Mä vihaan sanaa taapero.
Kommentit (34)
Minä puhun leikki-ikäisestä, en taaperosta, näin-
Mikä sua vaivaa, kun VIHAAT jotakin yksittäistä sanaa? Vihaatko jotain muutakin?
Niin minäkin, naperokin olisi kivempi sana. Taapero ei sovi enää yli 1,5 vuotiaalle lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:55"]
Mikä sua vaivaa, kun VIHAAT jotakin yksittäistä sanaa? Vihaatko jotain muutakin?
[/quote]
Kyllä, vihaan. Sana taapero aiheuttaa minussa suunnatonta vihaa. Se kuulostaa omaan korvaani samalta, kuin joku sanoisi seuraavanlaisen lauseen: "Hellandyydelis sentään, kun meidän Mirkku-Irkku-Lirkku aamuvirkku tuli tänään herättämään meitä isukkipisukkia ja äippylipäippyliä niinkin ihanalla tavalla kuin heittämällä meitä hellästi pumpulilla naamaan". Edellä mainittu lause kuuluu siis sanan 'taapero' sijaan aina, kun sen kuulen.
Kyllä, vihaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:59"]
Mä vihaan lapsia.
[/quote]
Mekään ei tykätä susta!
Mä myös. Tai oikeastaan en vihaa, vaan se ällöttää mua. Sama koskee sanoja piltti (tulee mieleen haiseva ja kuolaava pikkuvajakki paskat housussa), kuopus (hyi) masu, masukki, masuasukki...
Leikki-ikäinen on isompi lapsi kuin taapero.
Jos vihaat yksittäisiä sanoja, sinun kannattaisi mennä terapiaan. Minä puolestani en pidä ihmisistä, jotka ilmoittavat vihaavansa kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:59"]
Mä vihaan lapsia.
[/quote]
Mekään ei tykätä susta!
[/quote]
Mutta mä tykkäänkin teistä!
ap
Kiitos ap päivän nauruista! Mulle tulee taaperosta mieleen sellainen suloinen pieni taapertaja. Leikki-ikäinen ei toimi, ne on isompia. Mun käsityksen mukaan taaperot on 1-2v, leikki-ikäiset 3v ->, mutta voin olla väärässäkin. Ja mun korvaan taas napero tai muksu kuulostaa kamalalta, en ikinä käytä omista lapsista ;)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:55"]
[/quote]
Kyllä, vihaan. Sana taapero aiheuttaa minussa suunnatonta vihaa. Se kuulostaa omaan korvaani samalta, kuin joku sanoisi seuraavanlaisen lauseen: "Hellandyydelis sentään, kun meidän Mirkku-Irkku-Lirkku aamuvirkku tuli tänään herättämään meitä isukkipisukkia ja äippylipäippyliä niinkin ihanalla tavalla kuin heittämällä meitä hellästi pumpulilla naamaan". Edellä mainittu lause kuuluu siis sanan 'taapero' sijaan aina, kun sen kuulen.
Kyllä, vihaan.
ap
[/quote]
Niin, mikä voisi olla sitten kuvaavampi nimi lapselle, joka ei ole enää vauva, mutta ei myöskään ole vielä leikki-ikäinen. Nyt luovat AV-mammat ehdotuksia?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:10"]
Jos vihaat yksittäisiä sanoja, sinun kannattaisi mennä terapiaan. Minä puolestani en pidä ihmisistä, jotka ilmoittavat vihaavansa kaikkea.
[/quote]Sun puolestaan ei kannattaisi yrittää leikkiä älykästä tai terapioida muita, kun et edes erota yksittäisen ja kaiken merkitystä.
Ps. En pidä tyhmistä ihmisistä.
Miksi napero on jotenkin parempi sana kuin taapero? Nehän ovat sanoina aika samankaltaisia, sama johdinkin vielä!
Mun mielestä taapero sopii hyvin esim. siksi, että vaikka isompi taapero jo voi kävelläkin tosi hyvin, suurin osa alle 3-vuotiaista juoksee kuitenkin sitä taaperojuoksua.
Meidän koira oli aikanaan pennuille tarkoitetulla taaperokurssilla - musta ihan hellyttävä nimi... Sellaisia taaperoitahan ne osallistujat, 3 - 6 kk pennut oli... :-)
Miksi ylipäätään pitää keksiä joku sana 1-2-vuotiaalle? Miksei voi sanoa ihan reippaasti 1-vuotias, 1,5-vuotias tai 2-vuotias? Tai pieni lapsi. En käydä myöskään sanoja napero, kakara, mukula, äpärä, muksu, lapsukainen tai mukelo, vaikka ne ovat aivan tavallisia suomalaisia sanoja.
Aha.