New Look-lehti ja blogit, kuka muistaa?
Kuka muistaa, kun joitakin vuosia sitten joukko bloggaajia perusti oman portaalin ja lehdenkin?
Lehti oli aivan luokaton kirjoitusvirheineen ja amatöörimaisuuksineen ja se loppuikin kuin seinään.
Muistan, että siinä oli mukana ainakin rouva V, jolta kerran kysyinkin, että mihin se NL niin äkkiä katosi, mutta kommenttiani ei julkaistu, eikä asiaa koskaan valotettu muutenkaan - vaiettiin vaan.
Muistaako joku ketä muita tässä oli mukana ja tietääkö joku mitä sille viritykselle tapahtui.
Kommentit (13)
Hämärältä vaikutti. Parhaiten muistan, miten Mungolifeä varoitettiin ko. kustantajasta ja siitä, että lehti voi olla floppi, ja neiti vastasi, että on perehtynyt Perhemedioihin jo paljon ennen kommentoijaa eikä kannata uskoa kaikkea, mitä netissä lukee :D
Joo muistan, AYFF oli ainut lukemani blogi joka oli tässä mukana. En ikinä ostanut lehteä, ei kai sitä montaa numeroa ilmestynytkään. Muistan vaan ajatelleeni että tuo projekti ei kyllä kauas kanna...
BLoggaajathan ei ko. lehteä perustaneet, vaan heidät palkattiin "toimittajiksi". AIka nopeaan kuitenkin huomasivat, että homma ei toimi millään tasolla. Lehden takana oleva kustantamo on muutenkin kohtuu hämärä.
Kyllä, ostin jopa ensimmäisen numeron ihan uteliaisuudesta. Mukana olivat ainakin Mungo, AYFF-Nadja, Uino ja Mrs V. Muita en nyt tähän hätään muista, ehkä Paubella (ei kai enää bloggaa) ja Meri TFFL Mungon siivellä?
Ainakin ensimmäinen numero oli enemmän tai vähemmän täynnä kirjoitus_ja yhdys_sana_virheitä ja tökerösti rajattuja kuvia. Hyvät naurut siitä kyllä sai, ja bloggaajat pystyivät nimittämään itseään freelance-toimittajiksi :D
Muistelisin kuitenkin, että ko. viritys oli jonkun ulkopuolisen toimijan kehittämä? En usko, että ko. bloggaajat keskenään sen pistivät pystyyn, ennemminkin lähtivät mukaan uuteen yritykseen.
Mä varmaan muistin sit ihan väärin, kun muistin että ne oli itse sen perustaneetkin, enkä siis muistanut että olivat kutsuttu sinne palkkatöihin.
-ap
Perhemedia taisi olla kustantaja tälle lehdelle.
Oli kyllä erikoinen tapaus tämä lehti!
Vähän huonosti valittu nimi lehdellä. Eikö New Look ole englantilainen nettivaatekauppa?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 20:01"]
Vähän huonosti valittu nimi lehdellä. Eikö New Look ole englantilainen nettivaatekauppa?
[/quote]
juurikin tämä minulla tuli siitä aina mieleen :D
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 20:01"]
[/quote]
On, ja onhan sillä kivijalkaliikkeitäkin. Mulla tuo nimi assosioitui AINA ko. liikkeeseen.
-2
Lehden kanssa työskentely oli niin vaikeaa etten koskaan edes vaivautunut lähettämään heille laskua. Tekemisessä oli hauskoja hetkiä. Itse en koskaan ehtinyt edes kameran taakse katsomaan millaisia kuvia oltiin otettu kun ilmoitettiin olevan jo valmista. Valmis lista toimitukseen oli julkaistu väärin ja kaikki tehty virheellisesti. Edelleen muutama ihana ystävä jäljellä näistä muutamista kuvauksista onneksi. Kustantamolla oli ilmeisesti taloudellisia ongelmia ja oikeus riitoja yms jo ennen tätä kokeilua. Lehden omistaja ehdotti seuraavan numeron teemaksi James Bond tyyppistä kansikuvaa jossa hän poseeraa kauniiden mallien ja urheiluautojen kanssa keskellä. Tämä selittänee kaiken.
Muistan ikuisesti, kun lehdessä luki bandariini (tarkoitettiin mandariinia).
Eikös perhemedia tyyppi ollut jotain Dinosaurus kylpylää perustamassa Vantaalle
Saiko kukaan koskaan keltään näistä bloggaajista vastausta siihen kysymykseen, että mihin New Look-lehti ja portaali katosivat?