Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tältä näyttää mun päivän kauppalista :)

Vierailija
26.09.2013 |

foliorasioita

siirappia

voita

kanamunia

kermaa

lanttua

porkkanaa

perunaa

bataattia

kulutusmaitoa

korppujauhoa

mannasuurimoita

Kyllä vaan aion tehdä tänään ja huomisen aikana jouluksi ruokia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tekisin aikaisemmin jouluruoat, vaikka nyt viikonloppuna, mutta pakastimeen ei mahdu mitään. Murrrrr. Pullaakin olisin leiponut puolen vuoden tauon jälkeen mutta kun ei mahdu. 

Vierailija
2/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk etukäteen? Mahtavat maistua ihanilta neljännesvuotta myöhemmin... Not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 10:42"]

3 kk etukäteen? Mahtavat maistua ihanilta neljännesvuotta myöhemmin... Not.

[/quote]

Kokemusta on usean vuoden ajalta. Nyt vain pari viikkoa etuajassa.  Ei ole nyt muuta tekemistä, kun olen saikulla.

t. ap

Vierailija
4/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta. Et voi olla tosissasi.

En koskaan tee laatikoita ennakkoon vaan juurikin niin ettei tarvitse pakastimen kautta kierrätellä. Usein teen laatikot niin että aatonaattona keitän lantut ja porkkanat, aattoaamuna teen puuroa reippaammin että riittää porkkanalaatikkoon. Sekoitan massat aamupuuron jälkeen ja heitän laatikot uuniin. 

Meillä ei syödä vanhaa ruokaa jouluna eikä muulloinkaan.

Vierailija
5/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kovin sairas jos kykenet kokkaamaan tuotteita jotka aiot käyttää kolmen kuukauden päästä.

Vierailija
6/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kovin sairas jos kykenet kokkaamaan tuotteita jotka aiot käyttää kolmen kuukauden päästä.

Vierailija
7/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 10:50"]

[/quote]

Saikulla voi olla vaikka nilkka nyrjähtäneenä... miten se nyt kokkailua estäisi?

Mä teen laatikot marraskuussa: keitän soseet ja pakastan paistovalmiina. Aatonaattona sulamaan ja aattona uuniin, pöytään vastapaistettu laatikko.

Vierailija
8/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Juuri sopivan syksyinen kelikin. Mukavaa kokkauspäivää! Muista sytyttää kynttilät :-)

Vierailija
9/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan kiva, mutta en minäkään kyllä haluaisi joulupöytääni mitään pakkasesta kaivettua 3kk aiemmin tehtyä...hrrrr! Ei sillä, ettäkö ne sinänsä pilalle menisivät, mutta onko maku enää entisellään?

Vierailija
10/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 10:49"]

Ei jumalauta. Et voi olla tosissasi.

En koskaan tee laatikoita ennakkoon vaan juurikin niin ettei tarvitse pakastimen kautta kierrätellä. Usein teen laatikot niin että aatonaattona keitän lantut ja porkkanat, aattoaamuna teen puuroa reippaammin että riittää porkkanalaatikkoon. Sekoitan massat aamupuuron jälkeen ja heitän laatikot uuniin. 

Meillä ei syödä vanhaa ruokaa jouluna eikä muulloinkaan.

[/quote]

Just näin, tuorettakin ruokaa voi halutessaan syödä.

Meillä on pakastimessa jäätelöä, jääpaloja ja pari pussia herneitä, ei koskaan mitään muuta. Pullat ja leivät syömme tuoreina, on kuvottavaa kun kylässä isketään eteen jotain kuivakkaa "pakkasesta sulatettua". Yhhyh.

Vierailija
11/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 11:24"]

Meillä on pakastimessa jäätelöä, jääpaloja ja pari pussia herneitä, ei koskaan mitään muuta. Pullat ja leivät syömme tuoreina, on kuvottavaa kun kylässä isketään eteen jotain kuivakkaa "pakkasesta sulatettua". Yhhyh.

[/quote]

Jäätelö ja herneet on tuoretuote, ei niitä pakkasesta voi syödä. Herneet pitää saada suoraan pensaasta suuhun ja jäätelöön tulee pakkasen maku heti, suoraan jäätelökoneesta tarjolle tai ei ollenkaan. Näin meillä. Nih.

Jääpalat hyväksyn, juuri ja juuri. Pakastin on kylmäkalleja varten :)

Vierailija
12/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin menkös kokoyt h...n. Minun lasteni,minun kotini,terassini huuda selvästi apua.Minun harrastukseni,rakkaat ystävini olen kolme viikoa roikkunut täällä palstalla lukemassa in aan ann in in asti,kaikenlaisia iluiljrtyksiä,rumituksia uksia. Ruutu seura minua loppuelämään,eikä ilmeisesti  irtoa mihinkään. Minulla on keskenjääneitä pinnallisia asioita,joita haluan rauhassa hoitaa.Veditte minut mukaan.Menkää te kaikki ole hyvää! Onhän niitä nuorimpiakin älykkäitä ja komeita ruutuja,valmistuu joka vuosi itse asiassa.En lue tätä metsä enää,nyt riitti. 

Vierailija
13/13 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommat sujuu. Osa laatikoista jo uunissa, osa jäähtymässä ja osa odottaa vuoroaan.

Lantut kiehussa ja kohta alan kuorimaan perunoita. Ei ne miksikään mene pakastimessa. Aika moni ostaa kaupasta niitä valmiita laatikoita. Niin niitä eineksiä ja niistäkin on osa pakastettuja.

Ne valmiit muuten vasta kamalan makuisia on. Meidän perheen mielestä pahoja.

t. ap