Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tämä kohtaus on, tulee nykyään joka kerta nukahtaessa?

Vierailija
30.08.2020 |

Eli säpsähdän hereille ja olen kuin tukehtumispisteessä, vedän hädissäni henkeä... hirveän pelottavaa. Se tulee aina vain kerran, mutta todella ahdistavaa ja epämiellyttävää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?

Vierailija
2/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa kärsiynyt noista, yleensä silloin kun olen ollut todella stressaantunut. Saatoin herätä monta kertaa yössä siihen tunteeseen ja luuloon että tukehdun ja kuolen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On stressiä kyllä. AP

Vierailija
4/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama

Vierailija
5/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatunto soimaa

Vierailija
6/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa uniapnealta! Mutta voi olla myös stressi. Mutta jos kyse siitä, että tunnet tukehtuvasi niin silloin uniapnea.

Onko sulla paljon väsymystä / päänsärkyä?

Vierailija
7/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väsymystä tai päänsärkyä. AP

Vierailija
8/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako kylkiasennossa nukkuminen?

Vierailija
9/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Uniapneaa ei ollut unitutkimuksen perusteella. Todella vttumainen juttu. Käytännössä lähes joka yön sen noin 10sek ajan luulee kuolevansa tukehtumalla. Hyvä elämänlaatu.

Vierailija
10/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea?

G U A E R E M ainakin aiheuttaa. Siis se guar- lisäaine myös.

Vierailija
11/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa profeetta Toimi Kankaanniemen sanomaa siitä miten nukut paremmin.

Vierailija
12/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengitysatkos hakeudu kuorsaustestiin

Vierailija
13/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa kärsiynyt noista, yleensä silloin kun olen ollut todella stressaantunut. Saatoin herätä monta kertaa yössä siihen tunteeseen ja luuloon että tukehdun ja kuolen. 

Niin ja kun tämä stressiä aiheuttava asia poistui elämästäni, niin loppui nämä kohtauksetkin.

Vierailija
14/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Uniapneaa on veikattu mutta ei tutkittu. Olen 28 v nainen ja hoikka, eikä ne uniapnean oireet muuten mätsää. Veikkaan että se johtuu ahdistuksesta, koska tukehtumisen tunne on tullut joskus myös hereillä ollessa kun on ahdistanut. 

Vierailija
15/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin paniikkikohtaukseni stressaavassa elämäntilanteessa. Niitä tuli nukkuessakin. Loppuivat aikanaan, kun elämä lähti tasaantumaan.

Vierailija
16/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demoni.

Vierailija
17/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säpsähtäminen nukahtaessa tuttua.

Vierailija
18/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Uniapneaa on veikattu mutta ei tutkittu. Olen 28 v nainen ja hoikka, eikä ne uniapnean oireet muuten mätsää. Veikkaan että se johtuu ahdistuksesta, koska tukehtumisen tunne on tullut joskus myös hereillä ollessa kun on ahdistanut. 

Uniapneaa ei ole pelkästään lihavilla. Sulla voi olla todella ahtaat hengitystiet, huonossa asennossa oleva leuka jne, mitkä aiheuttaa kuorsausta/uniapneaa. Tottakai lihavilla tuota esiintyy useammin, varsinkin niillä, joilla leuassa/kaulalla paljon läskiä. 

Kannattaa käydä testeissä. 

Vierailija
19/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutamia paniikkikohtauksia, kun stressi on oikein yltynyt, viimeksi viikko sitten. Oisko sitten nukahtaessakin. Olen vaihtanut työpaikkaa ja silloin tämä alkoi. AP

Vierailija
20/22 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eilen illalla oikein tarkkailin, milloin se säpsähdys, tunne tukehtumisesta ja kuin sydän lakkaisi lyömästä tulee. Se ei tulekaan jo nukahtaessa, vaan sitä ennen, vielä just valveilla ollessa. Aloin tehdä hengitysharjoituksia ja niiden avulla pidin hengitystä väkisin rytmissä ja se auttoi nukahtamaan. AP