Pahoinvointirannekkeet eivät auta yhtään!
Onko muilla samanlaista kokemusta? Koko ajan kuvottaa... rv 11+0
Kommentit (11)
Oletko ihan oikeasti yllättynyt, etteivät ne tehoakaan??? Olisi nyt luullut, että niillä olisi ollut sinuun jonkinlaista placebovaikutusta, kun noin uskot niiden tehoon. :D
Tämä lienee yksilöllistä. Mulla on lähipiirissä ihminen, joka kärsii todella pahasta matkapahoinvoinnista. Hän on kokenut rannekkeen hyödylliseksi. Eihän se tietenkään ihmeidentekijä ole, mutta auttaa niin, että laivalla pystyy nukkumaan ja pystyy matkustamaan bussilla tarvittaessa. Ei nuo akupisteet ihan hömpötystä ole, magneetteihin en kyllä usko minäkään. Mutta ihmiset on erilaisia ja keino mikä auttaa toista, ei auta toista.
Kyllä mä aina haluan uskoa kaikkiin luonnollisiin metodeihin...
Inkivääriä ei suositella raskaanaoleville, en muista miksi. Sushin kanssa kyllä söin...
Koiranpaska auttaa ihan yhtä paljon, tai enemmänkin, Kokeile sitä!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:21"]
Koiranpaska auttaa ihan yhtä paljon, tai enemmänkin, Kokeile sitä!
[/quote]
Komppaan, koiranpaska todellakin tehoaa, kannattaa ehdottomasti kokeilla. Ja sehän on luonnollinen metodi, jos mikä!
Mä taas koin ne hyödyllisiksi vaikkeivat pahoinvointia kokonaan vieneetkään. Toisessa raskaudessani, joissa rannekkeita käytin pahoinvointia oli kuitenkin vähemmän kuin esikoisen odotuksessa. Akupisteet on kyllä oikeasti ihan todistettu juttu, eivät ole huuhaataa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:20"]
Kyllä mä aina haluan uskoa kaikkiin luonnollisiin metodeihin...
Inkivääriä ei suositella raskaanaoleville, en muista miksi. Sushin kanssa kyllä söin...
[/quote]
Huuhaassa ei ole mitään luonnollista.
Eivät ne toimi eivätkä ne voikaan toimia. Niissä ei ole mitään vaikutusmekanismia, joka edes teoriassa voisi auttaa pahoinvointia. Raskaana oleville naisille on helppo myydä tällaista tuotetta, koska he ovat paitsi pahoinvoivia, mös huolissaan omasta ja sikiön terveydestä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:24"]
Mä taas koin ne hyödyllisiksi vaikkeivat pahoinvointia kokonaan vieneetkään. Toisessa raskaudessani, joissa rannekkeita käytin pahoinvointia oli kuitenkin vähemmän kuin esikoisen odotuksessa. Akupisteet on kyllä oikeasti ihan todistettu juttu, eivät ole huuhaataa.
[/quote]
Äh sun kanssas... kuule, joka raskaus on erilainen. Minulla on ollut neljässä raskaudessa ekassa kovasti pahoinvointia, toisessa ei ollenkaan, kolmannessa vähän ja neljännessä ihan helsketisti. Enkä ole käyttänyt mitään huuhaarannekkeita.
Oi hyvänen aika sentään. No ei todellakaan auta joo, yllätytäänkö nyt yhdessä?
Voithan kokeilla vielä homeopatiaakin, mun mieheni täti tuputti mulle homeopaattista, nimenomaan raskauspahoinvointiin tarkoitettua "lääkettä". Hajusta päätellen pirtua, eikä se toiminut kun joka kerta kun avasin pullon, oksensin kahta kauheammin.
Ei varmasti autakaan... vai että akupisteet tai magneetti muka vie pahan olon ;-) No joo, olen aika tyrmäävä kaikille huuhaa-konsteille kuten homeopatialle jne.
Noista oli muuten hauska Myytinmurtaja-jakso taannoin, tosin siinä käsiteltiin meripahoinvointia. Ainoa ns. ei-lääkkeellinen pahoinvointiin tehoava kikka oli inkiväärilääke. Tiedä sitten, onko sellaista suomalaisissa luontaistuotekaupoissa, ja olisiko se edes turvallista raskauspahoinvointiin.