kai kaikkien lapset vanhempiensa silmissä.
Jälkisupistuksia tulee edelleen, mutta muuten vointi on ihan ok. Eilen tultiin kotiin ihmettelemään, miten meidän taapero, vauva ja imettäjä mahtuvat samaan sänkyyn. Ratkaisuksi ajettiin isi sohvalle...
Mahasta oli todella ihana päästä eroon. Tukalaan oloonkin tottuu, en muistanut edes kuinka ihanaa on kumartua. Selkää ei enää särje. Esikoinen kyllä kahteen otteeseen kysyi, että eikö sen mahan pitänyt jäädä sairaalaan, heh. Että sellainen röllykkä jäi vyötärölle. Imetys onneksi vie ja onnettomat kaupassakävitjät, jotka eivät muista, että imettäville äideille_pitää_tuoda_suklaata_kaupasta, kysymättäkin.
Kukkuu ja kolme lasta
Täälläkin vielä yksi jo virallisesti " yliaikainen" . Tänään siis 40+1 ja täytyy kyllä todeta, että jo eilen olin selvästi äksympi ja muutenkin herkemmällä päällä. Tänään on onneksi ollut edes vähän parempi mieli. On se kumma vaikka tietää että viikko tässä ainakin vielä menee jos samaa rataa mennään kuin aiemmin, niin kyllä sitä vaan olo alkaa olla jo kovin levoton, miten lie sitten viikon päästä jos täällä vielä ollaan... voi miesparkaa ja lapsia! No mies pääsee onneksi jo ensi viikolla takaisin töihin lomalta ja oma äitini taasen aloittaa loman, pitäköön lapset sitten luonaan niin kaikilla voi olla mukavampaa! ;)
Nytkin meillä on yövieras ja lastenhoitaja valmiina vielä kaksi yötä, jos vaikka lähtö suureksi yllätykseksi sattuisi tulemaankin, huoh...
Piispa, jos vielä olet kuuluvilla niin mua kiinnostaisi tietää millä rv sun edelliset lapset ovat syntyneet?
Meriaani on jäänyt myös mieleeni, meillä kun vain päivä eroa LA. Miten sun edelliset lapset, ovatko menneet paljon yli?
No mutta eipä täällä sen ihmeempiä, taidan lähteä imuroimaan oikein rivakasti...
Suppareita, suppareita kaikille!!!
toivottelee Venla
16.7. klo 2.26 syntyi meille tyttö. Synnytys meni hyvin ja oli nopeasti ohi, ongelmia tuli vasta kun istukka ei suostunut syntymään, vuodin paljon verta ja minua alettiin kuskaamaan leikkaussaliin, onneksi istukka syntyi juuri kun saavuttiin leikkaussalin aulaan joten ei tarvinut nukuttaa. Verta kuitenkin meni yli kaksi litraa ja verenpaine laski jossain vaiheessa 88/54, mutta siitäkin selvittiin aika nopeasti tipoilla ja punasoluilla. Nyt siis jo kotona ja kaikki hyvin, hieman heikottaa, mutta muuten erinomainen olo. Yhtään tikkiä en tarvinnut joten siltä osin kaikki hyvin. Tyttö 3060g 49cm pipo 34cm syntyi siis tasan 41+0.
Kyllä se odotus palkitaan, kärsivällisyyttä vielä kaikille kasassa oleville :)
Maronni, tyttö kohta 3 vrk ja isoveli
Mutta kaikkea tämä viimoisillaan olo saa ihmisen tekemään.Äsken pissillä käydessä paperiin jäi märkää mutta puhdasta ja menin ja kokeilin sormella onko se kenties sitä paljon puhuttua limatulppaa tms.
ja tuotos paperissa tuntui sormeen juuri sellaiselta liisteriltä,oli kirkasta ja hyvin vähän jäi paperiin mutta voi elämä että toivon tämän nyt vaikka tarkoittavan jotakin...juupajuu,puhkun palstalla limoistani varmaan vielä 2 viikon päästäkin,joten koittakaa kestää.
Nyt hyvät myöhäset illat palstalla kukkuilijoille ja nähdään taas huomenissa!
Oumai ja Gore rv 38+5
...ja mä en ala jos oumaillakin irtoaa jo limatulppaa..varmaan viimeisenä täällä sitten yritän nostella pinoa!
Joka ikinen ilta nyt 1 ½kk:n ajan olen saunonut tuolla rantasaunassa, löylyjä ottanut kuin viimeistä päivää ja ukkokin on kimpussa harva se päivä...eikä mitään tapahdu!
No, se vaan sitten joku kaunis yö alkaa ne supistukset ja kun en täällä kirjoittele, tiedätte että olen synnyttämässä...
Meriaani: Meilläkin siis (tällä hetkellä vielä) nuorin täyttää pian, marraskuussa 4.v ja sullakin oli siis viides tulossa?
Huomenna aamulla neuvola, ei varmaan mitään uutta taas.
Tulipas tästä sekalainen kirjoitus, nyt lähden tv:n ääreen!
Vielä tänne tiistain läjään kirjoittelen...
Kukkuu: Onnea,onnea vaavelista ja kiitos kädenpuristuksesta:-) Meiltä taisi mennä Haikaranpesään pääsy ohi....elleivät sitten perhehuoneeseen päästä kuitenkin....Huomenna se toivottavasti sitten selviää...aamulla ollaan siis menossa osastolle 4 käynnistykseen....jännittää....toiv. pystyvät puhkaisemaan kalvot,eikä tarvii niitä Cytotec tabletteja...tuntuu kyllä,että paikat ovat kypsyneet tarpeeksi,koska limatulppaa valuu oikein urakalla välillä...
Venla: Kyselit niitä aikaisempia synnytyksen alkamisia..eli siis 1. vkolla 42 kypsyttelyn jälkeen. 2. vkolla 41+1 ja kolmas vkolla 41+4....
On kyllä outo tunne,kun vauveli vaan mahassa melskaa ja venyttelee eikä ollenkaan meinaa syntyä....
Kukkuu vielä: Asutteko Helsingissä vaiko kenties täällä Vantaalla niinkuin mekin? Jos haluat siis paljastaa...
No nyt nukkumaan. Tulen sitten kertomaan kuinka kävi:-)
piispa 42+2...
minunkin puolestani! Täällä nyt hyvin nukuttu yö takana ja kohta pitäisi lähteä neuvolassa käymään, tulen sitten myöhemmin lukemaan päivän kuulumisia ja kertoilemaan omia jos jotain on kerrottavaa.
Itse en ole " isyyspakettia" tehnyt, mutta jospa sitä jotain keksisi, isommille lapsille ostin kyllä jo pienet jutut, mitkä saavat sitten kun vauva on syntynyt ja siihenhän ei olisi kuin 3 päivää...:-)
Nyt vielä aamukahville!
Tupuhupuna+rv 38+5