"kaikista kamalinta on pönttö kylppärissä", miksi??
Kertokaas nyt mitä kamalaa on kun pönttö on kylppärissä?
Suurimmassa osassa kerrostaloasuntoja pönttö on juurikin kylppärissä.
Onko sekin yhtä kamalaa kun pönttö on vessassa? Sielläkö se ei haittaa esteettistä silmää kun rouva meikkaa tai föönaa?
Minusta on todella käytänöllistä olla pienten lasten kanssa saunassa, kun sieltä ei tarvi pissahädän takia lähteä minnekään.
Ja aamulla suihkuun mennessä helppo käydä pissalla. Kenenkään ei tarvi tulla sinne kakille suihkun aikana, koska meillä on se toinenkin vessa, tarvittaessa voi laittaa vaikka oven lukkoon.
Kommentit (47)
En mä ainakaan haluis meidän pienestä kaksiosta enää yhtään enempää tilaa käyttää erillisiin vessoihin ja suihkuihin. Tuolla ne ovat sulassa sovussa. Ei oo ikinä ollu ongelmaa siitä, että pitäis paskanhajussa peseytyä. Enkä kyllä jaksais pestäkään mitään erillistä vessaa. Vessa on niin kätsy pestä ku voi loiskutella ja suihkutella huuhteluvesiä rauhassa, kaivo kun on lattiassa.
Ihmiset on outoja. Meillä on kylppärissä pytty, ihan toisessa päässä kuin suihkut. Se on tosi hyvä. Toimii kakkosvessana ja samalla suihkun yhteydessä on helppo lirauttaa sinne sen sijaan, että lapsetkin märillä jaloilla juoksisi vessaan muualle. Moniin uusiin tehdään erillinen vessa siihen yhteyteen, mutta meillä on vanha talo ja tässä tapauksessa pytty pesuhuoneessa on oiva ratkaisu, koska neliöiden puolesta erillisvessaa ei mahdu siihen.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 17:36"]
Siinä ei ole samaa yksityisyyttä kun ei ole niin suljettu pieni tila, minä en tykkäisi käydä siinä, samoin kun en tykkää käydä jos vessan ovi auki. Eikä mua kiinnosta myöskään nähdä perheenjäsenen tekevän tarpeitaan
[/quote]
Siis miten pönttö kylppärissä liittyy millään tapaa yksityisyyteen ja oven auki pitämiseen? Kai siellä kylppärissä on lukkokin, jos on vessa samassa. Vai vietättekö te siellä pöntöllä pitkiäkin aikoja, kun se kerran niin hankaloittaisi muiden elämää? En tajua.
En kyllä tykkää yhtään, jos paskapönttö on pesuhuoneessa. Pahimmassa tapauksessa sinne roiskuu kaikki suihkun vedet ja shampoot ja kun yrität mennä pöntölle, on se ensin kuivattava. Lattiaa et saa lastattua kuivaksi, ellei pönttö ole seinäänkiinnitettävää mallia. Istut kunnon jööterillä ja muut saunoo ja näkee tuskan parahduksen saunasta. Esteettinen puoli on kans hieman vinksallaan kun ison osan pesuhuoneesta valtaa The Pönttö.
Musta pönttö kylppärissä on ihan parasta. Helppo pestä suihkulla. Meillä myös tavallinen vessa ja en tykkää kopeista. En käy siellä koskaan. Eikä meillä vieraita käy saunassa. Tykkäisin kahdesta kylpyhuoneesta pöntöllä.
Oikeastiko te, ja teidän lapsennekin lähtevät suihkusta PISSALLE vessaan/pöntölle? Suihkussako ei voi pissata?
Oon oikeasti vähän järkyttynyt, ja varmasti tekin nyt järkytytte, mutta mulle ei ole koskaan tullut edes mieleen. Meillä automaattisesti kaikki pissaavat suihkuun jos suihkussa tulee hätä. Saunastakin mennään suihkun lattialle pissalle. Se pissahan menee samanlailla alas lattiakaivosta veden huuhtelemana kun pöntöstä veden huuhtelemana, päätyy samaan paikkaan, ja lisäksi voidaan säästää vähän maailmaa ja vesikuluja kun ei sitä juomakelpoista vettä vedellä turhaan pöntöstä. Ja säästetään aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse mennä mihinkään pöntölle erikseen.
Mä pissasin suihkussa jopa sillon kun asuin kerrostalossa, ja pönttö oli alle puolen metrin päästä suihkusta.
Olen lähinnä yllättynyt, näin sitä valistuu kun av:lla käy :)
Siinä ei ole samaa yksityisyyttä kun ei ole niin suljettu pieni tila, minä en tykkäisi käydä siinä, samoin kun en tykkää käydä jos vessan ovi auki. Eikä mua kiinnosta myöskään nähdä perheenjäsenen tekevän tarpeitaan