Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Putoaako paino

Vierailija
27.09.2013 |

Mitä luulette putoaakohan painono pelkästään liikunnan lisäämisellä ? Jos siis ruokailutottumukset pysyvät ennallaan mutta liikun 5-6 kertaa viikossa noin 5 km per päivä. Aiemmin liikuin vain kerran viikossa. Onko mahdollista saada tippumaan näin? 

Kyseleepi diabeetikko

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt syöt sen verran kun kulutat niin tietty.

Jos nyt syöt enemmän kuin kulutat niin ei voi tietää ellei tiedä paljonko syöt liikaa.

Vierailija
2/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hitaasti putoaa, olettaen että et sitten lisääntyneen kulutuksen myötä huomaamattasi lisää ruoan annoskokoja niin, että suurentunut kalorinsaanti nollaa liikunnan miinuskalorit. On aika tavallista että ihmiset alkaa syödä enemmän kun alkavat liikkua enemmän, ja sitten ei laihdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aika tarkka ruokavalio kun tuo diabetes ja herkkuja en juurikaan syö, mutta olen ollut raskauksien jälkeen 10 kg painavampi eli olen 167cm ja painan 75kg, joten tahtoisin saada 10 kg pois. Ruokavalioon en juurikaan voi vaikuttaa joten päätin että lisään liikuntaa . Mutta ei siis vaaan toivoa nopeasta painonpudotuksesta..? 

Vierailija
4/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tipu koska olet av-mamma ja luovutat viikossa.

Vierailija
5/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:56"]

Minulla aika tarkka ruokavalio kun tuo diabetes ja herkkuja en juurikaan syö, mutta olen ollut raskauksien jälkeen 10 kg painavampi eli olen 167cm ja painan 75kg, joten tahtoisin saada 10 kg pois. Ruokavalioon en juurikaan voi vaikuttaa joten päätin että lisään liikuntaa . Mutta ei siis vaaan toivoa nopeasta painonpudotuksesta..? 

[/quote]

Ei nopeasta, ei pelkällä liikunnalla oikein saa nopeasti painoa lähtemään. Mutta toisaalta onko sillä niin väliä, vaikka painoa putoaisi hitaamminkin, kunhan putoaa? 

Vierailija
6/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailutottumukset on kyllä isommassa osassa kuin liikunta. 5 kertaa päivässä pitäisi syödä ja pieniä määriä, niin kyllä takuulla putoaa, kun yhdistää nuo liikunta määrät.

Vierailija
7/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parin kilometrin päivittäisellä löntystelyllä ei kyllä paino putoa mihinkään.

Joko alat urheilla kunnolla, vähennät syömisiä (käsittääkseni diabeetikon ei ole pakko mässätä liikaa, oleellista on vain syödä tiettyinä aikoina ja tiettyjä ruoka-aineita) tai molempia.

Vierailija
8/8 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti putoaa, koska aineenvaihdunta kiihtyy ja kehon rasvanpoltto lisääntyy. Minä olen aina tarvittaessa laihduttanut juuri noin - syön mitä huvittaa ja milloin huvittaa, mutta otan mukaan myös säännöllisen liikunnan. Se on tosin lisättävä, että minulla ylipaino on yleensä nestettä, josta pääsee ehkä helpommin eroon kuin läskistä, enkä tiedä kumpaa sinulla on.