Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselin joku aika sitten valmisruokia pikaevääksi

Vierailija
27.09.2013 |

Mikään hehkutetuista ei ollut kummoista. Paljon  mainostettu thaicube, suurin osa riisiä ja mautonta kastiketta. Ei edes uudehkossa mikrossa lämmennyt kunnolla siinä ajassa, mikä pakkauksessa oli. Roiskeläppäkin on melkeinpä parempaa ja ainakin halvempaa. Taidan tyytyä jatkossakin kasvissosekeittoihin, ne ovat toistaiseksi olleet ainoita, mitkä ovat maistuneet hyvältä, pinaattilettujen lisäksi.  

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:45"]

Mikään hehkutetuista ei ollut kummoista. Paljon  mainostettu thaicube, suurin osa riisiä ja mautonta kastiketta. Ei edes uudehkossa mikrossa lämmennyt kunnolla siinä ajassa, mikä pakkauksessa oli. Roiskeläppäkin on melkeinpä parempaa ja ainakin halvempaa. Taidan tyytyä jatkossakin kasvissosekeittoihin, ne ovat toistaiseksi olleet ainoita, mitkä ovat maistuneet hyvältä, pinaattilettujen lisäksi.  

[/quote]

No kyllä siinä Red Curryssa on makua ja sun mikrossasi on vikaa jos se ei lämpene 6-7 minuutissa

Vierailija
2/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi tehdä itse eväitäsi?

Ainakin mun omatekemät on sata kertaan parempia kuin valmismössöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Itse tykkään todella paljon niistä thaicubeista. Minusta riisiä ja kastiketta on ihan sopivassa suhteessa, ja ei todellakaan ole mauttomia ne kastikkeet olleet vaan jopa hyvinkin tulisia / mausteisia. Aidon makuisia ruokia, sellaisia mitä usein saa kinkki/thairavintoloistakin lounasruokana.

Minun mikrossa lämpiää 6 minuutissa kyllä, mutta tosiaan mikrojen teho ja lämmityksen tasaisuus vaihtelee, ja sen oppii tuntemaan kauanko omassa mikrossa tarvii aikaa. 

Vierailija
4/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:48"]

Etkö voi tehdä itse eväitäsi?

Ainakin mun omatekemät on sata kertaan parempia kuin valmismössöt.

[/quote]

siinä toisessa ketjussa selitin, mutta en löydä sitä kun olen nyt eri koneella, eikä löydy sivuhistoriasta. Minulla on pakkasessa ruokia, mutta kun olen paljon reissussa, en yksinkertaisesti ehdi tehdä aina valmiiksi, ne loppuvat. Tein mm. lähes 5 litran kattilallisen kasviskeittoa jokin aika sitten,  n. 8 annosta, mutta viimeinen satsi on syömättä, kun alkoi jo tulla korvista ulos, eli suurien määrien tekeminen kerralla ei oikein nappaa kun ei aina jaksa syödä samaa. En ehdi aina reissuilta illalla kauppaan, joten haen ruokaa Siwasta joka on työmatkan varrella ja aukeaa klo 7 tai Salesta ruokatunnilla työpaikan lähellä. 

Vierailija
5/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään siitä satay kanasta. ja kokkikartanon valmisruoat on paljon parempia kuin muiden.

Vierailija
6/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:51"]

Oho. Itse tykkään todella paljon niistä thaicubeista. Minusta riisiä ja kastiketta on ihan sopivassa suhteessa, ja ei todellakaan ole mauttomia ne kastikkeet olleet vaan jopa hyvinkin tulisia / mausteisia. Aidon makuisia ruokia, sellaisia mitä usein saa kinkki/thairavintoloistakin lounasruokana.

Minun mikrossa lämpiää 6 minuutissa kyllä, mutta tosiaan mikrojen teho ja lämmityksen tasaisuus vaihtelee, ja sen oppii tuntemaan kauanko omassa mikrossa tarvii aikaa. 

[/quote]

Mulle sitä riisiä ihan liikaa, puolet jäi. Mulla oli sweet and sour, muistuttaa jonkin verran unclebensiä mutta unclebens on parempaa. Yleensäkään ei syö kovin paljon riisiä tai pastaa. Kaipaan ehkä enemmän jotain kasvisörsseleitä, mutta niitä ei oikein ole löytynyt lähikaupoista. 

