Ei jälkisupistuksia ollenkaan! Tiedoksi kaikille, että näinkin voi käydä.
Sain pikku kakkosen viikko sitten. Pelkäsin jälkisupistuksia jo etukäteen, koska olin kuullut että ne pahenevat uudelleensynnyttäjillä. Ekan synnytyksen jälkeen supistuksia oli, ja ne olivat kivuliaita. Mutta nyt niitä ei tullut ollenkaan! Aluksi luulin jonkin olevan vialla, mutta kätilö tsekkasi kohdun supistumisen ja kertoi, ettei jälkisupistuksia aina tule :-)))
Kommentit (5)
Mulla on kohta kolmannen synnytys edessä ja täytyy sanoa, että koko synnytys jännittää ja jälkisupistukset myös. Ekastakin oli synnytyksen jälkipäivinä just imetyksen yhteydessä jotain ja toisesta niin kovat kivut, että meinasin oksentaa. Sitten sainkin kunnon lääkkeet ja uskalsin taas imettää... Jos ne vielä pahenee niin en tiedä miten niistä selvii? Pääasia tietty, et kohtu supistuu ja normalisoituu luonnollista tietä.
mutta kolmannen ja neljännen jälkeen olivat aivan kamalat ja sen neljännen jälkeen pahammat kuin kolmannen.
Mulla oli ekasta ihan hirveät jälkisupistukset päivätolkulla ja etenkin imettäminen teki ihan sairaan pahaa - sen verran kivuliasta että varmasti vaikutti maidontuloon yms, imettämistä nimittäin alkoi kammota kun tuska vaan yltyi siitä.
Samaa olen kuullut, siis että pahenee kerta kerralta ja kieltämättä olen jo pelännyt ennakkoon mitä on edesssä.
Minulle iski karmeat jälkisupistelut vasta neljännestä lapsosesta. Sitä ennen aina ihmettelin, että mitkä ihmeen jälkisupistukset? Nyt en enää ihmettele, olivat todella inhottavia jomotteluja, mutta kuten kohdallani on kolmesti todistettu, ne eivät tule välttämättä ollenkaan. :)
Kanelisokeri
Kaksi olen jo synnyttänyt eikä ole ollut tietoakaan jälkisupistuksista, mut kohtu on kyllä supistunu ihan normaalisti... Kohta on kolmannen laskettu aika ja toivon ettei niitä tulis sit tälläkään kertaa jos ne on niin kivuliaita...