Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologien uusi ohjeistus: teini-ikä jatkuu 25-vuotiaaksi.

Kommentit (22)

Vierailija
2/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan ihan täysin omalla kohdallani. Aloin tuntea itseni jollain tavalla aikuiseksi vasta lähellä kolmeakymppiä, ja todellakin tarvitsin paljon tukea ja apua kasvamisessa vielä pitkään sen jälkeen kun olin 18 täyttänyt.

Mutta sitten toisaalta taas on niitä, jotka ovat tosi vastuullisia ja aikuisia jo paljon nuorempinakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko aikuistua koska tulin äisiksi 18-vuotiaana. Vastuuni kannoin ja lapsesta tuli ihan kunnollinen nuori mies.

Onhan paljon viisilymppisiäkin, jotka eivät ole koskaan henkisesti aikuistuneet, lähiöpubit täynnä. Jos aikuisuus on siis vastuunottamista omasta elämästään ja mahdollisten lapsien elämästä myös.

Vierailija
4/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21 ja kyllähän me lähempänä teinejä olemme kuin reilu kolmekymppisiä.

Vierailija
5/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei aikuistu koskaan, varsinkaan naiset. Ikuisia infantiileja, kykenemättömiä itsenäiseen, analyyttiseen ja kriittiseen ajatteluun. Olemme siis rappiolla, ja kaikilla on TOSIhyvä olla. Pidetään siis ikävää.

Vierailija
6/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänioikeuden ikäraja pitäisi olla 25. Itse en ainakaan halua, että teinit ovat mukana päättämässä Suomen asioista, koska eivät ymmärrä mistään mitään. 

Vierailija
7/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 16:50"]

Suurin osa ihmisistä ei aikuistu koskaan, varsinkaan naiset. Ikuisia infantiileja, kykenemättömiä itsenäiseen, analyyttiseen ja kriittiseen ajatteluun. Olemme siis rappiolla, ja kaikilla on TOSIhyvä olla. Pidetään siis ikävää.

[/quote]

Koskee myös osaa miehistä tämä.

Osa ihmisistä ei aikuistu koskaan ja sillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa.

Oma poikani on varsin aikuinen nyt kaksikymppisenä, ei todellakaan mikään teini. Hoitaa siis asiansa vastuullisesti, opiskelut sujuu, tyttöystävän kanssa asuu yhdessä ja heillä menee mukavasti, itse hoitaa raha-asiansa paremmin kuin äiti omansa :) Kyllä voin ylpeänä sanoa, että minulla on aikuinen poika, ei mikään teini enää. Sillä jos tuo ei ole aikuisuutta, niin mikä on?

Vierailija
8/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 17:01"]

Äänioikeuden ikäraja pitäisi olla 25. Itse en ainakaan halua, että teinit ovat mukana päättämässä Suomen asioista, koska eivät ymmärrä mistään mitään. 

[/quote]

Fiksuus ei ole ikäsidonNAINEN, vaan jotain aivan muuta. Tarvitaako demokratiaa lainkaan, eikö aristokratia olisi parempi?

Vierailija
9/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 17:01"]

[/quote]

Otetaan mielummin se äänioikeus pois niiltä sota-ajan jälkeläisiltä. Ne ei tajua mun mielestä politiikasta, tai ylipäätään mistään mitään! Me nuoret sentään ollaan kriittisiä, eikä äänestetä kokoomusta vaan sen takia, ku äiti ja iskäkin.

Vierailija
10/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Minusta ei teiniä saisi tekemälläkään.

T. 22v äiti

Vierailija
11/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 17:18"]

Huh! Minusta ei teiniä saisi tekemälläkään.

T. 22v äiti

[/quote]Valitettavasti Britannian lapsipsykologien mukaan olet teini vielä seuraavat kolme vuotta. Eli siis olet teiniäiti. 

Vierailija
12/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, minä olin sitten 25 vuotias teiniäiti. Olin myös maisteriksi valmistunut, vähän oman alan työkokemustakin oli opintoajoilta ja lapsn isänkin kanssa ehtinyt seurustella pari vuotta ennen raskautta ja hän ei ollut edes ensimmäinen vakava kumppani. Nuori kyllä olin ja tiedostin sen. En olisi yksin sen ikäisenä pärjännyt kovin hyvin. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin uskon, että pärjäisin yksinkin vauvan kanssa, jos aivan hullusti kävisi.

Vierailija
13/22 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä määritelmä taida ihan uusi olla....

Vierailija
14/22 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
15/22 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ikis, long time no see.

Vierailija
16/22 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh... kun vaan kukaan ei keksi, että vanhemmat velvoitetaan paimentamaan "teinejään" kunnes kasvavat aikuisiksi. 18v:ssä on jo enemmän kuin kylliksi. ;-) 

Vierailija
17/22 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jutussa ei ole mitään järkeä, sillä teini-ikä ei yksinkertaisesti voi jatkua yli 19 vuoden iän, sillä teini-ikä käsittää määritelmänomaisesti ikävuodet 13-19. Käsite teini kun tulee englannin sanasta teenager, jollainen ihminen on ikävuosina 13-19, eli thirTEEN-nineTEEN. Mitään muuta tulkintaa asiasta ei ole.

Vierailija
18/22 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 17:18"]Huh! Minusta ei teiniä saisi tekemälläkään.

T. 22v äiti
[/quote] 10vuoden päästä saatat itsekin olla toista mieltä...

Vierailija
19/22 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että nykään ihmiset aikuistuvat paljon myöhemmin kuin ennen. Mistähän se johtuu? Mun nuoruudessa 80-luvulla kaikki olivat kesätöissä heti kun töitä vaan sai jostain, itse menin ekan kerran kesätöihin 14-v ja 16-vuotiaasta olin osa-aikatöissä opiskelun ohella koko ajan. Joskus on miettinyt, että miten työnantajani luottivat minuun niin paljon, olin esim. 2 kk hoitamassa 3- ja 1-vuotiatia lapsia, samalla laitoin ruuat, tiskasin, siivosin, pyykkäsin, leivoin, pesin ikkunat. Ja ikää mulla oli 16 v. 17-v olin kyläkaupassa töissä ja joka päivä muutaman tunnin yksin.

25-vuotiaana olin naimisissa, suorittanut opistotutkinnon, työskentelin yrittäjänä (olin ollut jo 2 v) ja opiskelin yliopistossa. Oma taloki meillä oli. En tuntenut itseäni mitenkään teiniksi! Tunsin itseni täysin aikuiseksi jo 18-vuotiaana.

Vierailija
20/22 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kai alkoi teinikapina joskus 19-vuotiaana ja loppui 24-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan