Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausajan mieliteot?

Vierailija
30.08.2020 |

Mitä mielitekoja teillä oli raskausaikana ja millä viikoilla alkoivat? Mulla tuli tänään kaamea himo appelsiinimehuun ja hummukseen. Kumpaakaan en tavallisesti nauti usein vaikka niistä muutenkin kyllä pidän. Olen raskaana vasta viikolla 9.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanijajäätelö. Aito, konstailematon, litran pakkaus vaniljajäätelöä kesti max. 2 päivää. Sitä piti olla aina varalla.

Normaalisti jäätelösuosikkini on vanhanajan suklaa, mutta raskausaikana vain vanilja kelpasi. Outo juttu!  :)

Vierailija
2/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosten emo kirjoitti:

Vanijajäätelö. Aito, konstailematon, litran pakkaus vaniljajäätelöä kesti max. 2 päivää. Sitä piti olla aina varalla.

Normaalisti jäätelösuosikkini on vanhanajan suklaa, mutta raskausaikana vain vanilja kelpasi. Outo juttu!  :)

Nyt alkoi minunkin tekemään mieli vaniljajäätelöä kun sen mainitsit :D en ole syönyt pitkään aikaan. Pakko ehkä tästä lähteä vielä kauppaan jos tältä väsymykseltä kykenee.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, missä vaiheessa iski omenahimo, mutta ehkä siinä 20. viikon tienoilla. Joka aamu matkalla yliopistolle ostin torilta kilon omenia ja söin ne siinä päivän aikana. Toisen kilon ostin kotimatkalla. Miehen veljen vaimo himoitsi tulppaaneja. Kertoi, että kuola valui lääkärin vastaanottohuoneessa, kun pöydällä oli tulppaanikimppu. Ymmärsi kuitenkin olemaan syömättä.

Vierailija
4/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hage kirjoitti:

En muista, missä vaiheessa iski omenahimo, mutta ehkä siinä 20. viikon tienoilla. Joka aamu matkalla yliopistolle ostin torilta kilon omenia ja söin ne siinä päivän aikana. Toisen kilon ostin kotimatkalla. Miehen veljen vaimo himoitsi tulppaaneja. Kertoi, että kuola valui lääkärin vastaanottohuoneessa, kun pöydällä oli tulppaanikimppu. Ymmärsi kuitenkin olemaan syömättä.

Ainakin oli terveellinen himo sinulla! :)

- Ap

Vierailija
5/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolapähkinät

Vierailija
6/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore ananas jolle tulin allergiseksi kun söin sitä niin paljon, kotimaiset omenat, suklaa.

Pesusientä himoitsin myös. En varsinaisesti halunnut sitä syödä mutta sitä piti nuuhkia. Sellainen luonnonsieni.

Vierailija
7/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitrushedelmät.. Jopa sitruuna raakana

Vierailija
8/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risifrutit

Vierailija
9/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia, makeaa, suklaata, kinuskia, jäätelöä....

..eiku enhän mä ole ees raskaana :(

Vierailija
10/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä raskausviikko 10 menossa. Yllätyin, kuinka "kevyitä" mieliteot ovat olleet. Ei mitään maanisia, vaan pari päivää tekee mieli jotain tiettyä ja sitten taas vaihtuu, mitä tekee mieli.

Nyt alkuraskauden aikana mielitekojen listalla on vaihdelleet esimerkiksi lihapullat, omenat ja omenamehu, mustikkakeitto ja kanakeitto. Jostain syystä tuollaiset perinteiset ruoat ovat uponneet. Ekan kuukauden kaikki sokerinen maistui kamalalta, vaikka yleensä rakastan karkkia. Nyt olen innostunut pandan Ahaa-suklaapatukoista, tosin saan vaan yhden alas kerrallaan. Ei onnistuisi normiaikana. :D

Pahoinvoinnin takia olen syönyt kohtuudella ja laihtunut hieman. Sanoisinkin, että mielitekoja pidempi lista on ollut kaikki ne ruoat, joita ei todellakaan ole tehnyt mieli. :D

Vierailija
11/15 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineja ja suklaata

Vierailija
12/15 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika alkuvaiheessa taisi olla että teki mieli punaista lihaa mitä yleensä en paljon syö, sitten ketsuppia ja etikkaisia (ei makeita) suolakurkkuja. Sitten teki hirveästi mieli nuudeleita ja varsinkin siitä maustepussista tehtyä "lientä" olis mennyt vaikka kuinka, mutta ikävä närästyshän siitä seurasi joten piti rajoittaa. Yhdessä vaiheessa tuli kova himo myös suolaiseen salmiakkiin, ennen kuin luin että se saattaa olla haitallista. Nyt kesällä on melkein kaikenlaiset hedelmät ja marjoista mustikat sekä vihreät salaatinlehdet ja myös tuore pinaatti maistuneet älyttömän hyviltä. Nyt myös on himottanut oikein hapan ruisleipä. Lämmin ja tuhti ruoka on maistunut vähemmän, vaikka on sitäkin koittanut välillä syödä, mutta enemmän on ollut mielitekoja tosiaan kevyempiin ja raikkaisiin ruokiin. Pähkinöitä olen yrittänyt syödä energian takia, vaikka nekin aiheuttavat närästystä. Vihanneksia on myös pitänyt vähän vältellä samasta syystä. Yhteenvetona voisi sanoa että suolainen, kirpeä ja hapan on maistunut parhaalta, makean mieliteko on ollut vähäisempää kuin normaalisti. Kirpeät karkkitaatelit ovat yksi uusista suosikeista. 

Vierailija
13/15 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaan munaa.

Vierailija
14/15 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee koko ajan mieli suokakeksejä kermavaahdolla jossa roseepippuria. Ja sit sipulia tekee mieli älyttömästi myös

Vierailija
15/15 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää eka mieliteko oli jotain tosi ällöä (ja olin ja edelleen olen normaalipainoinen, mutta sain nähtävästi liian vähän rasvaa raskauden alussa) mutta siis

Purkki kermaa jonne sekaan juustonaksuja, juustoa, pieni nokare voita ja mausteita. Ja mulle maistui..varmastikaan ei nyt menisi kylläkään 🤣

Ekalla raskaudella oli nuudelit joissa soijakastiketta, kermaa sekä chilikastiketta

Myös tuorekurkku jossa mätitahnaa

Auringonkukan siemenet raejuustossa + sipuli ja sweet chiki

Ja salaatinlehdet joissa oli pippuria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän