Katsoin Food.Incin.
Hyi saatana.
Jos tähän asti 50% kaikista ruokaostoksistani on ollut luomua, niin tästä lähtien tulee olemaan 90%!
Mutta lihattomaan lokakuuhun en osallistu ;)
Kommentit (26)
Katsoin eilen sen dokumentin Yle Areenasta ja olen vieläkin ihan että häh. Sitä mietin eniten, että miten Jenkeissä voi olla elintarviketeollisuuden arvostelu kielletty? Sehän on ihan sairasta, jos ihmisiltä viedään sananvapaus. Harkitsen myös ruokapiiriin liittymistä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 15:33"]
Oliko siinä food.inc-ohjelmassa teurastuskuvia tai jotain muuta järkyttävää? En ole uskaltanut vielä katsoa. Tunnen eläinteollisuutta koulutukseni pohjalta ja olen kasvissyöjä ollut jo vuosikausia eettisistä syistä, mutta noiden ko. aihetta koskevien ohjelmien katsominen hirvittää edelleen.
[/quote]
No on joo, mutteivat ne ainakaan mua eniten järkytä, vaan suurten yhtiöiden harrastama, kaikesta muusta paitsi rahasta piittaamaton riisto kaikkia paitsi itseään kohtaan.
Ap
21:lle:
ei ollut pahoja teuraskuvia. Luomuteurastuksesta taisi olla, mutta se ei ollut hurjan näköistä. Kannattaa katsoa dokumentti!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 15:22"]
Mistä soijapavuista on Alpro Soyan maidot tehty, tietääkö kukaan?
[/quote]
Ainakin niissä pakkauksissa kerrotaan, että tuote on GMO-vapaa.
Itse tapaan ajatella luomukasvisten olevan pelkkää huijausta, mutta eläintuotteissa luomu on jo pitkään ollut ainoa vaihtoehto. Aivan kamalan näköistä oli tuo nautojen maissiruokinta, vaikka kieltämättä jauhelihan ammoniakkipesukone oli tavallaan hieno laitos.
Kyllähän jenkkilänkin tehotuotantoa kiivaasti puolustetaan siellä rapakon takana.
Ap