Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka haluavat kertoa ongelmaansa, mutta eivät halua ehdotuksia tilanteen korjaamiseksi

Vierailija
30.08.2020 |

Tällaisia ihmisiähän on niin täällä nettipalstoilla kuin oikeassa maailmassakin. Olisiko hyvä heti alkuun kertoa, että haluaa vain avautua/valittaa ilman toisen mielipiteitä.

Itseäni inhottaa, jos minua vain kuunnellaan pää kallellaan hymistellen. Haluan näkökulmia ja ratkaisuehdotuksia, jotka voivat auttaa minua näkemään jotakin uutta, vaikka en niitä sellaisinaan käyttäisikään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ratkaisuehdotuksia, kannattaa sanoa: "Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa" tai "Haluaisin jotain neuvoja tähän asiaan". Muuten ihmiset voivat luulla, että kaipaat vain ymmärtävää kuuntelijaa.

Vierailija
2/5 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö valittaa köyhyydestään ja sinä neuvot menemään töihin, niin kyllähän se nyt ottaa päähän. Oletat siis henkilön olevan niin tyhmä, ettei itse tajunnut vain marssia töihin.

Eli itsestään selvät "neuvot" ottaa ketä tahansa päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset eivät sisimmissään halua muutosta, tai eivät ole valmiita näkemään vaivaa.

Esim lihavat valittavat että haluavat laihtua, mutta kun kerrotaan miten pitäisi syödä vastataan ettei halua syödä pahaa (vähäkalorista terveellistä) ruokaa. Eli laihtua pitäisi mutta ei ole aikaa/halua tehdä terveellisiä ruokia ja aloittaa liikunta.

Vierailija
4/5 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on ongelma eikä hän kuuntele neuvoja tai vastustaa koko ajan niin silloin ratkotaan väärää ongelmaa. Ihminen tietää sen sisimmässään joskaan ei tietoisesti ja siitä vastustus. Kun oikea ongelma on löytynyt silloin sen myös haluaa ratkaista ja henkilö alkaa toimia. On myös valmis ottamaan vastaan neuvoja ja on kiinnostunut niistä.

Vierailija
5/5 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö valittaa köyhyydestään ja sinä neuvot menemään töihin, niin kyllähän se nyt ottaa päähän. Oletat siis henkilön olevan niin tyhmä, ettei itse tajunnut vain marssia töihin.

Eli itsestään selvät "neuvot" ottaa ketä tahansa päähän.

Typerät kommentit ovat tietenkin typeriä. Mutta jos henkilö valittaa köyhyydestään, minusta on luonnollista keskustella menoista ja voisiko niitä karsia sekä siitä, onko tuloja mahdollista saada suuremmiksi.

Jos ihminen ei esim. halua olla köyhä eikä säästäväinen, kehottaisin pohtimaan kaikki mahdollisuudet kouluttautumiseen, muuttamiseen jne., jotta saisi hyvätuloisen työn. (Itse olen, sivumennen sanoen, köyhähkö, säästäväinen, pitkäaikaistyötön. En ikinä neuvoisi ketään "menemään töihin", mutta jos köyhyys valituttaa, kannattaa tietenkin yrittää tehdä kaikkensa, että siitä pääsee eroon.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi