Kuis ois jos päivitettäis noita nuudeleita
Eli, mitä lisäät pussin sisältöön ja mitä pusseja käytät mieluummin.
Itse käytäm Mama nuudeleita ja niitä, joissa chili on erikseen (koska ne ovat voimakkaamipia), joukkoon laitan raakaa silputtua sipulia, yhden tomaatin ja yrttejä (basilikaa, timjamia, ruohosipulia)
Entäs te muut?
Kommentit (15)
Minä laitan pakastemaissia ja emmental-raastetta. Nam nam
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:38"]
Noita nuudeleita minäkin, ja porkkanaa paloina olen lisäillyt, ja kesällä tuoreita herneitä :)
[/quote]
Keitätkö ensin porkkanoita? Nuudelit kun tulee muutamassa minuutissa valmiiksi.
Itse laitan tonnikalaa ja herneitä
Paistan pannulla sipulia, porkkanaa ja joskus valkosipulia ja inkivääriä. Sitten joukkoon nuudelit ja päälle raaka kananmuna jonka sekoitan koko sössöön.
Minä käytän vain mama katkaravunmakuisia nuudeleita. Yleensä paistelen ensin wokin pohjalla sipulia, tomaattilohkoja tai sieniä, lisään nuudelit veden ja mausteet. Jos on enemmän nälkä, laitan eri purkista lisää punaista thai curryä ja korvaan veden samalla määrällä kookosmaitoa. Siinä on nopeasti hden hengen thainuudelicurry.
Kerran olen nuudeleita syönyt, sekin kylässä. Hyvin pärjää ilman, ei tartte edes tuunata.
Syön Shim Ramyunin korealaisia nuudeleita.
Keitän veden ja heitän mausteet sekaan sekä lisään pippuria ja paprikamaustetta ja pakastettua parsa- tai kukkakaalia, jota keitetään pari minuuttia. Sitten lisätään 2-3 kanamunaa (eli rikotaan kuori ja kaadetaan nopeasti kiehuvaan veteen kokonaisena) ja taas pari min keittämistä. Lopuksi nuudelit joukkoon ja kypsäksi. Tadaa!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:57"]
Syön Shim Ramyunin korealaisia nuudeleita.
Keitän veden ja heitän mausteet sekaan sekä lisään pippuria ja paprikamaustetta ja pakastettua parsa- tai kukkakaalia, jota keitetään pari minuuttia. Sitten lisätään 2-3 kanamunaa (eli rikotaan kuori ja kaadetaan nopeasti kiehuvaan veteen kokonaisena) ja taas pari min keittämistä. Lopuksi nuudelit joukkoon ja kypsäksi. Tadaa!
[/quote]Noista kananmunista saa kypsinä keltuaisen pois, jos ei halua sitä syödä.
heitän mukaan kiehumaan pakastevokkivihanneksia kananmakuiseen mamaan. Joskus kalkkunaleikettä. Tai elisiä broilerinjämiä.
Paistan pannulla pinaattia tai nokkosta ja laitan katkaravun makuista mamaa joukkoon. Sitten lisään pakastekatkarapuja.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:38"]
Noita nuudeleita minäkin, ja porkkanaa paloina olen lisäillyt, ja kesällä tuoreita herneitä :)
[/quote]
Keitätkö ensin porkkanoita? Nuudelit kun tulee muutamassa minuutissa valmiiksi.
[/quote]
En ole kyseinen henkilö, mutta itse laitan porkkanan perunankuorimaveitsellä suikaleiksi nuudelin joukkoon. Kypsyy samaan aikaan kuin muutkin.
Possusuikaleita ja sipulia hienona suikaleena, Hieman osterikastiketta ja chiliä ja nuudelit ja vesi joukkoon ja mikroon. Helppo ja nopea ja maukas.
Missä nuudeleissa mausteet riittää noiden lisähärpäkkeiden laittoon?
Mama ssa ainakin riittää. Kaikkein voimakkain näistä on ankka, siinä on potkua jos laittaa kaiken chilin. Jos laittaa paljon lisää tavaraa pitää lisätä myös suolaa.