Vierailija
7/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sweet and sour on yksi huonoimmista. Jos kasvista niin red curry vegetables on hyvä. Satay kana on kanssa niitä parempia. Nuudeliversiosta en tykänny.

Vierailija
8/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä pyy, pinaattiletuissa on mielestäsi enemmän makua kuin thaikuution kastikkeissa. Niin me ihmiset ollaan erilaisia. No, hyvä että olet löytänyt jotain vaihtoehtoja, kuten ne roiskeläpät (tarkoittanee valmispizzaa?).

Vierailija
9/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti kans tuo että jossain pinaattikeitossa on enemmän makua, tai roiskeläppäpizzassa :D No, kukin tyylillään

Vierailija
10/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:lle

Idea on se, että ruokaa tehdään ylimääräistä, ja sitten osa siitä PAKASTETAAN.

Ei niin että tehdään iso kattilallinen keittoa jota sitten syödään viikko, vaan niin että "joka kerta" kun teet ruokaa teet sitä 1-2 annosta "ylimääräistä" minkä sitten pakastat. Jos teet noin esim. kolmen viikon ajan ja joka viikko on 4 sellaista ruokaa jotka "kestävät" pakastamisen hyvin, niin sinulla on kolmen viikon kuluttua pakkasessa 12 erilaista ruokaa (tai 24 jos pakstata aina kaksi annosta kerrallaan) joista voit sitten valita aamulla ennen töitä mitä otat evääksi.

Vierailija
12/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:41"]

http://www.vauva.fi/keskustelu/3863534/ketju/suositelkaa_hyvan_makuisia_einesruokia_toihin_evaaksi

Tässä sun aiempi ketju.

(8)

[/quote]

Kiitos! ap. 

Vierailija
13/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:52"]

4:lle

Idea on se, että ruokaa tehdään ylimääräistä, ja sitten osa siitä PAKASTETAAN.

Ei niin että tehdään iso kattilallinen keittoa jota sitten syödään viikko, vaan niin että "joka kerta" kun teet ruokaa teet sitä 1-2 annosta "ylimääräistä" minkä sitten pakastat. Jos teet noin esim. kolmen viikon ajan ja joka viikko on 4 sellaista ruokaa jotka "kestävät" pakastamisen hyvin, niin sinulla on kolmen viikon kuluttua pakkasessa 12 erilaista ruokaa (tai 24 jos pakstata aina kaksi annosta kerrallaan) joista voit sitten valita aamulla ennen töitä mitä otat evääksi.

[/quote]

Niin minä teenkin, mutta ei mulla pakkaseen paljoa mahdu, kun on marjoja ynnä muuta ja pieni pakastin. Joka kerta teenkin ylimääräistä kun teen ruokaa, mutta aina ei vain ehdi tehdä ruokaa joka ilta silloinkaan kun on paikalla. Huom. viikonloput olen aina pois, ts. asun vakinaisesti vielä muualla kuin työpaikkakunta. Ilman pakastinta olisinkin ihan pulassa. 

Vierailija
14/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on ollut myynnissä Felixin valmisruokia pakastealtaassa. Tosi maukkaita.

Vierailija
15/15 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 13:38"]

Selvä pyy, pinaattiletuissa on mielestäsi enemmän makua kuin thaikuution kastikkeissa. Niin me ihmiset ollaan erilaisia. No, hyvä että olet löytänyt jotain vaihtoehtoja, kuten ne roiskeläpät (tarkoittanee valmispizzaa?).

[/quote]

"melkeinpä" oli tuossa kommentissani aika olennainen sana. Eli ei ihan, mutta siinä ja siinä. Ensi viikolle minulla on kaksi ruokaa, mutta en ehdi taas koko viikolla hellan ääreen. Takaisin olen sunnuntaina lähempänä klo 23 ja silloin en jaksa enää ruokaa laittaa, eikä lähikaupoista mikään ole enää silloin auki. Ruuan kuljettaminen junassa ei oikein nappaa. Kysyin siinä toisessa ketjussa nimenomaan vaihtoehdoiksi, kun aina ei ehdi tehdä ja illalla en ehdi oikeasti tekemään ruokaa kuin kerran viikossa kunnolla, paitsi jos olen reissussa. Reissaan siis tuplasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan