Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänkäyrän ottaminen seisaallaan, onkohan mahdollista?

18.07.2006 |

Edellisissä synnytyksissä olen kokenut lähes tukalimmaksi vaiheeksi sen, kun on pitänyt maata puolituntia käyrillä kyljellänsä sairaalaan mennessä. Supistukset tuntuivat puolet pahemmilta, kuin seisaallaan. Tietääkö kukaan, onnistuuko sydänkäyrien ym. mittaaminen niin, että saisi seisoskella sängyn vieressä? Pystyasento ja lantion liikuttelu/heijaaminen oli minulle parasta kivunlievitystä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lattialla polvillaan/kontallaan käyrillä. Nojasin terapiapalloon ja pyörittelin lantiota sitä vasten. En siis pahemmin varonut niitä johtoja, mutta en myöskään liikkunut paikoiltani muuta kuin pystysuunnassa. Vastaus siis on, että onnistuu myös nk. pystyasennossa. Minulle tätä ehdotti kätilö automaattisesti, mikä oli tietenkin upeaa. Vaatimalla pitäisi onnistua, jos ei muuten.

Vierailija
2/2 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisten on minulta aina otettu (3 synnytystä takana), koska varsinkin avautumisvaiheen loppupuolella en ole mitenkään pystynyt olemaan makuuasennossa tai ylipäätänsä paikallani. Kahdessa synnytyksessä homma on hoitunut sujuvasti myöskin vesialtaasta käsin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla